Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je hoeft mij niets te betalen als jouw zaak (juridisch geschil) tot geen succes leidt

Pagina's : [1] 2

juristmo
08-04-2009, 22:41

Heeft u een juridisch geschil of weet u iemand die een juridisch geschil heeft waar nog geen oplossing voor is gevonden dan kunt u deze bij mij neerleggen. zo werkt het: Ik beoordeel de zaak en bekijk of er mogelijkheden zijn voor een slaginskans. Als dit het geval is, dan neem ik de zaak in behandeling. In beginsel zijn alle kosten voor mijn rekening. Als de zaak tot geen succes leidt dan hoef je mij niets te betalen (Dit heet no cure no pay). Dit zal uitteraard in een overeenkomst worden vastgelegd. Wanneer de zaak wel tot succes leidt dan wordt afhankelijk van de omvang van de zaak één vooraf bedongen honorarium of een ander overeen te komen bedrag in rekening gebracht . De rechtsgebieden zijn: - Huurrecht - Arbeidsrecht - Ondernemingsrecht - Aansprakelijkheidsrecht - Consumentenrecht - Overeenkomstenrecht - Publiekrecht - Vreemdelingenrecht Voor serieuze reacties kunt u mij een privé bericht sturen. Voor de duidelijkheid ik ben een ervaren jurist en geen advocaat. De no cure no pay systematiek is voor advocaten niet toegestaan wel voor juristen die niet als advocaten zijn ingeschreven.

Aitouzine
11-04-2009, 00:22
Heeft u een juridisch geschil of weet u iemand die een juridisch geschil heeft waar nog geen oplossing voor is gevonden dan kunt u deze bij mij neerleggen. zo werkt het: Ik beoordeel de zaak en bekijk of er mogelijkheden zijn voor een slaginskans. Als dit het geval is, dan neem ik de zaak in behandeling. In beginsel zijn alle kosten voor mijn rekening. Als de zaak tot geen succes leidt dan hoef je mij niets te betalen. Dit zal uitteraard in een overeenkomst worden vastgelegd. Wanneer de zaak wel tot succes leidt dan wordt afhankelijk van de omvang van de zaak één vooraf bedongen honorarium of een ander overeen te komen bedrag in rekening gebracht . De rechtsgebieden zijn: - Huurrecht - Arbeidsrecht - Ondernemingsrecht - Aansprakelijkheidsrecht - Consumentenrecht - Overeenkomstenrecht - Publiekrecht - Vreemdelingenrecht Voor serieuze reacties kunt u mij een privé bericht sturen. No cure, no pay :hihi:

heyjoe
11-04-2009, 22:00
Klinkt goed en ik hoop dat je ook oprecht een eerlijke tarief berekent voor je klanten. Want de no cure no pay aanpak was een tijdje in het nieuws geweest en het addertje in het gras is vaak het honorarium wat misschien uit een flinke hap van de schikking kan bestaan e.d. Waardoor men uiteindelijk goedkoper uit was met de normale gang van zaken.

Unit5
11-04-2009, 22:08
hoe zit het met strafzaken ? ook iets mogelijk?

juristmo
11-04-2009, 22:45

hoe zit het met strafzaken ? ook iets mogelijk? Nee. Het strafrecht is niet mijn doemein.

juristmo
12-04-2009, 16:41
Klinkt goed en ik hoop dat je ook oprecht een eerlijke tarief berekent voor je klanten. Want de no cure no pay aanpak was een tijdje in het nieuws geweest en het addertje in het gras is vaak het honorarium wat misschien uit een flinke hap van de schikking kan bestaan e.d. Waardoor men uiteindelijk goedkoper uit was met de normale gang van zaken. Vooraf wordt met de klant besproken hoe de honorarium wordt betaald. Een no cure no pay is een van de mogelijkheden. Dit geeft de klant de zekerheid om achteraf (geen) kosten te hebben als zijn zaak tot geen succes leidt. Ik heb het woord "geen" tussen haakjes gezet omdat de no cure no pay bij mij betekend 'geen oplossing geen betaling'. Dit is niet altijd het geval bij andere juridisch adviesbureau's. Sommige berekenen toch kosten ondanks dat jou zaak tot geen succes heeft geleid. De kosten kunnen zijn: onderzoekskosten, griffiekosten en eventueel kosten van de tegenpartij. Dit komt omdat voor de no cure no pay systematiek geen richtlijnen bestaan. Elk juridisch adviesbureau kan zijn eigen tarieven en eigen werkwijze bepalen. Overigens voor de hoogte van het uurtarief voor advocaten gelden ook geen eenduidige richtlijnen. Dat betekent dat iedere advocaat/advocatenkantoor vrij is om zijn of haar uurtarief te bepalen. Jij stelt dat er addertjes onder het gras aanwezig zijn. Natuurlijk kan dit het geval zijn, maar misvatting hierover kan je voorkomen door vooraf de algemene voorwaarden te lezen aangaande de no cure no pay. Hiermee voorkom je dat je toch geconfronteerd wordt met een rekening terwijl je de mening toegedaan was dat dit niet het geval zou zijn. Ten tweede wordt altijd een percentage afgesproken die betaald moet worden wanneer de zaak wordt gewonnen. De klant weet duidelijk van te voren waar hij aan toe is. Hij dient zelf na te gaan of dit een verstandige keuze is en/of hij toch beter een uur tarief kan bespreken of een naar de concurrent te gaan. Een uurtarief wordt uitteraard altijd als alternatief aangeboden zodat men een overweging kan maken wat het meest verstandige keuze is.

C.arab
12-04-2009, 19:20
ik heb best intresse, kan je meer info geven. En inderdaad stel het slaagt hoeveel gaat het dan kosten? En heb je ervoor gestudeerd of..? Allah swt weet het beste! ps het gaat over een huurwoning zaak.

juristmo
12-04-2009, 20:27
ik heb best intresse, kan je meer info geven. En inderdaad stel het slaagt hoeveel gaat het dan kosten? En heb je ervoor gestudeerd of..? Allah swt weet het beste! ps het gaat over een huurwoning zaak. Ik ben een jurist afgestudeerd op het privaatrecht. Ik heb juridische ervaring opgedaan bij verschillende juridisch adviesbureaus en ben momenteel voor mij zelf begonnen. De kosten zijn afhankelijk van de omvang en de complexiteit van de zaak. Omdat ik ook op basis van no cure no pay werk wordt vooraf een kostenindicatie besproken. Dus geen onverwachte kosten achteraf. De klant weet altijd van te voren hoeveel geld de zaak gaat kosten en zodoende kan hij overwegen om wel of niet akkoord te gaan met het voorstel.

juristmo
12-04-2009, 20:55
Wil geen roet in het eten gooien ofzo, maare ahum even een paar vraagjes: Wat versta jij onder succes? Er hoeft bij een juridisch geschil namelijk niet altijd sprake te zijn van een win-verlies situatie. Je geeft aan dat je een zaak op basis van slagingskans in behandeling neemt. Is een uitspraak van een rechter voorspelbaar? (zou me overigens niks verbazen met het Nederlandse strafrecht). Ik beoordeel de zaak op zijn slagingskans. Daar bedoel ik mee dat er genoeg aanknopingpunten aanwezig moeten zijn om de zaak met succes te kunnen aanvechten. Een zaak met “succes” winnen betekend dat er meer baten dan kosten aanwezig moeten zijn. Uiteraard is een zaak niet altijd voor de 100% te winnen. In de no cure no pay afspraak wordt ook hier rekening mee gehouden. Een ervaren jurist kan tot op zekere hoogte voorspellen hoe de rechter zal oordelen. Dat is immers zijn vakgebied. De rechter put namelijk uit dezelfde juridische bronnen. 100 % voorspellen wat de rechter zal oordelen is per definitie niet mogelijk. In de beoordeling van de slagingskans van de zaak wordt ook hiermee rekening gehouden.

