Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet je doen en weten als je een auto gaat kopen?

habibi2003
08-04-2009, 18:11

Ik ga voor de eerste keer een auto kopen. Kan iemand mij vertellen waar ik dan op moet letten en wat ik allemaal moet doen. Ook het gebeuren met de papieren. Overschrijven op postkantoor etc. Hoe gaat dit in zijn werk?

Sukkell
08-04-2009, 18:12
Ik weet niet, ik heb fiets. Die steel ik gewoon, dan hoef je ook neit zoveel te weten.

Drifter
08-04-2009, 18:25
Iemand meenemen die er verstand van heeft. :)

habibi2003
09-04-2009, 20:12
Iemand meenemen die er verstand van heeft. :) Dat kan ook, maar ik wil het zelfstandig doen. Dus iemand die mij kan helpen???

gatarman
09-04-2009, 22:10

apk nap? eventueel originele onderhoudsboekjes, niet een half ingevuld boekje met wat cijfertjes uiterlijke staat motorisch proefritje maken kopie id van de verkoper altijd vragen

Amazigh_United
10-04-2009, 01:23
had je maar moeten opletten bij je pa! Je checkt m gewoon.. hoe die is enzo.. pas op dat je niet opgelicht wordt met mooie praatjes. maar ik denk niet dat je direct met n luxe auto gaat beginnen toch? je kan m handgeld geven.. varrieert van 50 tot .. ? dan geeft ie je bijvoorbeeld kentekenbewijs .. tot .. ? en dan kom je de volgende dag terug.. maar ben je er en wil je m gelijk: je geeft m geld gewoon en daarna naar t postkantoor samen (tenzij jullie bijvoorbeeld beiden apart gaan dan kun je wel het overschrijvingsbewijs in je eigen zak doen) om over te schrijven daarna ga je naar de balie zeg je goeiedag ik wil graag een auto op mn naam zetten dan vraagt hij ben je een katvanger? Dan zeg je nee vandaag niet. Vervolgens vraagt ie om kentekenbewijs en overschrijvingsbewijs icm je rijbewijs en 9 euro. Daarna krijg je een vrijwarringsbewijs dat voor de verkoper is en een tenaamstellingspapiertje dat voor jouw is. Dat was t.

habibi2003
11-04-2009, 15:11
had je maar moeten opletten bij je pa! Je checkt m gewoon.. hoe die is enzo.. pas op dat je niet opgelicht wordt met mooie praatjes. maar ik denk niet dat je direct met n luxe auto gaat beginnen toch? je kan m handgeld geven.. varrieert van 50 tot .. ? dan geeft ie je bijvoorbeeld kentekenbewijs .. tot .. ? en dan kom je de volgende dag terug.. maar ben je er en wil je m gelijk: je geeft m geld gewoon en daarna naar t postkantoor samen (tenzij jullie bijvoorbeeld beiden apart gaan dan kun je wel het overschrijvingsbewijs in je eigen zak doen) om over te schrijven daarna ga je naar de balie zeg je goeiedag ik wil graag een auto op mn naam zetten dan vraagt hij ben je een katvanger? Dan zeg je nee vandaag niet. Vervolgens vraagt ie om kentekenbewijs en overschrijvingsbewijs icm je rijbewijs en 9 euro. Daarna krijg je een vrijwarringsbewijs dat voor de verkoper is en een tenaamstellingspapiertje dat voor jouw is. Dat was t. Shoekran broeder:goedzo: Dit wilde ik weten! Die opmerking van ''katvanger'' was wel lachen :hihi: