Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : God Bless America

Pagina's : [1] 2

Sa3hbi
10-04-2004, 15:38

Op weinig subtiele wijze maakte het Amerikaanse bezettingsleger in Irak duidelijk wat ze juist in Irak komen doen. Nadat eerder gezegd werd dat de Irakese bevolking bevrijd zou worden van de dictator Saddam, blijkt nu dat de bevolking totaal niet belangrijk is voor Bush en Blair. Nee, waar het om gaat is olie. Dat werd bijzonder duidelijk bij de Amerikaanse "ordehandhaving" vlak na de val van Bagdad . Terwijl niet optraden toen pakweg het ministerie van onderwijs, binnenlandszaken,cultuur enz. geplunderd werden, houden ze scherpe controles aan het ministerie van olie. Daar bevindt zich immers nuttige informatie voor de olie-multinationals. Het feit dat enkel de ministeries van olie en van binnenlandse zaken beveiligd worden en afgeschermd voor plunderaars, maakt veel duidelijk over de inzet van de oorlog en wat ze daar nou precies komen doen. Dit wordt ook meer en meer begrepen door de Irakese bevolking. Het ongenoegen tegenover Bush en het bezettingsleger neemt toe. De Irakezen werden welvaart en vooruitgang beloofd. Wat ze krijgen is een totaal verwoest land waar de bezetters enkel en alleen oog hebben voor de olierijkdommen die ze zo snel mogelijk willen plunderen. Zo zal de bevolking binnenkort leiden onder een tweede golf van plunderingen. Ditmaal een plundering met een actieve betrokkenheid van de VS en Groot-Britannië. Niemand kan mensen wijs maken dat je naar een land gaat en honderden miljarden dollars en honderden manschappen opoffert voor een democratisch Irak. Als het land stabiel is zullen de mannen met helmen en M16 machinegeweren worden vervangen door dikke 40+ers in driedelig pak die spreken namen Chevron, Esso en Texaco. Amerika heeft zijn oliebelangen al gegarandeerd in landen zoals Saoedi-Arabië, Koeweit en Bahrein. Irak is mooi meegenomen. En als Amerika zich zo inzet voor democratie waarom zitten ze niet in andere landen zoals in Afrika waar genoeg dictators rondlopen.? Nee in Afrika valt maar weinig te halen, het is dat de olifanten en neushoorns beschermd zijn anders werden deze beesten ook afgeschoten met behulp van Apache gevechtshelikopters voor hun ivoor..

fadoria
10-04-2004, 18:38
Hans Blix heeft een boek geschreven "Missi Irak", daarin vertelt de voormalige hoofd VN wapeninspectie over zijn ervaringen bij de zoektocht naar massavernietigingswapens in Irak voorafgaande aan de inval en verdrijving van Saddam Hussein in maart 2003. Heel erg intressant! :)

fallujistan
10-04-2004, 18:47
Origineel gepost door Arthur De olie is bijna op. Vandaar dat de moslims daar weg willen. Zelf maken ze niks en kunnen ze niks. En als ze straks alles helemaal naar de hel hebben geholpen kunnen ze nog maar 1 kant op. Weg uit de zandbak. oh ja? wist je niet dat de moslims daar gingen wonen meer dan duizend jaar geleden, toen wist niemand dat wat 'zwart goud' en wat je daarmee kon.. :D :) mm ja een hel, een geschikte plaats voor de ongelovigen, misschien worden de ongelovige ook de brandstof ervan.... arthur, ben je bang!?

Sa3hbi
10-04-2004, 18:52
Origineel gepost door Arthur De olie is bijna op. Vandaar dat de moslims daar weg willen. Zelf maken ze niks en kunnen ze niks. En als ze straks alles helemaal naar de hel hebben geholpen kunnen ze nog maar 1 kant op. Weg uit de zandbak. En dan ga jij ze zeker allemaal verwelkomen in Brabant? Als jij wat beter van een opleiding had genoten dan weet je ook vast wel dat het westen is opgebouwd met de kennis vanuit het middenoosten. En als alle olie op is dan gaan we toch lekker met z’n allen op de fiets dat zou nog positief zijn voor de intergratie...

fadoria
10-04-2004, 19:03

Origineel gepost door Arthur De olie is bijna op. Vandaar dat de moslims daar weg willen. Zelf maken ze niks en kunnen ze niks. En als ze straks alles helemaal naar de hel hebben geholpen kunnen ze nog maar 1 kant op. Weg uit de zandbak. :rolleyes: Onderontwikkeld.