Zeyyan
12-04-2009, 22:28
Heeft u een juridisch geschil of weet u iemand die een juridisch geschil heeft waar nog geen oplossing voor is gevonden dan kunt u deze bij mij neerleggen. zo werkt het: Ik beoordeel de zaak en bekijk of er mogelijkheden zijn voor een slaginskans. Als dit het geval is, dan neem ik de zaak in behandeling. In beginsel zijn alle kosten voor mijn rekening. Als de zaak tot geen succes leidt dan hoef je mij niets te betalen (Dit heet no cure no pay). Dit zal uitteraard in een overeenkomst worden vastgelegd. Wanneer de zaak wel tot succes leidt dan wordt afhankelijk van de omvang van de zaak één vooraf bedongen honorarium of een ander overeen te komen bedrag in rekening gebracht . De rechtsgebieden zijn: - Huurrecht - Arbeidsrecht - Ondernemingsrecht - Aansprakelijkheidsrecht - Consumentenrecht - Overeenkomstenrecht - Publiekrecht - Vreemdelingenrecht Voor serieuze reacties kunt u mij een privé bericht sturen. http://www.advocatenorde.nl/algemeen/hoe_rekent_een_advocaat.asp Hoe rekent een advocaat? Vragen vooraf voorkomt discussie achteraf De advocatuur kent geen vaste tarieven. Een advocaat mag zelf bepalen, welke financiële afspraken hij met u maakt. Het beste kunt u dit doen tijdens het eerste gesprek dat u met elkaar heeft. Vragen vooraf voorkomt discussie achteraf. Vraag uw advocaat daarom tijdens het eerste gesprek om een schatting van de kosten te geven en om uitleg en schriftelijke bevestiging van het declaratiesysteem dat hij in uw geval zal toepassen. Op dat moment kan uw advocaat ook bekijken of u in aanmerking komt voor financiële steun van de overheid voor de rechtsbijstand die u krijgt. Vaak is het moeilijk om vooraf een nauwkeurige schatting van de kosten te geven. Hoe een zaak precies verloopt, is afhankelijk van veel onzekere factoren. Het kan daardoor gebeuren dat uw advocaat er meer tijd aan moet besteden dan hij vooraf dacht. Hij hoort u tussentijds te informeren over extra werk en oplopende kosten. Duurt een zaak langer, vraag uw advocaat dan u regelmatig op de hoogte te houden van de financiële stand van zaken of om u tussentijds declaraties te sturen. Zo houdt u de kosten in de gaten. Suggesties voor declaratiemethoden 1. Op basis van uurtarief 1. Aantal uren x uurtarief Het tarief wordt vastgesteld door het aantal uren dat de advocaat aan de zaak werkte te vermenigvuldigen met het uurtarief. Een advocatenkantoor kan een vast uurtarief hanteren, of verschillende uurtarieven per type advocaat, afhankelijk van diens ervaring. Ook kan de hoogte van het uurtarief (mede) afhankelijk worden gemaakt van de haast die met de zaak geboden is, de benodigde deskundigheid, de aard van de zaak, het belang daarvan of andere factoren. 2. Afhankelijk van draagkracht Hierbij past de advocaat de hoogte van het uurtarief aan bij de financiële draagkracht van de cliënt. 3. Afhankelijk van het resultaat De advocaat kan twee tarieven met zijn cliënt afspreken: een lager tarief als de doelstelling niet wordt bereikt, een hoger tarief als de doelstelling wel wordt bereikt. 2. Vast bedrag De cliënt komt met de advocaat vooraf een vast totaalbedrag overeen. 3. Jaarcontract/kaderafspraak Bij dit type afspraken is de cliënt meestal een ondernemer, die verwacht meerdere zaken door dezelfde advocaat te laten behandelen. Beide partijen maken afspraken over tarieven en factoren die een rol spelen bij het vaststellen van de hoogte van de declaraties. 4. Incassotarief In een incassozaak int een advocaat namens zijn cliënt geld bij anderen: klanten bijvoorbeeld. Als de advocaat meerdere van dergelijke zaken voor een bedrijf behandelt, is het gebruikelijk dat hij daarvoor een bepaald percentage van het geïncasseerde bedrag ontvangt. 5. Andere methoden Andere methoden, of een combinatie van bovengenoemde methoden zijn ook mogelijk, zolang deze niet in strijd zijn met de bestaande beroeps- en gedragsregels van de advocaat. 6. ‘No cure no pay’ niet toegestaan In het buitenland krijgen advocaten soms alleen een vergoeding voor hun werk, als zij de zaak winnen. Dit systeem staat bekend als 'no cure no pay'. Dit systeem is in Nederland niet toegestaan. Wat is hierop uw antwoord meneer de 'advocaat'?

