Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vakantie Turkije?!

Camillia_Sahar
13-04-2004, 12:43

Salaam dames, wij gaan dit jaar niet op vakantie naar Marokko, maar ik wil wel graag er even tussenuit met mijn man omdat dit een behoorlijk druk jaar is geweest. Kan iemand mij iets aanraden? Ik zit zelf te denken aan Turkije. Ik ben naar het reisbureau geweest en Alanya schijnt best goedkoop te zijn... maar ik heb begrepen dat het een soort van uitgaansstad is met veel discotheken en stranden. Nu heb ik daar niks aan, ik ben absoluut geen uitgaanstype en zwemmen doe ik ook niet aan. Ik wil gewoon naar een plek waar ik rustig mijn mestour kleding en hijaab aan kan doen... en ik dacht dat dat wel kan in Turkije. Alleen heb ik zo mijn twijfels bij Alanya. Ik heb gekeken voor Istanbul, maar daar heb je in de periode dat ik wil gaan alleen 3-daagse vakanties en dat vindt ik erg kort. Dus misschien heeft iemand tips?? Alvast bedankt!! Camillia :zwaai:

Selly
13-04-2004, 15:28
Fetiye in Turkije is mooi , niet zo toeristisch als Alaniya en Marmaris en je kan gewoon in je mestourkleding vakantie houden. Een aanrader.

jamiel24
14-04-2004, 07:37
Ik ben 3 weken geleden in antalya geweest en daar kun je rustig met je hoodoek rondlopen meis is goed te doen, wij zijn voor een weekje geweest wast lekker om er even tussen uit te zijn.

boug85
14-04-2004, 18:47
Origineel gepost door jamiel24 Ik ben 3 weken geleden in antalya geweest en daar kun je rustig met je hoodoek rondlopen meis is goed te doen, wij zijn voor een weekje geweest wast lekker om er even tussen uit te zijn. Salaam wa alaikom, Ik zou echt niet naar Antalya gaan daar ben ik ook geweest en het is daar echt saai, helemaal niks te doen. Ik denk dat Istanbul ook mooi is de blauwe moskee bezoeken enzo... walaikom salaam wrwb

smurfi
14-04-2004, 23:00

Egypte is ook een hele mooie bestemming...en ongeloofelijk goedkoop, je krijgt er een 4 sterren hotel voor heel weinig geld en super luxe. Allen zou ik er niet in de zomer gaan, is veel te heet (kan oplopen tot 45 graden!!!). Maar voor nu is het een ideale bestemming. Aanrader: Cairo, Hurghada, Sharm El SheiK, een cruise door de nile... Als je nog vragen hebt hoor ik het wel... ps: Voor als je een vere reis wilt maken is Maleisie een absoluute aanrader, gewoon een paradijs op aarde. Je leert een islamitisch land op een hele andere wijze kennen (zeer positiev!!!)...Het vliegticket is wel duur, maar excursies, hotel, eten is heel goedkoop (of anders gewoon een gearrangierte reis boeken via D-reizen, die hebben meestal ook goede preize). Een vakantie die je nooooit meer vergeet! (onbetaalbare mooie herinneringen). Noura

Camillia_Sahar
16-04-2004, 10:24
Alanya en Antalya zijn twee verschillende plaatsen... toch? Dus jullie hebben ervaringen met Antalya, maar is er niemand in Alanya geweest? En Egypte is nu te duur voor ons, maar we willen er wel een keer naartoe inshallah! Maar wel bedankt voor jullie reacties alvast! Liefs, Camillia :zwaai:

jamiel24
17-04-2004, 11:09
Salaam, Wij zijn vorig jaar met zijn tweeen naar sharm el sheikh geweest in egypte, en de prijs viel erg mee. 4 sterren hotel voor 15 dagen vliegen met transavia voor 1100 euro dat is echt goedkoop joh. Als je interesse hebt dan moet je bij D/reizen informeren die heeft vaak wel eluke aanb iedingen. veel succes liefs jamila

oumkaltoum
21-04-2004, 13:26
Hoi, Ik ben vorig jaar naar Side geweest, althans waar wij zaten heette het Kumkoy, we hebben 2 weken op een resort gezeten, mijn man, 2 dochters en ik. We hadden all inclusive en het was geweldig, overdag werden allerlei activiteiten georganiseerd en 's avonds waren er allerlei soorten shows.Verder zijn we 1 dag in Antalya geweest vond het wel aardig en 1 dag in Alanya. Ik ging echt voor de rust. Wij zijn 1 dag gaan raften in de bergen en dat is ook heel erg leuk. Het was niet goedkoop omdat we in augustus gingen., maar er zijn zoveel mogelijkheden. Ga lekker naar een reisburo, die kunnen je heel goed adviseren over hoe en wat het kost. Groetjes, Oumkaltoum

kaoutar23
21-04-2004, 14:54
assalamoe alaikoem, ik ben met mijn man ook een week in antalya geweest en daar was inderdaad niet veel te doen,je moet meer buiten antalya reizen, antalya heeft een centrum waar een markt zit en winkels en eetgelegenheden,verder een klein strand een waterval. voor een paar dagen is het goed. wat je zeker moet doen is Pamukalle bezoeken is een paar uur reizen maar is heel mooi om van dichtbij te zien. ik wilde ook vragen of iemand weet waar ik een reis kan boeken voor 3/4 dagen, wil er even tussenuit maar alles is zo duur,liefst naar spanje/italie. frankrijk is ook goed. moet wel een beetje goedkoop zijn,heb op internet gezocht maar niet echt iets gevonden. asalamoe alaikoem

Hasna_real
22-04-2004, 11:08
Wij zijn vorig jaar een weekje naar Kemer geweest, dat ligt in de provincie Antalya. We zijn een dagje naar Alanya geweest, het leek er erg rustig. Een nadeel van Alanya is dat je vliegt op Antalya, maar dat je met een busje opgehaald wordt en die brengt je naar Alanya. Omdat er in het busje meerdere toeristen zitten met meerdere bestemmingen beginnen ze met mensen naar hotels naar Antalya, dan de omgeving etc en als laatste komen de mensen van Alanya. Het kan dus voorkomen dat je zo'n 4 uurtjes in het transferbusje zit, voordat je daadwerkelijk op de plaats van bestemming bent aangekomen en geloof me dan ben je kapot! Fetiye is erg mooi en dat geldt ook voor Istanbul. Maar als je echt voor je rust gaat, dan raadt ik je toch Kemer of Side aan. Lekker groene en rustige omgeving. Nadeel is dat je ver van de grote stad af zit!

Hasna_real
22-04-2004, 16:57
Haha Fale, Je gaat op vakantie naar Turkije en wie kom je daar 100% zeker tegen? Inderdaad: TURKEN!

Hasna_real
23-04-2004, 12:09
Fale, Wat is er dan zo vreselijk aan de turken in Alanya????