Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het schelden van je moeder....

Pagina's : [1] 2 3

L7hobi_zina
12-04-2004, 17:23

Een vraagje: Ik ken een meid dat elke dag wordt uitgescholden door haar moeder..., echt wallah elke dag..! Alleen maar omdat ze bijv: Spullen niet goed heeft afgedrogen in de kast.., of 1 pan is vergeten af te wassen etc.. en dan elke dag: Inshallah ga je dood! Wie denk je dat je bent?? Meisjes gaan dit van je denken..., meisjes gaan dat van je denken..!! Bla bla.. Alleen ik weet nooit wat ik terug moet zeggen... en hoe ik haar kan helpen.. met haar vader heeft ze niet goed contact..., met hem kan ze niet goed praten... :( die worden doen zo'n pijn doen in je hart..., dat ik het wel kan begrijpen.. Maar is dit normaal? Komt dit vaak voor? Of juist niet vaak voor?

minous21
12-04-2004, 17:26
Nee ik ken het niet! Maar ik vind dit een verkeerde vorm van opvoeden....je praat zo je zoon dochter een "complex" aan.... Moeilijk..kwestie...

madame_nadia
12-04-2004, 17:28
mskiene :( Ik denk dat die moeder zelf erg ongelukkig is en daardoor alles op haar dochter af reageert, maar wat er tegen te doen valt? Ik zou niet weten.

L7hobi_zina
12-04-2004, 17:47
nee.. ze vertrouwt niemand... , alleen maar mij.. , ze bespreekt haar probleem eigenlijk niet met andere vriendinnen/familie etc.. .

87zahra87
12-04-2004, 17:49

Mij komt het wel bekend voor ik ken veel meisjes die zo worden uitgescholden door hun moeders! Maar hoe dan ook die moeder meent zeker niet wat ze allemaal zegt! Ze is misschien een te snel gestresseerd typje en als ik haar was dan zou ik er ook niet op reageren! Zelf niet eens oef terugzeggen want dat is het ergste dat je kan doen! Je ouders tegenstribellen mag en kan niet! Troost haar gewoon door te zeggen dat haar moeder zo'n dingen niet meent geen enkel moeder haar eigen dochter de dood. Ik ben zeker als haar moeder bidt dat ze aan Allah soubhana wa taâla vraagt om over haar dochter te waken en nog zoveel meer goeds. Alleen zegt ze het niet aan haar dochter zelf. Wedden dat ze ook stiekem na iedere uitschelding vraagt om vergiffenis en dat ze dan zegt astagfiroulah ik wil enkel het beste voor mij dochter! Ik weet niet of ik je nu wat heb kunnen helpen met mijn preek maar zo denk ik erover!

L7hobi_zina
12-04-2004, 18:01
Dank je wel Zahra87... :) Ik hoop dat dat het is.. heb er nooit zo over nagedacht en nooit van die kant bekeken... Inshallah is dat het ... Maar hoe dan ook, het blijft en het is erg... Maar ik zal het proberen.. ;)

zeytoena
12-04-2004, 18:04
Origineel gepost door L7hobi_zina Een vraagje: Ik ken een meid dat elke dag wordt uitgescholden door haar moeder..., echt wallah elke dag..! Alleen maar omdat ze bijv: Spullen niet goed heeft afgedrogen in de kast.., of 1 pan is vergeten af te wassen etc.. en dan elke dag: Inshallah ga je dood! Wie denk je dat je bent?? Meisjes gaan dit van je denken..., meisjes gaan dat van je denken..!! Bla bla.. Alleen ik weet nooit wat ik terug moet zeggen... en hoe ik haar kan helpen.. met haar vader heeft ze niet goed contact..., met hem kan ze niet goed praten... :( die worden doen zo'n pijn doen in je hart..., dat ik het wel kan begrijpen.. Maar is dit normaal? Komt dit vaak voor? Of juist niet vaak voor? Als mijn moeder me uitscheld gaat het de ene oor in en komt het de andere oor uit. Mijn moeder scheld mij ook uit, als ik iets verkeerds doe, bijvoorbeeld niet opruimen enzo. Kijk moeders bedoelen het niet zo, maar als dochterzijnde moet je het niet serieus opnemen ( dat uitschelden danoosheid wel) , want ik geloof zeker dat de moeder van jouw vriendin haar niet alleen maar uitscheld maar ook RDA aan haar geeft. MIjn moeder scheld me uit voor mijn beste vriendin en die scheld ze dan ook en de moeder van mijn beste vriendin scheld weer haar uit, maar ook mij. Maar ook geven ze complimentjes. Wat mijn beste vriendin en ik vaak doen, is er grappen van maken. We nemen het niet serieus dat scheldgedoe, maar weten dat ze boos zijn en doen alles om het te herstellen. MIjn moeder mag me maken en mag me breken. Het is en blijft nog altijd mijn moeder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ken veel meiden bij wie gescheld voorkomt, dus als je vriendin wil praten zeg het maar. De ouders hebben het beste voor je!!!!!!

