Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen, kinderen: werken of niet?

Pagina's : [1] 2 3

NoordAfrikaanse
10-04-2004, 15:31

Salaam, Ik vroeg me af of de getrouwde dames werken of niet werken, willen jullie hiervan de reden geven en hoe het jullie bevalt? En voor de dames die wel werken, hoe doen jullie dat met de kinderen, of als jullie nog geen kinderen hebben, hoe gaan jullie dat straks doen als er kinderen komen? Ma3a Salama, Lina.

oem_ismael
10-04-2004, 21:26
salaam oe aleykoem ik ga in september trouwen inscha Allah en ik wil dan niet werken, omdat Allah swt het verboden heeft om met mannen te werken en helaas is er in nederland niet veel werk waar alleen maar vrouwen zijn, dus ik zou me inscha Allah meer richten op het arabische en kennis op doen wat betreft onze Dien

Lahnina
10-04-2004, 22:01
Ik moet zeggen dat ik misschien nog bij de oude garde hoor wat dit betreft, maar ik zeg altijd dat wanneer er kinderen in het spel zijn, ik ervoor kies om fulltime moeder te zijn.Ik vind dat wanneer je de keuze hebt gemaakt om kinderen op aarde te zetten, je daar ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen. Ik zou er erg veel moeite mee hebben om mijn kinderen door anderen op te laten voeden,omdat ik zonodig geld moet verdienen. Iedereen heeft een eigen opvatting over opvoeden en voedt zijn/haar kind op op de manier die hij/zij wenst. Bovendien wil ik dat mijn kinderen mij als moeder zien en niet de buurvrouw of de oppas. No way! Mijn gezin staat op nr 1. Maar goed, dit is mijn mening. Ieder voor zich.

minous21
10-04-2004, 23:05
Ik ben niet getrouwd! Maar ik zou dan minder gaan werken, 2 dagen per week ofzo. Ik heb mijn ouders en familie in de buurt die dan eventueel zouden kunnen oppassen..... Maar ja je weet niet hoe dingen kunnen gaan lopen.....

oem_ismael
10-04-2004, 23:08

salaam oegtie je moet wel weten dat werken met mannen niet is toegestaan en dat Allah swt je zou vragen wat jij met de verandwoordelijkheid hebt gedaan die jij voor jou gezin hebt...

Mysticalia
11-04-2004, 14:38
Origineel gepost door Lahnina Ik moet zeggen dat ik misschien nog bij de oude garde hoor wat dit betreft, maar ik zeg altijd dat wanneer er kinderen in het spel zijn, ik ervoor kies om fulltime moeder te zijn.Ik vind dat wanneer je de keuze hebt gemaakt om kinderen op aarde te zetten, je daar ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen. Ik zou er erg veel moeite mee hebben om mijn kinderen door anderen op te laten voeden,omdat ik zonodig geld moet verdienen. Iedereen heeft een eigen opvatting over opvoeden en voedt zijn/haar kind op op de manier die hij/zij wenst. Bovendien wil ik dat mijn kinderen mij als moeder zien en niet de buurvrouw of de oppas. No way! Mijn gezin staat op nr 1. Maar goed, dit is mijn mening. Ieder voor zich. :goedzo: zo denk ik er ook over. :belgie:

moeder4
11-04-2004, 15:39
ik ben ook fulltime moeder ik weet niet hoe somige vrouwen het opbrengen om daarnaast nog een fulltime baan te hebben want ik kom nog echt soms oren en handen te kort bij het verzorgen en opvoeden van mijn kinderen je moet weten vooral opvoeden is zo moeilijk elk kind is anders en elk kind heeft een andere aanpak nodig en dan moet jij als moeder er achter zien te komen hoe je dat gaat aanpakken dan bestaan er ook nog de verschillende fase van een kind daar steek ik heel veel tijd en energie in,en ik zou mijn rol nooit willen ruilen ik ben degene die mijn kinderen het beste ken en sta ook altijd voot ze klaar waneer ze mij nodig hebben geen geld of cariere in de wereld kan mij gedachte veranderen mijn mooiste cariere is als mijn kinderen inchaalah in deze al moeilijke maatschapij slagen om goed gelovige mensen te zijn en en een goeie diploma op zak hebben zodat ze hun inkomen op een eerlijke manier kunnen verdienen