klonbyz
10-04-2004, 19:14
Sommige mensen zijn vergeten dat Irak na de jarenlange oorlog tegen buurland Iran,en na de eerste golfoorlog in no-time weer is opgebouwd tot de natie die het altijd is geweest.Irak was een economisch sterk land met een overvloed aan Universiteiten. Pas na de embargo's na de eerste golfoorlog is Irak verzwakt. Dus mensen die beweren dat Irak een onderontwikkeld land was/is,kan je simpelweg niet serieus nemen.Dat soort "telegraaf-filosofen" hebben totaal gen benul van waar ze het over hebben,en kennen de geschiedenis van Irak ook niet.

mojojojo
10-04-2004, 19:30
Origineel gepost door Arthur De olie is bijna op. Vandaar dat de moslims daar weg willen. Zelf maken ze niks en kunnen ze niks. En als ze straks alles helemaal naar de hel hebben geholpen kunnen ze nog maar 1 kant op. Weg uit de zandbak. Hoe bedoel je dat de olie bijna op is?? Naar mijn weten heeft Irak na S. Arabie de grootste olievoorraden van de wereld. Waar baseer jij die uitspraak op?

AAAbracadaver
11-04-2004, 00:22
Origineel gepost door mojojojo Hoe bedoel je dat de olie bijna op is?? Naar mijn weten heeft Irak na S. Arabie de grootste olievoorraden van de wereld. Waar baseer jij die uitspraak op? Evengoed is die olie over 50 jaar op, een heel overzichtelijke periode niet zo ver in de toekomst. Het midden-oosten zal dan de vervanger worden van de huidige 3e wereld en met een jaartje of 70 hebben we daar een nieuw Ethiopie. Dan krijg je 10 korans voor 1 broodje ham....

House
11-04-2004, 01:05
Origineel gepost door Oppasser In de Waddenzee gaan we 'schuin' boren naar gas. Deze zelfde techniek passen we in het geheim al een tijd toe om de olie onder het midden-oosten vandaan te pompen. Wat zullen ze daar op hun neus kijken als hùn boorgat begint te stotteren. Niet verder vertellen hoor! We :lol: Denk je nou echt dat de VS ene moer geeft om JOU en al die Moslims? Of al die zogenaamde bondgenoten, zoals het kleine Nederland. Typisch het schoothondje, die voor de gek wordt gehouden. Stupid people dat die Europeanen zijn. Over 50 jaar is al de olie op en de VS is bezig met een grote voorraad op te slaan. Terwijl het op dit moment bezig is hoe om te gaan met waterstof als brandstof. Zijn jullie Hollanders (Europeanen) zo blind?

mojojojo
11-04-2004, 15:25
Blijkbaar hebben sommige mensen moeite met inhoudelijk te reageren. En als de olie op is waar gaat de rst van de wereld van leven? Jij denkt zeker dat jij over 50 jaar nog steeds 1euro 20 betaald voor die ongelode benzine. En dat je straks in een zweefvliegtuigje naar je vakantiebestemming in Spanje vliegt. Volgens mij heeft de hele wereld een probleem straks en niet alleen het midden oosten! Gelukkig heeft Nederland nog een gigantische voorraad turf in Drenthe! Energie van de toekomst? :D

mojojojo
11-04-2004, 17:16
Er word vaak door het westen beweerd dat die arabieren maar achterlijk zijn. Het idee dat het geld dat word verdiend door olie zit in paleizen en bordelen en protserige moskeëen denkt men. Een gedeelte van het geld gaat daar ook naar toe. Maar goed het is een klein gedeelte. De rest word geinvesteerd! Heel veel westerse bedrijven zijn in handen van die Oliesheiks. Ik zal je even een paar voorbeelden geven waar arabieren eerlijk geld mee verdienen. Ik neem aan dat je ooit wel eens in Disneyland Parijs bent geweest. Waar je €5 kwijt bent aan een waterijsje? Weet je wie mede eigenaar is van dit pretpark?Dat is deheer al-Walid bin Talal bin Abdul Aziz. Ken je de Citigroup bank, de grootset bank van USA? daar heeft alwalid bin talal ook behoorlijk wat in de melk te brokkelen. vergeet ik nog te vermelden dat hij bij de banken: Chase Manhattan, Manufacturers Hanover, en Chemical Bank een vinger in de pap heeft. Daarnaast heeft hij nog wat kleine investeringen lopen in de volgende bedrijven: Apple Compaq, Kodak, Ebay, Priceline.com, Amazon.com, Worldcom en last but not least Ballast Nedam Daarnaast is deze man eigenaar van tig 5sterren hotels en andere dienstverlenende bedrijven. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld van een persoon, dan heb ik het nog niet gehad over de Bin Laden familie en al die andere rijke arabieren. Maar goed, blijf jij maar geloven dat alle Arabieren achterlijk zijn.

