Bekijk originele versie : Urbi et Orbi
Paus roept op tot verzet tegen terrorisme
Uitgegeven: 11 april 2004 12:37
VATICAANSTAD - Paus Johannes Paulus II heeft in zijn traditionele paasboodschap Urbi et Orbi zondag mensen opgeroepen zich te verzetten tegen het 'onmenselijke en helaas groeiende fenomeen van het terrorisme'. De 83-jarige kerkvorst zei ervoor te bidden dat de mensheid 'de moed zal vinden om in solidariteit verzet te bieden aan de vele kwaden die haar teisteren'.
Een cultuur van liefde moet het terrorisme verslaan, evenals de 'logica van de dood' in Irak, het Heilige Land en andere plaatsen waar gestreden wordt. "Moge de verleiding om wraak te zoeken wijken voor de de moed om te vergeven. Moge de cultuur van de liefde de logica van de dood zinloos maken."
Tijdens de zwaarbewaakte bijeenkomst op het Sint Pietersplein riep de paus nationale en internationale organisaties op haast te maken met het overwinnen van de huidige problemen in conflicthaarden in de wereld, vooral in Irak, het Midden-Oosten en Afrika.
Ondanks het frisse weer waren ongeveer 100.000 mensen naar het plein gekomen. Duizend politiemensen in burger bevonden zich onder het publiek. Op de daken in de omgeving waren scherpschutters geposteerd. De Italiaanse autoriteiten hadden nog zwaardere beveiligingsmaatregelen genomen dan anders uit vrees voor een aanslag..
MELILLENSE
11-04-2004, 16:35
Mooie woorden en veel propaganda voor liefde...helaas de ouwe man leeft een beetje teveel in de wolken, wars van elke realiteitszin.
Buiten zijn taaank oe foor tee ploemén, Neterlant heb je ook vrij weinig aan deze rechtstreekse vertegenwoordiger van God waarmee hij iedere dag weer vergadert.
MELILLENSE :belgie:
Tempelier
11-04-2004, 21:15
Beter een boodschap van begrip en liefde dan de boodschap van islamitische geestelijken die vooral haat en intolerantie prediken.
Vergeven is een van de belangrijkste bergrippen in het christendom, en het is een hele goede eigenschap.
OneTouch
11-04-2004, 23:47
Origineel gepost door Tempelier
Beter een boodschap van begrip en liefde dan de boodschap van islamitische geestelijken die vooral haat en intolerantie prediken.
Vergeven is een van de belangrijkste bergrippen in het christendom, en het is een hele goede eigenschap.
Onze Islamitische geestelijken (Moge Allah swt tevreden met hen zijn) prediken de waarheid. De waarheid is mooi, vredelievend en barmhartig. Echter, de waarheid is voor ongelovigen hard en onacceptabel. Vind je het gek dat Irakese geestelijken in een tijd van oorlog hun gelovigen oproepen om te strijden tegen het kankergezwel dat zich tot diep in hun land heeft doorgedrongen?
Een Islamitische geestelijke vertelt zijn geloofsgenoten wat hen te wachten staat, wat hun rechten en plichten zijn en vertelt hen wat hen opgedragen wordt. De Jihad is daar een onderdeel van!
Als Vaticaanstad nu in een bloedige oorlog/bezetting verwikkeld zou zijn zou de paus ook tot verzet oproepen. Hij zou zijn Christelijke geloofsgenoten oproepen om massaal te strijden en dat is ook niet meer dan logisch. Echter, de paus verkeert in een luxe situatie , hij heeft niet te kampen met zware tijden. Dit in tegenstelling tot zijn Islamitische collega's.
MELILLENSE
12-04-2004, 00:25
http://www.bushspeaks.com/img/bush-martyr-911.jpg
http://www.bushspeaks.com/img/pope-kisses-bush-foot.jpg
Vandaar dat velen Amerika aanbidden....
Tempelier
12-04-2004, 00:26
De paus was tegen de oorlog in Irak en hem afschilderen als een marionet van Amerika slaat dus nergens op.
MELILLENSE
12-04-2004, 01:00
http://www.bushspeaks.com/img/jesus_bush.jpg
Jesus W. Christ...hij die zijn lijden op de schouders van de mensheid wil overhevelen omdat hij het kotsbeu is om op te draaien voor het gezeik van de mensen.
Aanschouw jullie nieuwe god...
MELILLENSE
12-04-2004, 01:15
Origineel gepost door dot_nl
spot je nu met bush? of met de profeet zijn naam?? of beide??
Sinds wanneer is Bush profeet geworden? Christus is geen profeet...het is een verzinsel van de kerk.
MELILLENSE
12-04-2004, 01:31
Origineel gepost door Tuur
Ben je dronken Melilense?
Arthur, terug van weggeweest? Wat was de reden van je ban?
Naughty, naughty, boy...je weet dat je hier niet mag schelden, noch beledigen....en zeker geen moslims.
