Bekijk originele versie : mensen uit casa... hoe zijn ze ???
moeilijk ! maki ! ik bedoel in opvoeding ?/ :o
zijn er mensen uit casa en omgeving
Stervandezee
14-04-2009, 13:51
Ik vrij opgevoed, maar dat betekend zeker niet dat we onze grenzen niet kennen. ;)
Ik vrij opgevoed, maar dat betekend zeker niet dat we onze grenzen niet kennen. ;)
hoe vertel me meer over casawiyin ..
hoe zijn ze thuis .. broeren met zussen ??
man met zijn vrouw ?? ;)
Stervandezee
14-04-2009, 14:01
hoe vertel me meer over casawiyin ..
hoe zijn ze thuis .. broeren met zussen ??
man met zijn vrouw ?? ;)
Wat ik heb gemerkt is dat wij (dochters en zoons), in tegenstelling tot andere volkeren niet de angst tegen over onze vader hebben. Onze vader is onze beste vriend, we delen alles met hem. :hihi:
Wij casaoua zijn echte familie mensen, we geven veel om onze familieleden, neven en nichten zijn onze broers en zussen. We schamen ons niet voor elkaar.
Ook houden wij geen blad voor de mond, woorden zoals:' Qowed , dind mok, hia mok ect.' zijn normaal voor ons. :hihi:
[QUOTE=Stervandezee;63840718]Wat ik heb gemerkt is dat wij (dochters en zoons), in tegenstelling tot andere volkeren niet de angst tegen over onze vader hebben. Onze vader is onze beste vriend, we delen alles met hem. :hihi:
Wij casaoua zijn echte familie mensen, we geven veel om onze familieleden, neven en nichten zijn onze broers en zussen. We schamen ons niet voor elkaar.
Ook houden wij geen blad voor de mond, woorden zoals:' Qowed , dind mok, hia mok ect.' zijn normaal voor ons. :hihi:[/[/AR][/AR]QUOTE]
:D :hihi: :hihi:
wrm ,, is dat bij ieder famillie casawa
ook man tegen zijn vrouw .. kwad en etc
Stervandezee
14-04-2009, 14:13
Bij de meeste wel, het is 'onze taal'.
Man is lief tegen zijn vrouw, als het beide casaoua zijn, dan is er 100% humor in huis.
Bint__Abdullah
14-04-2009, 20:05
ik houd van casaouien ...ik kom zelf uit de omgeving...
lekker vrij opgevoed kan staan waar je wilt zonder dat je bang hoeft te zijn of stiekem hoeft te doen!!! heerlijk
missriffia21
14-04-2009, 20:58
casawien familiemensen??? eigen familie wel maar andere familie niet, zoals aangetrouwde familie.
humor? dat heb ik nog niet gezien/gehoord.
vrijheid?? wat versta je daaronder?
doe en laten wat je wil? wat versta je DAARONDER???
en die woorden die als normaal worden omschreven, hierboven, zijn alles behalve normaal, beetje schaamte en respect komt niet voor in de woordenboek van casawien.
niet allemaal gaan schreeuwen en schelden omdat ik riffia ben, wat ik hierboven heb gezet is niets anders dan de waarheid en ja die komt afentoe hard aan, maar daar kan ik of iemand anders niets aandoen
(daarnaast bovenstaand is nog niet eens alles van wat ik weet/zie en hoor)
thallah
PlasaToro_Girl
14-04-2009, 21:07
Marokkaan = Marokkaan!
Ben ook Caswia, maar die woorden vind ik dus echt niet normaal!
Ben vrij opgevoed, maar wel met grenzen van de Islam.
Inderdaad heel openminded te denken over bepaalde onderwerpen die in onze cultuur zitten (let op cultuur; niet openminded over islamitische zaken)
Bijvoorbeeld; slapen bij vriendinnen, naar buiten gaan etc.
Ik merk ook dat er bij families uit Casa gewoon thuis veel meer humor en een open sfeer aanwezig was thuis, maar wie weet is dat weer een vooroordeel van mij
Bogossa20
21-04-2009, 11:59
Leuk. Mn zuseen zijn getrouwd met mannen uit casa...humor hebben ze ze zijn vrij en hebben goed band met familie/broers/zussen, ma ja dat kan bij iedereen anders zijn.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.