juristmo
12-04-2009, 23:05
http://www.advocatenorde.nl/algemeen/hoe_rekent_een_advocaat.asp Hoe rekent een advocaat? Vragen vooraf voorkomt discussie achteraf De advocatuur kent geen vaste tarieven. Een advocaat mag zelf bepalen, welke financiële afspraken hij met u maakt. Het beste kunt u dit doen tijdens het eerste gesprek dat u met elkaar heeft. Vragen vooraf voorkomt discussie achteraf. Vraag uw advocaat daarom tijdens het eerste gesprek om een schatting van de kosten te geven en om uitleg en schriftelijke bevestiging van het declaratiesysteem dat hij in uw geval zal toepassen. Op dat moment kan uw advocaat ook bekijken of u in aanmerking komt voor financiële steun van de overheid voor de rechtsbijstand die u krijgt. Vaak is het moeilijk om vooraf een nauwkeurige schatting van de kosten te geven. Hoe een zaak precies verloopt, is afhankelijk van veel onzekere factoren. Het kan daardoor gebeuren dat uw advocaat er meer tijd aan moet besteden dan hij vooraf dacht. Hij hoort u tussentijds te informeren over extra werk en oplopende kosten. Duurt een zaak langer, vraag uw advocaat dan u regelmatig op de hoogte te houden van de financiële stand van zaken of om u tussentijds declaraties te sturen. Zo houdt u de kosten in de gaten. Suggesties voor declaratiemethoden 1. Op basis van uurtarief 1. Aantal uren x uurtarief Het tarief wordt vastgesteld door het aantal uren dat de advocaat aan de zaak werkte te vermenigvuldigen met het uurtarief. Een advocatenkantoor kan een vast uurtarief hanteren, of verschillende uurtarieven per type advocaat, afhankelijk van diens ervaring. Ook kan de hoogte van het uurtarief (mede) afhankelijk worden gemaakt van de haast die met de zaak geboden is, de benodigde deskundigheid, de aard van de zaak, het belang daarvan of andere factoren. 2. Afhankelijk van draagkracht Hierbij past de advocaat de hoogte van het uurtarief aan bij de financiële draagkracht van de cliënt. 3. Afhankelijk van het resultaat De advocaat kan twee tarieven met zijn cliënt afspreken: een lager tarief als de doelstelling niet wordt bereikt, een hoger tarief als de doelstelling wel wordt bereikt. 2. Vast bedrag De cliënt komt met de advocaat vooraf een vast totaalbedrag overeen. 3. Jaarcontract/kaderafspraak Bij dit type afspraken is de cliënt meestal een ondernemer, die verwacht meerdere zaken door dezelfde advocaat te laten behandelen. Beide partijen maken afspraken over tarieven en factoren die een rol spelen bij het vaststellen van de hoogte van de declaraties. 4. Incassotarief In een incassozaak int een advocaat namens zijn cliënt geld bij anderen: klanten bijvoorbeeld. Als de advocaat meerdere van dergelijke zaken voor een bedrijf behandelt, is het gebruikelijk dat hij daarvoor een bepaald percentage van het geïncasseerde bedrag ontvangt. 5. Andere methoden Andere methoden, of een combinatie van bovengenoemde methoden zijn ook mogelijk, zolang deze niet in strijd zijn met de bestaande beroeps- en gedragsregels van de advocaat. 6. ‘No cure no pay’ niet toegestaan In het buitenland krijgen advocaten soms alleen een vergoeding voor hun werk, als zij de zaak winnen. Dit systeem staat bekend als 'no cure no pay'. Dit systeem is in Nederland niet toegestaan. Wat is hierop uw antwoord meneer de 'advocaat'? Met uw laatste zin klikt u heel erg geïrriteerd! vandaar mijn antwoord op jou vraag. Ik ben geen advocaat maar een ervaren jurist. Inderdaad volgens de wet mogen advocaten niet op basis van no cure no pay werken. Juristen die niet als advocaat zijn ingeschreven mogen wel de no cure no pay toepassen. Een advocaat is niet altijd verplicht. In een aantal zaken is een advocaat wettelijk verplicht, bijvoorbeeld bij vorderingen boven € 5000,- (dit bedrag zal in de toekomst worden verhoogt naar misschien € 10.000,- ) of bij echtscheidingszaken. Een dure advocaat is niet verplicht in het geval bij arbeidszaken, huurkwesties, aandelenleasezaken , vreemdelingenrecht, aansprakelijkheidsrecht ( waarbij het te vorderen bedrag niet boven de € 5000 is), overeenkomstenrecht, publiekrecht en de meeste consumentenzaken . Een juristen kan ook voor de gemoemde rechtsgebieden voor jou procederen en dat voor veel minder dan wat een advocaat vraagt!

