Bekijk originele versie : Marked for life
Bachelorette
12-04-2004, 13:45
Wat ik mij afvraag he...
Hoe komt het dat mensen altijd het slechte onthouden en daarmee oordeel vellen, terwijl het goeie altijd vergeten wordt?
Simpel voorbeeld: Ik kom thuis met mijn rapport...heb 2 achten, 2 zevens 1 zes en 1 vier...er wordt dan direct gekeken naar die vier terwijl er genoeg compensatie is...
zo ook met de eigenschappen van personen...als iemand 1 slecht eigenschap heeft...worden de goeie vergeten en wordt iemand gelijk afgekeurd...
jammer.
thement_return
12-04-2004, 13:47
begrijp wat je bedoeld maar helaas komt het wel voor.
Bachelorette
12-04-2004, 13:51
Origineel gepost door thement_return
begrijp wat je bedoeld maar helaas komt het wel voor.
slechte is dominant...
tjah..zoals iemand ooit tegen mij zei..wees de verandering die je wilt zien ;)
thement_return
12-04-2004, 13:53
Maar wel altijd je beste eigenschappen naar boven halen. Je zult zien dat het lang niet zo slecht is
DaNGeRouZLy
12-04-2004, 13:54
Origineel gepost door Bachelorette
slechte is dominant...
tjah..zoals iemand ooit tegen mij zei..wees de verandering die je wilt zien ;)
misschien voor de mensen die verder van je af staat maar iemand waar je close mee zijn je goede eigenschappen dominant denk ik
Bachelorette
12-04-2004, 14:14
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
misschien voor de mensen die verder van je af staat maar iemand waar je close mee zijn je goede eigenschappen dominant denk ik
klopt
Wanneer mensen je niet kennen gaan ze af op hun eerste indruk. (als die positief is he) Als blijkt dat persoon in kwestie wel eens kattekwaad heeft uitgehaald, houdt het snel op. Terwijl er niet gekeken wordt naar de goeie dingen die die persoon gedaan heeft of bezit.
ze krijgen geen 2de kans.
het is gewoonweg niet eerlijk!
HaKiM_HaKeeM
12-04-2004, 14:30
omdat mensen denken dat 1 rotte appel alle appels bederfd
dus 1 slechte eigenschap ben je helemaal bederfd en word erniet meer naar die andere gekeken snap je ??:maf::hihi:
Bachelorette
12-04-2004, 14:36
Origineel gepost door HaKiM_HaKeeM
omdat mensen denken dat 1 rotte appel alle appels bederfd
dus 1 slechte eigenschap ben je helemaal bederfd en word erniet meer naar die andere gekeken snap je ??:maf::hihi:
vind je dat niet extreem dom?!
mensen zien liever eht slechte van een ander om de eigen slechte dingen te vergeten..nou zo werkt het niet hoor...!!!
HaKiM_HaKeeM
12-04-2004, 14:42
Origineel gepost door Bachelorette
vind je dat niet extreem dom?!
mensen zien liever eht slechte van een ander om de eigen slechte dingen te vergeten..nou zo werkt het niet hoor...!!!
ja ik vind het dom :jammer:
maar helaas werkt wel zo in sommige gevallen:jammer:
Bachelorette
13-04-2004, 08:59
Weet je, al wijs je mensen op de waarheid..ze zullen niets anders dan geloven wat ze zelf willen. ze hebben hun oordeel al klaar en niets zal dat ever kunnen veranderen.
Al laat je zien dat gras groen...ze blijven beweren dat het rood is...:jammer:
sad......
JudgmentDaY
13-04-2004, 09:22
Bedrijfsleven:
Man komt 30 jaar lang, elke dag op tijd. Komt hij één dag te laat en laat het afrekenen beginnen.
:zwaai:
Bachelorette
13-04-2004, 16:09
Origineel gepost door JudgmentDaY
Bedrijfsleven:
Man komt 30 jaar lang, elke dag op tijd. Komt hij één dag te laat en laat het afrekenen beginnen.
:zwaai:
om maar een voorbeeld te noemen ja.... ;)
gut o gut...afwegen gaat blijkbaar erg moeilijk tegenwoordig :jammer:
Bachelorette
13-04-2004, 16:28
Origineel gepost door SuperSalima
:giechel: ! Herkenning...was bij mij ook zo...kwam ik met goede cijfers keken ze nou net naar die ene onvoldoende...
Men denkt dat men perfect kan zijn....wat heel fout gedacht is...
Men vergeet naar zich zelf te kijken....en oordeelt daarom te snel over anderen...
:melig:
dat komt omdat ze eigen fouten niet willen inzien.
Weet je wat ook vaak gebeurt...dit is mij overkomen dus...dat mensen zich gaan aanpassen aan mij...ze hebben het met mij alleen over islam, school, werk etc. terwijl ze het weer met anderen over uitgaan, vriendjes etc hebben. Ik stoorde mij daar aan, want ik ben niet perfect. Bovendien kreeg ik een goed beeld over die persoon omdat het nooit sprak over dat soort zaken, terwijl ik weer door tetter erover (ben eerlijk). Toen ik hoorde dat die persoon uit was gegaan, kwam het over als een shock...had nooit gedacht dat.....snap je?!?!?
Sindsdien doe ik het ook niet meer :o
ik kijk naar beide kanten...zowel goede als slechte eigenschappen en geloof sterk dat wanneer iemand wil veranderen, ook verandert...en iedereen verdient minstens een 2e kans
:) :zwaai:
Bachelorette
13-04-2004, 16:42
Origineel gepost door SuperSalima
Vind 't Goed van je...en Van iedereen die ene ander een 2e kans geeft :)
Een mens is niet perfect, kan fouten maken en hiervan leren, zijn/haar leven beteren....
Wat heeft 't dan voor nut om zijn/haar verleden telkens te herrineren door deze geen kans te geven en wie zijn wij om andermans verleden telkens op te rakelen terwijl diegene zelf dit heeft verbetert en juist wilt vergeten...
exactly my point :goedzo:
dachten maar mensen zoals wij :D
heb ik me ook altijd afgevraagt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.