Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie kent het gevoel..

Pagina's : [1] 2 3

Wachtende
08-04-2009, 23:27

[ Dat je denkt, het leven kan zo kort zijn. Je weet maar nooit wanneer je leven eindigt. Wanneer Allah SWT je ziel wegneemt. En je stelt je dan allerlei vragen. Was ik wel goed tegenover anderen? Was ik wel geliefd? Heb ik mijn tijd goed besteed? Wat doe ik eigenlijk met mijn leven? Moet ik er niet alles uithalen? Moet ik niet gelukkig zijn voor het te laat is? Moet ik mijn leven niet delen met iemand die mijn toekomst vorm geeft? De tijd vliegt zo snel voor bij, moet ik daar niet gebruik van maken voor dat het te laat is? Wie kent het gevoel? Het belangrijkste wat ik wil weten is: Wat doe je ermee? ]

Maroc_Tresure
08-04-2009, 23:28
Ik ken dat gevoel heel erg... en vraag me ook altijd af wat mij bezield en wat je ermee aanmoet.

Wachtende
08-04-2009, 23:33
Ik ken dat gevoel heel erg... en vraag me ook altijd af wat mij bezield en wat je ermee aanmoet. Kan soms moeilijk zijn he? Soms ook gewoon omdat je niet precies weet wat je wilt? Dat het gewoon niet duidelijk is. Hahah, sorry zit nu in zo een reflectiemoment, dan ga ik me zelf allerlei vragen stellen? :maf2:

Maroc_Tresure
08-04-2009, 23:38
Kan soms moeilijk zijn he? Soms ook gewoon omdat je niet precies weet wat je wilt? Dat het gewoon niet duidelijk is. Hahah, sorry zit nu in zo een reflectiemoment, dan ga ik me zelf allerlei vragen stellen? :maf2: Het is niet alleen moeilijk maar ook irritant omdat je dan bij alles met wat je doet gaat nadenken. Het kan ook gevaarlijk zijn omdat je er heel snel door gestressd en overspannen kan raken. Maar ja misschien is het ook wel een teken dat je bewuster wordt met waar je mee bezig bent en dat je het geloof heel diep in je hart hebt zitten.

Wachtende
08-04-2009, 23:42

Het is niet alleen moeilijk maar ook irritant omdat je dan bij alles met wat je doet gaat nadenken. Het kan ook gevaarlijk zijn omdat je er heel snel door gestressd en overspannen kan raken. Maar ja misschien is het ook wel een teken dat je bewuster wordt met waar je mee bezig bent en dat je het geloof heel diep in je hart hebt zitten. Ohh jij weet precies wat ik bedoel. Soms dan denk je, ik ben dit leven zat. Ik wil een leven dat bestaat uit liefde en uit bewustwording van je geloof. Het vervullen van je wensen. Maar ook vervullen van de plichten van de islam. En al die vragen die je dan hebt. En naar een tijd denk je er weer anders over, dan zeg ik moet gewoon geduld hebben. En dan begrijp je je zelf niet meer. En dan raak je inderdaad gestresst. Maar het ergste is dus nogmaals. Wat doe je mee?

Maroc_Tresure
08-04-2009, 23:47
Ohh jij weet precies wat ik bedoel. Soms dan denk je, ik ben dit leven zat. Ik wil een leven dat bestaat uit liefde en uit bewustwording van je geloof. Het vervullen van je wensen. Maar ook vervullen van de plichten van de islam. En al die vragen die je dan hebt. En naar een tijd denk je er weer anders over, dan zeg ik moet gewoon geduld hebben. En dan begrijp je je zelf niet meer. En dan raak je inderdaad gestresst. Maar het ergste is dus nogmaals. Wat doe je mee? Zo ver ga ik nog niet dat ik denk dat ik dit leven zat ben. Waar ik mee zit is dat ik zo goed weet hoe het moet en ook gewoon elke keer spijt heb omdat ik het niet doe. Het leven wat ik voor ogen heb is inderdaad dat je de plichten vervuld die het geloof van je vragen maar het lijkt erop dat wanneer je er vandaag mee zit dat het morgen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is. Wat je ermee moet dat vraag ik me al heel lang af maar heb nog steeds geen antwoord weten te vinden.

Klopt.
08-04-2009, 23:49
Wanneer hetbelletje rinkelt is het handig de qouraan te openen.. en te reciteren.. en natuurlijk te weten wat je leest. Wanneer ik in zo'n periode zit, dan vind ik mijn antwoord en rust in het onderwerpen aan Allah.