Zeyyan
12-04-2009, 23:35
Met uw laatste zin klikt u heel erg geïrriteerd! vandaar mijn antwoord op jou vraag. Ik ben geen advocaat maar een ervaren jurist. Inderdaad volgens de wet mogen advocaten niet op basis van no cure no pay werken. Juristen die niet als advocaat zijn ingeschreven mogen wel de no cure no pay toepassen. Een advocaat is niet altijd verplicht. In een aantal zaken is een advocaat wettelijk verplicht, bijvoorbeeld bij vorderingen boven € 5000,- (dit bedrag zal in de toekomst worden verhoogt naar misschien € 10.000,- ) of bij echtscheidingszaken. Een dure advocaat is niet verplicht in het geval bij arbeidszaken, huurkwesties, aandelenleasezaken , vreemdelingenrecht, aansprakelijkheidsrecht ( waarbij het te vorderen bedrag niet boven de € 5000 is), overeenkomstenrecht, publiekrecht en de meeste consumentenzaken . Een juristen kan ook voor de gemoemde rechtsgebieden voor jou procederen en dat voor veel minder dan wat een advocaat vraagt! Ik moet toegeven dat ik iets te voorbarig ben geweest in mijn reactie en bied u hierbij mijn excuses daarvoor. Ik heb uw informatie t.a.v. de 'no cure no pay'-methode geverifieerd en kan nu concluderen dat u hierin gelijk heeft. Deze contract-methode is inderdaad alleen voor advocaten verboden en niet voor juristen.

juristmo
12-04-2009, 23:41
Ik moet toegeven dat ik iets te voorbarig ben geweest in mijn reactie en bied u hierbij mijn excuses daarvoor. Ik heb uw informatie t.a.v. de 'no cure no pay'-methode geverifieerd en kan nu concluderen dat u hierin gelijk heeft. Deze contract-methode is inderdaad alleen voor advocaten verboden en niet voor juristen. Geef niets. Excuses aanvaard.:)

Zeyyan
12-04-2009, 23:42
Geef niets. Excuses aanvaard.:) Thanks :)

Benisaid_Boy
13-04-2009, 14:10

Ik ben een jurist afgestudeerd op het privaatrecht. Ik heb juridische ervaring opgedaan bij verschillende juridisch adviesbureaus en ben momenteel voor mij zelf begonnen. De kosten zijn afhankelijk van de omvang en de complexiteit van de zaak. Omdat ik ook op basis van no cure no pay werk wordt vooraf een kostenindicatie besproken. Dus geen onverwachte kosten achteraf. De klant weet altijd van te voren hoeveel geld de zaak gaat kosten en zodoende kan hij overwegen om wel of niet akkoord te gaan met het voorstel. Mag ik vragen waar je inschreven staat bij de Kvk onder welk inschrijvingsnummer?

Pagina's : [1] 2