Bekijk originele versie : Situatie Japanse gijzelaars
OneTouch
10-04-2004, 20:41
'Japanse gijzelaars binnen 24 vrijgelaten'
Uitgegeven: 10 april 2004 20:25
DUBAI - De drie Japanners die in Irak worden gegijzeld komen binnen 24 uur vrij. De militante groep die hen vasthoudt heeft dat beloofd, zo meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera zaterdag.
fallujistan
10-04-2004, 21:45
:D ongedeerd,
blijf voor de gezinnen en families van die mensen,
nu kijken we hoe de amerikaanse gevangene zal behandeld worden...:)
zullen ze hem ook ophangen op een brug..!?
OneTouch
10-04-2004, 22:00
Ik ben blij dat ze vrij worden gelaten. Deze Japanners waren geen vijanden van het Irakese volk.
Hebben jullie overigens die Amerikaanse kwal op tv gezien?? Hij werd gegijzeld en zat in een auto met allemaal Irakese strijders om hen heen. Hij probeerde, ondanks zijn benarde situatie, heel arrogant over te komen. Aangezien dit wel een militair is krijgen de strijders van mij een vrijbriefje om te doen wat ze willen doen...
AlHoceima_Leila
10-04-2004, 22:05
Goed man
Origineel gepost door OneTouch
Ik ben blij dat ze vrij worden gelaten. Deze Japanners waren geen vijanden van het Irakese volk.
Hebben jullie overigens die Amerikaanse kwal op tv gezien?? Hij werd gegijzeld en zat in een auto met allemaal Irakese strijders om hen heen. Hij probeerde, ondanks zijn benarde situatie, heel arrogant over te komen. Aangezien dit wel een militair is krijgen de strijders van mij een vrijbriefje om te doen wat ze willen doen...
Doen wat ze maar willen :confused:
dus omdat het een militair mogen ze doen wat ze maar willen zge je? ik zal je iets zeggen dat je in de islam ook rechten hebt voor de krijgsgevangene.
Maar wisten jullie dat het Amerikaanse leger zich om 24 uur terug gaat trekken uit Falluja?? :D Dus het helpt toch wel om mensen te gijzelen om rechten te krijgen.
Hij zag er trouwens wel zielig toen hij zat te praten, kreeg bijna medelijden met hem....
OneTouch
10-04-2004, 23:34
Origineel gepost door Morisco
Doen wat ze maar willen :confused:
dus omdat het een militair mogen ze doen wat ze maar willen zge je? ik zal je iets zeggen dat je in de islam ook rechten hebt voor de krijgsgevangene.
Dat is waar, daar geef ik je gelijk in. Echter, hij is een vijand en als zij hem niet voor waren geweest waren zij de pineut geweest. Het komt erop neer dat ik dit soort situaties nogal moeilijk vind, met name als het de Amerikanen betreft. Wat mij betreft, dat heb ik het liefst, schieten ze hem voor de camera nog dood maar hoe dit precies in de Islam is geregeld weet ik helaas niet. Wil iemand anders zijn/haar kennis met ons delen??
OneTouch
10-04-2004, 23:36
Origineel gepost door esiyaa
Maar wisten jullie dat het Amerikaanse leger zich om 24 uur terug gaat trekken uit Falluja?? :D Dus het helpt toch wel om mensen te gijzelen om rechten te krijgen.
Hij zag er trouwens wel zielig toen hij zat te praten, kreeg bijna medelijden met hem....
Vond je snorreman (Amerikaan) er zielig uitzien??? Nee toch?? Ik zag alleen maar die arrogante blik van hem, helemaal geen angst of hij moet supergoed getraind zijn op dit soort situaties.
De japanners zijn de enigen die met het doel zijn gekomen om Irak weer op te bouwen.Zou het ook zeer kwalijk vinden als de Japanners zouden worden gedood.Goede zet van de geestelijken.
Om gebraden yankees,engelsen,polen,italianen,en israeliers zou ik geen traan laten.
Verbranden moet kunnen...zeggen de woorden,yankees,vietnam en napalm jou iets?
Verbranden deden je yankees maar al te graag in Vietnam,napalm was een van de favoriete wapens die ze daar gebruikten.
Volgens de islam mag het niet,maar in een oorlogs-situatie zijn de zaken anders.
L3amrani
11-04-2004, 15:24
Origineel gepost door klonbyz
Verbranden moet kunnen...zeggen de woorden,yankees,vietnam en napalm jou iets?
Verbranden deden je yankees maar al te graag in Vietnam,napalm was een van de favoriete wapens die ze daar gebruikten.
Volgens de islam mag het niet,maar in een oorlogs-situatie zijn de zaken anders.
Scheiding tussen 'kerk en oorlog'?
OneTouch
11-04-2004, 15:36
Origineel gepost door Jeanne
Persoonlijk had ik liever gehad dat 't westen zich had gericht op 't ontwikkelen van nieuwe brandstoffen waardoor we helemaal géén olie meer nodig zouden hebben. Op die manier konden we heel dat midden oosten in hun olie... eh... sop, gaar laten koken.
Eindelijk zet je je masker af en toon je je ware gezicht. En maar ontkennen dat het alleen maar om de olie gaat. Wel dus!!
OneTouch
11-04-2004, 16:07
Origineel gepost door Jeanne
Ik geloof dat voor de Amerikanen de olie wél de hoofdmotivatie is, het tegendeel heb ik nooit ergens beweerd.
Tenslotte zijn er genoeg burgeroorlogen elders in Afrika waar zij zich niet mee bemoeien.
Neemt verder niet weg dat het uiteindelijk wél gunstig voor de bevolking zou kunnen uitpakken om onder hun onderdrukker uit te kunnen komen. Maar tot op heden denk ik dat zij eerder voor de schijnveiligheid kiezen die zij kennen dan voor een nieuwe richting die hen uiteindelijk meer vrijheden zou kunnen opleveren.
Het kwam op mij over alsof je niet alleen namens de Amerikanen sprak. Je zei immers het volgende:
Persoonlijk had ik liever gehad dat 't westen zich had gericht op 't ontwikkelen van nieuwe brandstoffen waardoor we helemaal géén olie meer nodig zouden hebben. Op die manier konden we heel dat midden oosten in hun olie... eh... sop, gaar laten koken.
'WE helemaal geen olie meer nodig zouden hebben' (alsof jullie die olie dus nu wel hard nodig hebben en die landen nu dus nog wel nodig hebben)
'konden WE heel dat M-O in hun olie....eh...sop, gaar laten koken'
(dus zolang zij nog de macht hebben over de olievoorraden moeten jullie ze nog ff ge- c.q. misbruiken. En anders laten jullie ze gewoon links liggen.)
Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik jou erop aansprak, je sprak namelijk iedere keer met 'we' en niet 'zij'.
Oemel_Nawawi
11-04-2004, 16:23
Alhamdolilah!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.