Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Al-jazeera

Jizzy
04-11-2002, 12:24

TV ZENDER AL-JAZEERA NEGEERT AMERIKAANSE KRITIEK Het Arabische televisiestation al-Jazeera heeft woensdag laten weten dat het zijn berichtgeving niet verandert wegens Amerikaanse kritiek. Directeur Mohammad Jassem al-Ali zei dat ,,we doorgaan zoals altijd'' "VEEL VRAAG NAAR AL-JAZEERA BIJ CASEMA" Kabelexploitant Casema krijgt de laatste tijd veel vragen van mensen die graag naar de Arabische nieuwszender Al-Jazeera willen kijken. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd. Concurrent UPC, die ook veel grote steden bedient, kan niet aangeven hoe vaak er over dat onderwerp wordt gebeld. Een exact aantal telefoontjes kan de Casema-zegsman niet geven, maar dat er vraag is naar het station is wel duidelijk. Door de recente publiciteit, die de zender kreeg na het uitzenden van een verklaring van Osama Bin Laden, is de aandacht toegenomen. De recente animo wordt niet alleen aangewakkerd door de aanvallen op Afghanistan en de terroristische aanslagen. Ook het verdwijnen van de Arabische zender MBC speelt een rol. Dat station is enkele weken geleden van de kabel gehaald omdat het weigerde Buma-rechten af te dragen voor de muziek die ze in hun uitzendingen gebruiken. Kabelexploitanten kunnen overigens niet zelf bepalen of een station wordt doorgegeven of niet. Daar komen gemeenteraden aan te pas, die deze bevoegdheid hebben doorgeleid aan zogenoemde programmaraden. (o.a. ANP)

said76
04-11-2002, 18:33
Origineel gepost door Jizzy TV ZENDER AL-JAZEERA NEGEERT AMERIKAANSE KRITIEK Het Arabische televisiestation al-Jazeera heeft woensdag laten weten dat het zijn berichtgeving niet verandert wegens Amerikaanse kritiek. Directeur Mohammad Jassem al-Ali zei dat ,,we doorgaan zoals altijd'' "VEEL VRAAG NAAR AL-JAZEERA BIJ CASEMA" Kabelexploitant Casema krijgt de laatste tijd veel vragen van mensen die graag naar de Arabische nieuwszender Al-Jazeera willen kijken. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd. Concurrent UPC, die ook veel grote steden bedient, kan niet aangeven hoe vaak er over dat onderwerp wordt gebeld. Een exact aantal telefoontjes kan de Casema-zegsman niet geven, maar dat er vraag is naar het station is wel duidelijk. Door de recente publiciteit, die de zender kreeg na het uitzenden van een verklaring van Osama Bin Laden, is de aandacht toegenomen. De recente animo wordt niet alleen aangewakkerd door de aanvallen op Afghanistan en de terroristische aanslagen. Ook het verdwijnen van de Arabische zender MBC speelt een rol. Dat station is enkele weken geleden van de kabel gehaald omdat het weigerde Buma-rechten af te dragen voor de muziek die ze in hun uitzendingen gebruiken. Kabelexploitanten kunnen overigens niet zelf bepalen of een station wordt doorgegeven of niet. Daar komen gemeenteraden aan te pas, die deze bevoegdheid hebben doorgeleid aan zogenoemde programmaraden. (o.a. ANP) al jazeera moet gewoon doorgaan op de ingeslagen weg en niets aantrekken van die arrogante amerikanen die denken dat ze alles kunnen dicteren ma salama

Nederkaan
04-11-2002, 22:59
Ik las vanmorgen in de krant dat zelfs Koeweit Al-Jazeera aanpakt. BEGIN "Het ministerie van Info. in Koeweit heeft gisteren de sluiting gelast van ht kantoor van de nieuwszender Al-Jazeera in het land. De regering vindt de berichtgeving van de satellietzender, die zijn hoofdkantoor in Qatar heft, bevooroordeeld. De nieuwszender is hel populair in e Arabisch sprekende wereld. ... De uitzendingen irriteren echter veel Arabische leiders, omdat politieke en sociale onderwerpen worden aangesneden die zij als taboe beschouwen." END tja.. over UPC en CASEMA: de trend is duidelijk: in een korte periode zijn o.a. verwijderd: MBC, TRT (Turkije), Spaanse zender, RTM (Marokko) en ze ergeren zich eraan dat er steeds meer schotel-antennes komen?????