SweetRose
11-04-2004, 15:50
Hmm ik treed volgend jaar het huweljiksbootje in Incha Allah. Ik ga zeker nog werken . In deze tijd kom je echt niet toe met 1 inkomen. Ik hoop incha Allah zo te sparen met m'n man voor een huis. Na enkele jaartjes kopen we een huis en dan pas beginnen we aan kinderen. Of ik al dan niet nog ga werken, weet ik zelf nog niet. Hangt ervan af hoe zwaar et is om 'moeder' te zijn.

doc25
11-04-2004, 17:31
het draait allemaal om geld bij sommigen dus. Nou als dat de enige reden is dan hoeft mijn vrouw niet te werken. Ik heb namelijk schijt aan geld ;)

SweetRose
11-04-2004, 21:39
Origineel gepost door doc25 het draait allemaal om geld bij sommigen dus. Nou als dat de enige reden is dan hoeft mijn vrouw niet te werken. Ik heb namelijk schijt aan geld ;) Als je extraatjes wil in het leven, kan het niet anders. Tenzij je de lotto wint (wat haram is want je mag niet gokken!)

Ouissam
11-04-2004, 22:13
Origineel gepost door moeder4 ik ben ook fulltime moeder ik weet niet hoe somige vrouwen het opbrengen om daarnaast nog een fulltime baan te hebben want ik kom nog echt soms oren en handen te kort bij het verzorgen en opvoeden van mijn kinderen je moet weten vooral opvoeden is zo moeilijk elk kind is anders en elk kind heeft een andere aanpak nodig en dan moet jij als moeder er achter zien te komen hoe je dat gaat aanpakken dan bestaan er ook nog de verschillende fase van een kind daar steek ik heel veel tijd en energie in,en ik zou mijn rol nooit willen ruilen ik ben degene die mijn kinderen het beste ken en sta ook altijd voot ze klaar waneer ze mij nodig hebben geen geld of cariere in de wereld kan mij gedachte veranderen mijn mooiste cariere is als mijn kinderen inchaalah in deze al moeilijke maatschapij slagen om goed gelovige mensen te zijn en en een goeie diploma op zak hebben zodat ze hun inkomen op een eerlijke manier kunnen verdienen Salaam Aleikoum Zo denk ik er ook over:goedzo: Toen ik zwanger raakte van mijn dochtertje, ben ik blijven doorwerken tot mijn zwangerschapsverlof daarna ben ik gestopt omdat ik mijn kind belangerijker vond dan werk, geld of wat dan ook. Mijn man werkt, en dat is genoeg elHamdulilah zo kan ik niks missen van haar opvoeding en sta ik altijd voor haar klaar, en het geeft me ook een fijn gevoel om te weten dat mijn kind lekker veilig onder haar moeders vleugels schuilt. wa salaam

oem_ismael
11-04-2004, 23:07
jahh inderdaad Allah swt is jou voorziener en niet jou werkgever!!

doc25
12-04-2004, 01:20
Origineel gepost door SweetRose Als je extraatjes wil in het leven, kan het niet anders. Tenzij je de lotto wint (wat haram is want je mag niet gokken!) nogmaals: als het geld of de extraatjes de enige redenen zijn om te werken, dan hoeft mijn vrouw niet te werken :rolleyes:

moeder4
12-04-2004, 09:39
Origineel gepost door SweetRose Als je extraatjes wil in het leven, kan het niet anders. Tenzij je de lotto wint (wat haram is want je mag niet gokken!) mijn kinderen krijgen ook extaatjes ze hebben ieder een eigen spaarpot en daar halen ze hun extaatjes uit maar dat doe ik bewust met beperkte mate ik wil dat ze ook soms met wat minder tevreden moeten zijn want materieele dingen houden nooit op en zo leer ik ze dat ze niet altijd alles kunnen krijgen wat hun hartje begeert maar ze krijgen wel mijn volle aandacht en liefde en dat is denk ik een hoeie combinatie want het gaat nog altijd prima

manalltje
12-04-2004, 10:17

Origineel gepost door SweetRose Als je extraatjes wil in het leven, kan het niet anders. Tenzij je de lotto wint (wat haram is want je mag niet gokken!) salaam alaykoum , ougty dit klopt maar huis kopen in nederland wat meestal met hypotheek gaat is ook haraam , als je wilt werken is dat jou keus maar komt niet zeggen lotto is haraam maar een nog groter zonde wat meerde malen in de koran staat , is nog haraamer . wa salaam alaykoum

Pagina's : [1] 2 3