mojojojo
12-04-2004, 07:33
Origineel gepost door saidriffie klopt en wat krijg jij van die rijke arabieren ?helemaal niks dus ,sorry Ik hoef ook niets van ze te hebben hoor. Ik kan mezelf heel goed redden. Dus ik weet eigenlijk ook niet wat jouw punt is in deze draad.

AAAbracadaver
12-04-2004, 11:00
Origineel gepost door mojojojo Er word vaak door het westen beweerd dat die arabieren maar achterlijk zijn. Het idee dat het geld dat word verdiend door olie zit in paleizen en bordelen en protserige moskeëen denkt men. Een gedeelte van het geld gaat daar ook naar toe. Maar goed het is een klein gedeelte. De rest word geinvesteerd! Heel veel westerse bedrijven zijn in handen van die Oliesheiks. Ik zal je even een paar voorbeelden geven waar arabieren eerlijk geld mee verdienen. Ik neem aan dat je ooit wel eens in Disneyland Parijs bent geweest. Waar je €5 kwijt bent aan een waterijsje? Weet je wie mede eigenaar is van dit pretpark?Dat is deheer al-Walid bin Talal bin Abdul Aziz. Ken je de Citigroup bank, de grootset bank van USA? daar heeft alwalid bin talal ook behoorlijk wat in de melk te brokkelen. vergeet ik nog te vermelden dat hij bij de banken: Chase Manhattan, Manufacturers Hanover, en Chemical Bank een vinger in de pap heeft. Daarnaast heeft hij nog wat kleine investeringen lopen in de volgende bedrijven: Apple Compaq, Kodak, Ebay, Priceline.com, Amazon.com, Worldcom en last but not least Ballast Nedam Daarnaast is deze man eigenaar van tig 5sterren hotels en andere dienstverlenende bedrijven. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld van een persoon, dan heb ik het nog niet gehad over de Bin Laden familie en al die andere rijke arabieren. Maar goed, blijf jij maar geloven dat alle Arabieren achterlijk zijn. Goh van die miljoenen arabieren in het midden-oosten blijken er dus een paar families niet achterlijk te zijn, weet je hoe ze dat noemen. De uitzondering die de regel bevestigt. Die families verhuizen met een jaartje of wat permanent naar het Westen, of dacht je dat ze als de olie op was hun centjes onder de armen gingen verdelen ? Wat lief van je.... Over 50 jaar maakt het westen gebruik van heel andere energiebronnen, alternatieven waaronder de diverse 'groene' energiebronnen en natuurlijk koude kernfusie. Maar leg me nog eens uit wat tegen die tijd de inkomstenbron is van het midden-oosten ?

klonbyz
12-04-2004, 16:37
Origineel gepost door Abracadaver Goh van die miljoenen arabieren in het midden-oosten blijken er dus een paar families niet achterlijk te zijn, weet je hoe ze dat noemen. De uitzondering die de regel bevestigt. Die families verhuizen met een jaartje of wat permanent naar het Westen, of dacht je dat ze als de olie op was hun centjes onder de armen gingen verdelen ? Wat lief van je.... Over 50 jaar maakt het westen gebruik van heel andere energiebronnen, alternatieven waaronder de diverse 'groene' energiebronnen en natuurlijk koude kernfusie. Maar leg me nog eens uit wat tegen die tijd de inkomstenbron is van het midden-oosten ? Als het zover is,stappen we over op westerse manier.We vallen gewoon een aantal landen binnen,en plunderen de hele meut van hun natuurlijke rijkdommen.Vervolgens laten we die landen voor ons werken voor 5euro per week.Wij lopen zogezegd een paar eeuwen 'achter",dus er staat jullie nog wat te wachten.

House
12-04-2004, 16:53

Origineel gepost door Tuur Er zit inderdaad niet veel anders op. Behalve dan stoppen met ruziemaken en kijken hoe je die landen écht kunt helpen. Er zijn ideëen zat hoor in het slechte westen. Maar ja...dat mag niet he... :rolleyes: Van wie mag dat niet?

Pagina's : [1] 2