miss_saliha
12-04-2004, 18:05
Dit komt zeker vaak voor...Die probleempjes hebben we allemaal wel... Ik zelf heb ook niet echt een makelijke moeder,Het enige wat ze kan is me kamer door zoeken of overal iets achter vinden.(echt een domme eigenschap)Terwijl ik echt heel anders ben dan ze denkt.Wallah soms denk je zelf gewoon wat is dit voor een k*t leven,Ik heb het zelf ook niet echt makelijk maar ja niks aan te doen...Het enige wat je bij der kunt doen is troosten en haar wijs maken dat later alles kan veranderen insha allah...Sterkte! Liefs,Saliha

minora
12-04-2004, 18:13
Mijn moeder biedt haar excuses al aan als ze iets van snol tegen me zegt als ze boos is.. Heb een hechte geweldige band met mijn ma. en kan het me niet voorstellen dat ouders hun kinderen haten

M00nlight
12-04-2004, 20:02
Origineel gepost door 87zahra87 Mij komt het wel bekend voor ik ken veel meisjes die zo worden uitgescholden door hun moeders! Maar hoe dan ook die moeder meent zeker niet wat ze allemaal zegt! Ze is misschien een te snel gestresseerd typje en als ik haar was dan zou ik er ook niet op reageren! Zelf niet eens oef terugzeggen want dat is het ergste dat je kan doen! Je ouders tegenstribellen mag en kan niet! Troost haar gewoon door te zeggen dat haar moeder zo'n dingen niet meent geen enkel moeder haar eigen dochter de dood. Ik ben zeker als haar moeder bidt dat ze aan Allah soubhana wa taâla vraagt om over haar dochter te waken en nog zoveel meer goeds. Alleen zegt ze het niet aan haar dochter zelf. Wedden dat ze ook stiekem na iedere uitschelding vraagt om vergiffenis en dat ze dan zegt astagfiroulah ik wil enkel het beste voor mij dochter! Ik weet niet of ik je nu wat heb kunnen helpen met mijn preek maar zo denk ik erover! Idd. Mijn moeder en ik hoor ook andere vele moeders(zelfs op straat) hun kinderen uitschelden. Ze bedoelen dit echt niet zo. Je hoort ze vaak wel zeggen mosiba, 7mara, yarabi nthenna menek(ik hoop dat ik van je afkom) en dat soort dingen, maar diep in hun hart menen ze dit niet. Ze zeggen dit dan bijvoorbeeld omdat ze even in de stress zitten of in een niet goede bui. Ik ken het, en ik zeg ook vaak tegen dr waarom zeg je dat(ja met traantjes). Op dat moment zegt ze niets of dat zegt ze kwaad is. Maar even later als het weer rustig is zegt ze dat ze voor ons doe3as doet en hoopt dat alles goed is. Hedi hiya denjya, moeders he! Ze hebben toch vaak het beste met je. Salaam :zwaai:

la_independent
12-04-2004, 20:28
Origineel gepost door sammy_boeffie Dan kan jij je probleem toch vertellen aan je tante, misshien dat zij je kan helpen:) jij bent dus iemand zonder zelfvertrouwen, want iemand zei dat je foto lelijk was en je haalde hem gelijk weg. door zo'n domme opmerking. maar ik zelf vind ook dat het op een vethoofdje lijkt dus is wel beter dat je weg hebt gehaald.

L7hobi_zina
13-04-2004, 09:58
Dank jullie wel voor jullie reacties allemaal :) Ik zal het er met haar over hebben en haar dit ook laten lezen... Ik denk dat ze hier door meer vertrouwen krijgt... hamdoellilah En weet nu ook dat het vaker voorkomt...... En dat ze niet de enige is... :) Maar inshallah komt alles goed.., en hoop met jullie moeders ook... ;) Liefs_ L7hobi..

87zahra87
13-04-2004, 11:51
het komt verschrikkelijk veel voor! Ik heb een tante he die scheld haar dochter verschrikkelijk veel uit echt met van die ongeloofelijke dingen echt met het ergste! Maar vanals er iets mis is met haar dochter bijvoorbeeld ziek is ofzo dan staat ze echt de hele tijd te bidden voor hun dat ze insha'allah weer genezen enzzzzzzzzzzz. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ze zeker niet de enigste is zeker niet!!!!!!

01LaHbIbAh09
13-04-2004, 17:01
Bij mij komt het niet bekend voor dit, ik krijg juist altijd Complimenten van mijn moeder :confused:

minora
13-04-2004, 17:04

Origineel gepost door 01LaHbIbAh09 Bij mij komt het niet bekend voor dit, ik krijg juist altijd Complimenten van mijn moeder :confused: Idd :goedzo:

Pagina's : [1] 2 3