Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De 'aankom'-topic

Pagina's : [1] 2 3 4

Noorr
13-04-2009, 12:16

Er is genoeg informatie over afvallen, maar veel te weinig over aankomen. Genoeg mensen die willen of moeten aankomen en dat is voor hen minstens net zo moeilijk als afvallen. Dus kom hier met tips om (gezond) aan te komen! Ik zal zo ook wat plaatsen.

Noorr
13-04-2009, 13:04
Eet meer kleinere maaltijden. Je maag kan ook maar zoveel hebben in een keer, dus eet 5x op een dag een kleinere maaltijd.

Noorr
13-04-2009, 13:08
Zorg dat je voeding minimaal een koolhydraten-bron bevat, dus pasta, rijst, aardappels, brood, etc

Idriss9
13-04-2009, 13:09
Ik wil weten hoe gezond ik nu ben, kijkend naar mijn leeftijd, lengte en gewicht. Is daar een site ofzo voor(mannen). Want aankomen lukt echt niet, maar doe ook niet echt mijn best. Chokran leki.

Noorr
13-04-2009, 13:11

Ik wil weten hoe gezond ik nu ben, kijkend naar mijn leeftijd, lengte en gewicht. Is daar een site ofzo voor(mannen). Want aankomen lukt echt niet, maar doe ook niet echt mijn best. Chokran leki. je kan je bmi bekijken op www.voedingscentrum.nl Daar vul je je leeftijd (+ of - 19 jaar), je lengte en gewicht in.

Noorr
13-04-2009, 13:11
en ook of je man of vrouw bent..

Noorr
13-04-2009, 13:17
Vergeet niet dat tussendoortjes absoluut mogen en moeten, dus neem ipv droge crackers, een gevulde koek; ipv liga, een chocoladereep, etc

Idriss9
13-04-2009, 13:19
Jazaak Allahoe Khairan. Dichtbij de grens van te licht, helaas. Khair insha'allah.

Noorr
13-04-2009, 13:33
Jazaak Allahoe Khairan. Dichtbij de grens van te licht, helaas. Khair insha'allah. Te licht is net zo als te zwaar (en ik kan het weten), dus sterkte met aankomen :goedzo:

Noorr
13-04-2009, 13:35
Iets wat men vaak vergeet is voldoende te drinken. Door te selecteren wat je drinkt, kan je heel wat calorieën binnen krijgen. Neem bijvoorbeeld chocolademelk ipv melk, maak een smoothie waarin je fruit doet met sap of melk, neem een milkshake, drink (een beetje) suiker in je koffie of thee, etc.

Noorr
13-04-2009, 13:42
Fruit is gezond en moet je altijd eten, of je nu wil afvallen of aankomen. Selecteer weer zorgvuldig op basis van inhoud. neem een banaan, witte druiven, peer, etc. Daar zitten wat meer suikers in.

Noorr
13-04-2009, 13:46
De reden waarom je 'zoveel' suikers naar binnen mag/moet krijgen, is omdat je moet aan krachttraining moet gaan doen. Dus met gewichten werken. Je hoeft geen bodybuilder te worden, maar om niet massaal in vet aan te komen (en gezond te blijven) moet je ook wat spieren kweken. Dus ga naar de sportschool, wordt lid en begin aan te komen.

Noorr
13-04-2009, 13:53
Overigens kan je ook een andere sport doen, als het maar niet teveel cardio-gericht maar meer krachtgericht is.

Noorr
13-04-2009, 14:00
Mocht je veel moeite hebben met aankomen, of weinig eetlust hebben is het ook een tip om een weightgainer te nemen. Die kan je kopen bij sportwinkels of via internet. Het is een poeder die je mixt met melk of eigenlijk drank naar voorkeur. Het bevat veel koolhydraten, dus een goed moment om deze te nemen is voor het trainen.

Noorr
13-04-2009, 14:38

Een tip: zorg dat je altijd iets te eten hebt in je tas. Mocht je een busy person zijn die van hot naar her gaat en eigenlijk niet veel tijd heeft om te eten, mueslirepen, chocoladerepen, koekjes, sportdrank, (geen energy drink!!), banaan, pakjes drinken, etc. Altijd iets bij je hebben. Het excuus van ik had niets bij me om te eten en geen tijd om te halen is dus bij deze ontkracht. Denk vooruit!

Pagina's : [1] 2 3 4