Bahjaouia
04-11-2002, 23:13
powerrrr to al jazeeeeeeera!!!!! :D

Morgaine
05-11-2002, 11:42

Ik vind wel de website van Al Jazeera maar deze is in het Arabisch en dat beheers ik niet. Weet iemand of ze ook een Engelstalig gedeelte hebben? Morgaine

Atlasleeuw
05-11-2002, 12:57
Ja dat hebben ze volgens mij wel. LEVE De VRIJHEID VAN MENINGSUITING !!!!!!!!!! LEVE AL JAZEERA !!!!!!!!!!!!!!

Morgaine
05-11-2002, 13:02
Als ik nu ook nog zou weten waar ? :D

Jizzy
06-11-2002, 07:42
De zender is bezig om zo veel mogelijk programmas te gaan vertalen in het engels. Het wordt dus gewoon uitgezonden op "el jazeera" maar dan met engels ondertiteling dus. Alleen ik weet niet precies wanneer hoe enz. Als je wil kan ik het wel voor je nachecken>?

Jizzy
06-11-2002, 08:46
AL-JAZEERA has announced that its broadcast of the Top Secret (Sirri lil-ghaya) programme in which they interview two al-Qaeda activists who say they were involved in planning the attacks of September 11 will be broadcast for the first time with English subtitles. [See panel on right for a schedule of the times it will be aired, and repeated next Thursday and Friday.] SATELLITE viewers can see the broadcast of Al-Jazeera' programme: "Top Secret" (Sirri lil-ghaya) about secrets of the Sep.11 attacks. For the first time it is subtitled in English. Live: Thursday 19:05 GMT 1st rerun: Friday 12:05 GMT 2nd: Saturday 00:05 GMT Maar dit heb je dus al gemist..... THE last time George W Bush wanted to silence al-Jazeera, the "CNN" of the Arab world, was during his bombing war against Afghanistan. The TV station was showing undesirable photographs of mutilated bodies of women and children, blasted into eternity by US strategic bombers. The world began talking abut war crimes and atrocities. Bush or his cohorts ordered a laser-guided bomb dropped on al-Jazeera's station in Kandahar. That taught those Arabs a bit about the First Amendment STAY FREE: The Bush administration also asked Al Jazeera, the Arab TV station, to censor its programming. MCM: Right. And, you know, every oppressive move we make, from trying to muzzle that network to dropping bombs all over Afghanistan, is like a gift to the terrorists. Al Jazeera is the only independent TV network in the Arab world. It has managed to piss off just about every powerful interest in the Middle East, which is a sign of genuine independence. In 1998, the network applied for membership in the Arab Press Union, and the application was rejected because Al Jazeera refused to abide by the stricture that it would do everything it can to champion "Arab brotherhood." (bron http://gd.tuwien.ac.at/soc/stay-free/archives/19/mcm.html)

Morgaine
06-11-2002, 10:20
Ik vind het heel lief van je dat je de moeite hebt gedaan om één en ander uit te pluizen. Helaas kan ik de ZENDER Al Jazeera hier niet ontvangen. Ik had het eerder over de WEBSITE. Ben hun website in het Arabisch wel tegengekomen maar ja.... praktisch onleesbaar voor mij. Ooit eens begonnen aan een cursus Modern Standaard Arabisch... alief, ba,... maar helaas bleken in de groep de intenties zo uiteen te lopen dat het niet meer te doen was. Ik bedoel, er waren een aantal mensen die naar de les kwamen voor de fun, ze wilden thuis geen oefeningen doen. Er was ook een groep mensen, waaronder ik, die thuis WEL oefeningen maakte en graag zoveel mogelijk wilde leren. De verschillen tussen die twee deelgroepen deden heel de groep de das om. *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een heel goede Ramadan*

Jizzy
06-11-2002, 14:40
Too bad. Als je Arabisch wilt leren kun je volgens mij het beste bij de volksuniversiteit langs.Een vriend van mij heeft da namelijk ok gedaan en die is er zeer over te spreken.

Morgaine
06-11-2002, 14:59
Ik ben een echte talenfreak: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans, Wolof, Susu, Mandingue, Japans, .... :D *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadan*