Bekijk originele versie : verkeerde pad?
ik ben op zich best wel op de hoogte van het een en ander wat ons geloof de islam betreft, maar ja ik heb wel mijn zondes;
-k draag geen hoofdoek
-korte kleren; shirt met korte mouwen en rokkjes die net over mn knie komen
ik ben dan niet al te echaars gekleed vergeleken bij andere, maar ja toch zondig ik.
ik bid wel alhamdoelilah, maar ja ik draag mascara, luister muziek etc.
diep in mn hart ben ik een ware moslima, ik weet dat ik verkeerd bezig ben soms, maar kan er niks aandoen. ik vind het echt erg ik benijd de meisjes met een hijab en wijde kleding, ik wil er ook zo bij lopen, maar op de een of andere manier lukt het me niet. Wanneer ik anasheed hoor, denk ik veel na over mn zondes, maar ja na een tijdje doe ik het weer.
wie herkent zichzelf ook hierin, of wie weet een manier hoe ik me meer op mn geloof kan rechten, om inchallah een perfecte moslima te worden?
thnx voopr je bemoedigende woorden
Oorzaken voor het toenemen van onze Imaan
1: Bidden voor Allah(swt) in het geheim en vaak soedjoed (neer werping) voor Hem, hopen op Zijn beloning en je bezig houden Hem te gedenken.
2: Het bestuderen van Zijn Boek, want niet helpt een hart te herstellen dan het Boek van de Almachtige Allah(swt). Er zijn vele jongeren die zich enkel en alleen bezighouden met de wetenschappen van de shari'a en verwaarlozen het reciteren van de edele Koran waardoor hun harten verharden. Als dit het geval is bij een daad van gehoorzaamheid, hoe zit het dan met mensen die zich met zonden bezighouden?
3: Regelmatig je verplichte gebeden gezamenlijk uitvoeren(in djama3a)en het liefst in de moskee, omdat Allah (swt) degenen die hun gebeden
gezamenlijk verrichten garandeert dat Hij ze nooit zal verwaarlozen, noch vernederen en dat Hij ze zal behoeden in dit leven en in het
Hiernamaals.
4: Regelmatig uitvoeren van de sunan alrawatib (daden van de
profeet (vzmh) die aanbevolen werden en regelmatig door hem (vzmh) werden uitgevoerd). Hoe vaker je van zulke daden doet hoe hoger Allah (swt) jouw niveau doet stijgen.
Een hadith qudsi (Goddelijke uitspraak) luidt: "Mijn aanbidder zal dicht
bij Mij komen door het volbrengen van Anfaal (vrijwillige daden van
aanbidding (soennah) en hij zal voortdurend dicht bij Mij komen zodat Ik van hem kan houden. Wanneer Ik van hem hou, dan ben Ik zijn gehoor met wat hij hoort, zijn gezichtsvermogen met wat hij ziet, zijn hand met wat hij aanraakt". (Al-Bukhari)
5: Het vergezellen en houden van oprechte mensen. De profeet(vzmh) heeft gezegd:Een persoon is met degene van wie hij houdt."[Al-boekhari] "Een persoon hangt het geloof aan van zijn vriend. Kijkt daarom uit wie u te vriend houdt".
6: Weten dat Allah(swt) de Alziende ons in de gaten houdt, en weten dat
Hij altijd met ons is: koran:67.14. Zou Hij Die schiep niet alles weten?
Hij is Aldoordringend, Alkennend.
Hij(swt) weet ook wat wij geheimhouden en wat wij openbaar bekend maken:
Koran: 58.7. Ziet gij niet, dat Allah alles weet wat in de hemelen en op
aarde is? Er is geen geheim gesprek van drie (personen) zonder dat Hij
de vierde is, noch van vijf, zonder dat Hij de zesde is, noch van minder
noch van meer, zonder dat Hij met hen is, waar zij ook mogen zijn. Dan
zal Hij hun op de Dag der Opstanding mededelen wat zij deden. Voorzeker, Allah heeft kennis van alle dingen.
7: Het bezoeken van graven omdat het ons weer doet denken aan het
Hiernamaals en onze onvermijdelijke lot. Het is ook een genezing voor de harten zoals onze profeet(vzmh) ons heeft gezegd.
Origineel gepost door Coalitiepartner
jij gaat naar de HEL!! klaar
En jij zult zeker met bosjes bloemen in het paradijs verwelkomd worden. :rolleyes:
la_independent
11-04-2004, 17:02
Origineel gepost door manar16
ik ben op zich best wel op de hoogte van het een en ander wat ons geloof de islam betreft, maar ja ik heb wel mijn zondes;
-k draag geen hoofdoek
-korte kleren; shirt met korte mouwen en rokkjes die net over mn knie komen
ik ben dan niet al te echaars gekleed vergeleken bij andere, maar ja toch zondig ik.
ik bid wel alhamdoelilah, maar ja ik draag mascara, luister muziek etc.
diep in mn hart ben ik een ware moslima, ik weet dat ik verkeerd bezig ben soms, maar kan er niks aandoen. ik vind het echt erg ik benijd de meisjes met een hijab en wijde kleding, ik wil er ook zo bij lopen, maar op de een of andere manier lukt het me niet. Wanneer ik anasheed hoor, denk ik veel na over mn zondes, maar ja na een tijdje doe ik het weer.
wie herkent zichzelf ook hierin, of wie weet een manier hoe ik me meer op mn geloof kan rechten, om inchallah een perfecte moslima te worden?
klaar safi jij bent hoe.r!!
Origineel gepost door la_independent
:jammer: Wat een respect.
Riffia_ala_RIf
11-04-2004, 17:06
Ik lees nergens dat zy met jongens naar bed toegaat!
Dat noem ik een ****!
Dus meid oordeel niet te snel
ik ben wel zover dat ik weet dat ik soortgelijke woorden niet mag zeggen, maja misschien dat het aan je studie ligt, tip; gebruik een woordenboek wie weet kom je dan de ware betekenis van dat woord tegen, maar zal ik jou ff wat zegge; ik heb nog nooit een vriend gehad, duss wat brabbel je nou allemaal
nouredinne_el
11-04-2004, 19:49
ik snap niet dat je je zo voelt je doet togg niet verkeeerd.........
ik snap je wel meid!!! Je kan niet over iem oordelen, ALLEEN door de kleding die die persoon draagt!! Je moet naar het hart kijken, als jij zegt dat je vanbinnen een ware moslima bent, dan is dat al een heeel goed begin, klaar!!
nouredinne_el
11-04-2004, 19:57
dat bedoel ik tog ook
Wat hebben jullie toch weer respect voor elkaar, ze zei toch dat ze bid, tis ni dat ze een kort rokje draagt dat ze een **** is trouwens we leven ook in een westerse wereld en jullie domme jongens hebben gemakkelijk praat om zo maar te oordelen over meisjes jullie hebben het gemakkelijk, een meisje moet maar haar schoonheid bedekken Terwijl de jongens ermee gaan showen wel ik vind dat een jongen ook zijn schoonheid moet verstoppen voor andere mensen en lange kleren moet dragen!!!!!!!
nouredinne_el
11-04-2004, 20:21
je kan echt zien dat je uit belgie komt kan je niet lezennnnn
wat bedoel je idioot, dat ik niet kan lezen. jij kunt niet lezen want blijkbaar versta je het niet
SoleCuoreAmore
11-04-2004, 20:26
Wat een heilige mensen hierzo zeg!
Ik draag tshirtjes met korte mauwen ja, die niet laag zitten en tot ver over m'n buik heen zijn. Ik draag ook weleens rokken die over m'n knieeen vallen maar niet tot m'n voeten.
Ben ik dan een h oer? Wat een onzin :rolleyes: . Het gaat om hoe je bent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.