Wachtende
08-04-2009, 23:51
Zo ver ga ik nog niet dat ik denk dat ik dit leven zat ben. Waar ik mee zit is dat ik zo goed weet hoe het moet en ook gewoon elke keer spijt heb omdat ik het niet doe. Het leven wat ik voor ogen heb is inderdaad dat je de plichten vervuld die het geloof van je vragen maar het lijkt erop dat wanneer je er vandaag mee zit dat het morgen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is. Wat je ermee moet dat vraag ik me al heel lang af maar heb nog steeds geen antwoord weten te vinden. :hihi: Met zat bedoelde ik meer, de dagelijkse routine. Dat alles zo standaard is. Het is inderdaad een rotgevoel. Ach ja mekteb, hoe dingen gaan. Iemand die wel weet hoe die dit aanpakt?

verdwaalde
08-04-2009, 23:53
Ik weet wat je bedoeld ik dan vraag ik mezelf waar ben je eigenlijk meebezig? Helaas schaam ik me gewoon zo erg dat ik gewoon die vraag voor mezelf niet kan beantwoorden!!!!

Maroc_Tresure
08-04-2009, 23:54
:hihi: Met zat bedoelde ik meer, de dagelijkse routine. Dat alles zo standaard is. Het is inderdaad een rotgevoel. Ach ja mekteb, hoe dingen gaan. Iemand die wel weet hoe die dit aanpakt? Die routine is inderdaad mijn grootste ergenis alsof je gewoon al weet waarover je gaat zitten peinzen... En wie weet zie je dan aan het einde van de tunnel toch nog het licht. Inshallah alles is elmektab en met een goede intentie en de hoop dat we toenadering zullen zoeken naar onze heer allah swt..

Maroc_Tresure
08-04-2009, 23:55
Ik weet wat je bedoeld ik dan vraag ik mezelf waar ben je eigenlijk meebezig? Helaas schaam ik me gewoon zo erg dat ik gewoon die vraag voor mezelf niet kan beantwoorden!!!! En het vreemde is dat ik die vragen dan wel kan beantwoorden maar kan niet tot mezelf doordringen waarom ik het dan niet anders doe.. Misshien moet ik maar langs een psychiater... :maf:

Wachtende
08-04-2009, 23:55
Wanneer hetbelletje rinkelt is het handig de qouraan te openen.. en te reciteren.. en natuurlijk te weten wat je leest. Wanneer ik in zo'n periode zit, dan vind ik mijn antwoord en rust in het onderwerpen aan Allah. Inderdaad de koraan brengt rust mee. En geloof me dat doe ik ook in moeilijke tijden. Maar het neemt de vragen niet weg. Want je zegt altijd, als standaard antwoordt. Sbar Insha'Allah, en mekteb. En ik weet dat het ook zo is. Maar waarom juist een deel van mijn vragen gewoon moeilijk te beantwoorden zijn is omdat ik denk in de kader van de islam. Maar heb jij soms ook het gevoel dat je niet precies weet wat je wilt?

borgerokko
08-04-2009, 23:56
*noticifatie*

Wachtende
08-04-2009, 23:59
Ik weet wat je bedoeld ik dan vraag ik mezelf waar ben je eigenlijk meebezig? Helaas schaam ik me gewoon zo erg dat ik gewoon die vraag voor mezelf niet kan beantwoorden!!!! Ik ook dus! Soms weet ik echt niet wat ik wil. Wil ik nou gelukkig zijn of wil m ijn geluk uitstellen omdat er andere 'prioriteiten' zijn. Die routine is inderdaad mijn grootste ergenis alsof je gewoon al weet waarover je gaat zitten peinzen... En wie weet zie je dan aan het einde van de tunnel toch nog het licht. Inshallah alles is elmektab en met een goede intentie en de hoop dat we toenadering zullen zoeken naar onze heer allah swt.. Dat is ook een mooi antwoord. En insha'Allah, li mekteb Allah. Maar soms zoek ik meer dan die antwoorden. En ik weet het, vertrouw op Allah. Maar toch, ze zeggen je moet ook voor shebab zorgen.

Maroc_Tresure
09-04-2009, 00:00

Wanneer hetbelletje rinkelt is het handig de qouraan te openen.. en te reciteren.. en natuurlijk te weten wat je leest. Wanneer ik in zo'n periode zit, dan vind ik mijn antwoord en rust in het onderwerpen aan Allah. Het jammere is dat de quran helaas niet kan lezen alleen de nederlandse vertaling dan en dat doet me wel wat om eerlijk te zijn. :(

Pagina's : [1] 2 3