Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verbinding, router enzo..

sara_21
19-04-2009, 12:55

Hallo Ik heb pas een laptop gekregen en heb 2 dagen geleden dus een router gekocht. ALLEEN WIL DAT VERROTTE DING HET NIET DOEN EN ZIT IK AL 2 DAGEN ZONDER EEN VERBINDING OP BEIDE, PC EN FOCKING LAPTOP:boos: Ik ben nu echt de wanhoop nabij en sta op het punt dat ding kapot te slaan. Kan iemand mij helpen en vertellen waar het probleem nou ligt dat er gewoon geen verbinding gemaakt kan worden:( Gr. Chaimae

Jabir_A
19-04-2009, 14:35
Kun je omschrijven wat er nou precies niet lukt, en wat je zelf al geprobeerd hebt. Om wat voor router gaat het? Modem? Enz..

WitteWijk
19-04-2009, 16:39
Hallo Ik heb pas een laptop gekregen en heb 2 dagen geleden dus een router gekocht. ALLEEN WIL DAT VERROTTE DING HET NIET DOEN EN ZIT IK AL 2 DAGEN ZONDER EEN VERBINDING OP BEIDE, PC EN FOCKING LAPTOP:boos: Ik ben nu echt de wanhoop nabij en sta op het punt dat ding kapot te slaan. Kan iemand mij helpen en vertellen waar het probleem nou ligt dat er gewoon geen verbinding gemaakt kan worden:( Gr. Chaimae He, Heb je wel gebruikt gemaakt van de bijgeleverde cd-rom?

sara_21
19-04-2009, 22:21
Kun je omschrijven wat er nou precies niet lukt, en wat je zelf al geprobeerd hebt. Om wat voor router gaat het? Modem? Enz.. Ik heb elke combinatie geprobeerd, met die kabels enzo XD Sitecom router:O Motorola Cable Modem.

sara_21
19-04-2009, 22:23

He, Heb je wel gebruikt gemaakt van de bijgeleverde cd-rom? Ja nu je het zegt, ik wist niet precies op welk moment ik die erin moest stoppen, en er stond ook niet bij of ik het in die laptop of pc moest stoppen. Verder wordt er alleen aangegeven dat ik Adobe ofzo moet installeren (met die cd) wat ik overigens ook al had gedaan.

sara_21
19-04-2009, 22:27
J_A_B, ik heb die kabel, die normaliter verbonden is met de computer, eruit gehaald en in die router gestopt. Een kleine kabel die ik erbij heb gekregen stopte ik weer in die router en ook in de pc. Verder stopte ik die stekker in 't stopcontact. Toen werd al door iemand gezegd tegen mij dat ik dan eigenlijk verbinding zou moeten hebben, maar ik had niks:kwaad: CD erin gestopt, maar om het te installeren moest ik internet op (CD verwees namelijk direct door naar een site), maar ik heb dus geen verbinding:boos:

Jabir_A
19-04-2009, 22:29
Jij hebt Ziggo als provider zeker. Dan heb je te maken met een MAC registratie. Die router moet volgens mij geregistreerd worden bij hun. Ik zou even voor de zekerheid met hun bellen.

sara_21
19-04-2009, 22:32
Jij hebt Ziggo als provider zeker. Dan heb je te maken met een MAC registratie. Die router moet volgens mij geregistreerd worden bij hun. Ik zou even voor de zekerheid met hun bellen. Met Ziggo of met de MAC:stoned::hihi:MAC:hihi: Oké:o uhm wat moet ik dan precies vragen? Hoe kom ik aan hun nummer:stoned:

Jabir_A
19-04-2009, 22:34
Met Ziggo of met de MAC:stoned::hihi:MAC:hihi: Oké:o uhm wat moet ik dan precies vragen? Hoe kom ik aan hun nummer:stoned: Je hebt toch hun modem? Je router sluit je aan op HUN modem. En uit je modem komt weer een kabel naar je pc? Kijk een MAC adres is een unieke code voor elke netwerkapparatuur in de hele wereld. Op dit moment is het MAC adres geregistreerd bij je provider, en nu heb je er een router tussen. Die heeft een andere MAC adres. Die moet nu geregistreerd worden bij hun. Kijk op ziggo.nl

sara_21
19-04-2009, 22:36
Je hebt toch hun modem? Je router sluit je aan op HUN modem. En uit je modem komt weer een kabel naar je pc? Kijk een MAC adres is een unieke code voor elke netwerkapparatuur in de hele wereld. Op dit moment is het MAC adres geregistreerd bij je provider, en nu heb je er een router tussen. Die heeft een andere MAC adres. Die moet nu geregistreerd worden bij hun. Kijk op ziggo.nl Heel erg bedankt;) Ik laat het je nog weten als het gelukt is. Thanks.

sara_21
19-04-2009, 22:42
Ik had nog een vraagje. Is dit bij iedereen zo?? Want ik heb hier nooit van gehoord en toen ik instructies kreeg tijdens het 'installeren' is er met geen woord over gerept:confused:

Jabir_A
19-04-2009, 22:46
Dit is een provider issue. Heeft niks te maken met je Router. Ennuh, natuurlijk gaan ze zoiets niet zeggen, want het is een minpunt van een provider. Dit doen zover ik weel alleen Kabel maatschappijen. Zoals Ziggo en UPC. Adsl, zoals KPN, xs4all, Oange, telfort doen dat niet.

sara_21
19-04-2009, 22:48
Dit is een provider issue. Heeft niks te maken met je Router. Ennuh, natuurlijk gaan ze zoiets niet zeggen, want het is een minpunt van een provider. Dit doen zover ik weel alleen Kabel maatschappijen. Zoals Ziggo en UPC. Adsl, zoals KPN, xs4all, Oange, telfort doen dat niet. Nee, geen instructies van 'hun' maar gewoon iemand die mij hielp en hetzelfde heeft (gedaan) als wat ik heb. Dus ook gewoon Ziggo, router etc. maar niet gebeld.

sara_21
20-04-2009, 18:42
Hey, het probleem is gefixt:maf:Ik hoefde helemaal niet te bellen of iets dergelijks.