Origineel gepost door kaasje
Je bedoelt tegen homo's maar dat mag, zelfs de moderatoren vinden dat vieze ranzige varkens.
De moderators ook al. :eek:
Het zal wel een groot islamitisch complot zijn. Ga nu maar rustig slapen, mama laat het nachtlampje wel aanstaan. Enne, je weet wat je moet doen als je niet in slaap valt. Tel het aantal keer dat homo gebruikt wordt op marokko.nl. Het komt vast wel goed. :)
redouan19
12-04-2004, 12:31
Origineel gepost door OneTouch
Als Vaticaanstad nu in een bloedige oorlog/bezetting verwikkeld zou zijn zou de paus ook tot verzet oproepen. Hij zou zijn Christelijke geloofsgenoten oproepen om massaal te strijden en dat is ook niet meer dan logisch. Echter, de paus verkeert in een luxe situatie , hij heeft niet te kampen met zware tijden. Dit in tegenstelling tot zijn Islamitische collega's.
Precies OneTouch, zonder meer waarheid. Om enkele voorbeelden te noemen Christenen iets heel anders doen of deden dan de wang toekeren: Ierland, Voormalig Joegoslavie, de Sudan en Beiroet.
Sterker nog, de grootste volkerenmoorden zijn deels in naam van de Kerk gedaan. Zijn we de Incas in Zuid Amerika, de Inquisitie en de holocaust nu al vergeten? De Christelijke kerk is zelfs nu nog in grote delen van de wereld een onderdrukkingsmechanisme. In die context bekeken zijn de Islamitische geestelijken die in tijden van oorlog oproepen tot verzet softies ;)
redouan19
12-04-2004, 12:34
Ik spreek geen kwaad over de Bijbel, maar de geschiedenis leert dat de Kerk (als religieuze institutie) meer bloed en ellende op haar geweten heeft dan enige andere geinstitutioneerde religie.
Dus voor deze bekeerzuchtige Christen fundamentalistjes , het is niet verstandig in de zon te staan met boter op uw hoofd..
..dus zwijg.
redouan19
12-04-2004, 12:38
De paus roept op tot liefde en vrede.
Moslims roepen op tot haat en geweld.
Dat zijn de feiten.
Dan hoef je niet eens naar het verleden te kijken.
Selectieve perceptie noemt men dit. Of selectief doof..
redouan19
12-04-2004, 12:46
Nee hoor.
Gewoon te lui om op al die onzin te reageren.
Hier raak ik meteen en heel precies de kern.
De paus roept op tot liefde en vrede.
De moslims roepen op tot haat en geweld.
De paus roept idd op.. Maar voor zijn apparaat is hij slechts een symbool. Weigering van condooms voor stervend Afrika is een daad, is iets concreets. Ik kijk naar daden..feiten, jij slikt propaganda omdat je zou wensen dat het waarheid is. Natuurlijk, je bent niet rationeel maar slechts emotioneel bezig. Jouw mening is dan ook niks waard. Onderbuikgevoelens en geloof zijn jouw drijfveren.
'De moslims', licht dat eens toe. Waar spreek jij dan over, wees specifieker. Jij zegt daarmee in wezen niks.
Is dat luiigheid, of gewoon simplisme?
redouan19
12-04-2004, 12:54
Origineel gepost door Jeanne
't Zijn doorgaans wél de moslims die staan te juichen als er slachtoffers aan westerse kant vallen door toedoen van een aanslag. 'k Heb nog niet meegemaakt dat wij staan te juichen om onschuldige slachtoffers in de landen waar oorlog is; het zou simpelweg niet in mij opkomen omdat ik elk onschuldig slachtoffer diep betreur, ongeacht zijn afkomst.
Net als ik Jeanne, net als ik..
Maar realiseer je wel dat wij nu plots moord en brand schreeuwen nu er 200 onschuldige mensen in Spanje de dood zijn ingejaagd. Natuurlijk een verschrikkelijke daad van terrorisme, zonder meer!
Maar kijken we naar de TIENDUIZENDEN onschuldige slachtoffers die wij - de westerse bondgenoten - gemaakt hebben de afgelopen, zeg 4 a 5 jaar, toen was het toch verdacht stil aan onze kant? We hebben het niet toegejuicht maar gingen toch zeker rustig door met onze leventjes? We werden geholpen door onze media, die de aandacht op andere zaken vestigde zodat ons geweten niet begon te knagen..
Neem Palestina, elke dag gaat een onschuldige palestijn - wiens misdaad is dat hij palestijn is en zijn land wil behouden - dood omdat wij weigeren Israel te veroordelen. Mijn en jouw belastingcentjes gaan naar Israel en Nederlanders gaan daar als vrijwilligers het leger ondersteunen. Dat mag. Dus als Nederlandse sympathisant met Israel mag ik heen gaan en een bezettingsleger dat apartheidpolitiek voert steuen. Maar als moslim mag ik niet heen gaan om te vechten tegen de Israelische bezetting want dan ben ik een geronselde terrorist.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.