Bekijk originele versie : Wat voor een bedrijf zouden jullie in vaderland oprichten??..
nejmaatje
06-04-2009, 15:12
Als jullie het voor het zeggen hadden + genoeg materie op zak:)?
als marokko een ontwikkelde verzekeringsbranche net als nl had zou ik tussenpersoon worden, maar helaas
brownie74
06-04-2009, 23:45
Als jullie het voor het zeggen hadden + genoeg materie op zak:)?
Fabriek, maakt niet uit in wat.
s6 gegarandeerd
nejmaatje
07-04-2009, 11:15
nou zeg, wordt ik ook niet echt wijzer op..:)
Diamanten_Lover
07-04-2009, 11:22
Tostie fabriek.. hahaha je verdient zo euro's heb afgelopen zomer gwn voor de fun 1 dag gedaan hahah geld rolde binnen
brownie74
07-04-2009, 20:25
Tostie fabriek.. hahaha je verdient zo euro's heb afgelopen zomer gwn voor de fun 1 dag gedaan hahah geld rolde binnen
hoe bedoel je 1 dag?
nejmaatje
07-04-2009, 20:32
hmm grappig:). maar nee, ik dacht eerder aan:
Marmer
Huizenmarkt
Ijzerwaar
Restaurant
Kleding
1 van die dingen:)....
xdoeniex
07-04-2009, 21:45
iets met zorg lijkt me wel wat
dat de oudere marokaanse mensen uit nederland
hen laatste dagen daar kunnen meemaken
denk dat dat beter is dan dit kauwe landje
iets van een hospice voor marokaanse ouderen uit nederland en als die goed draat uitbreide naar andere europeese landen
xdoeniex
07-04-2009, 21:49
een hospice is een soort verpleeghuis voor mensen die bijna dood gaan
alles draait om die mensen hen laatste wensen zeg maar
de laatste momenten van hen leven krijgen veel aandacht en in een vertrouwde omgeving wat is er vertrouwder dan je eigen geboorteland waar je bent opgegroeid
brownie74
08-04-2009, 00:16
[ doodQUOTE=xdoeniex;63554041]een hospice is een soort verpleeghuis voor mensen die bijna doodgaan
de laatste momenten van hen leven krijgen veel aandacht en in een vertrouwde omgeving wat is er vertrouwder dan je eigen geboorteland waar je bent opgegroeid[/QUOTE]
Schitterend idee maar je doet het eng lijken.
Noem het gewoon een rusthuis.
Ik denk dat alle initiatieven die iets met zorg te maken hebben goed zullen draaien.
Kijk, heel veel Marokkanen bijvoorbeeld zouden zich bijna nooit in Marokko willen laten opereren, althans niet in sommige dorpen of steden.
xdoeniex
08-04-2009, 00:19
[ doodQUOTE=xdoeniex;63554041]een hospice is een soort verpleeghuis voor mensen die bijna doodgaan
de laatste momenten van hen leven krijgen veel aandacht en in een vertrouwde omgeving wat is er vertrouwder dan je eigen geboorteland waar je bent opgegroeid
Ik denk dat alle initiatieven die iets met zorg te maken hebben goed zullen draaien.
Kijk, heel veel Marokkanen bijvoorbeeld zouden zich bijna nooit in Marokko willen laten opereren, althans niet in sommige dorpen of steden.[/QUOTE]
je weet wat ik bedoel :)
en dan kan je mensen vanuit nederland daar aanemen
met de opleiding van hier enzo
denk dat het dan vertrouwder overkomt
brownie74
08-04-2009, 00:54
Kijk, heel veel Marokkanen bijvoorbeeld zouden zich bijna nooit in Marokko willen laten opereren, althans niet in sommige dorpen of steden.
je weet wat ik bedoel :)
en dan kan je mensen vanuit nederland daar aanemen
met de opleiding van hier enzo
denk dat het dan vertrouwder overkomt[/QUOTE]
Klinkt mooi maar je moet realistisch zijn.
Marokkanen van hier gaan niet naar Marokko om voor een peulenschil te werken.
De lonen in Marokko liggen nog altijd lager dan hier.
Iemand in Marokko is al blij met 350 euro,iemand uit Europa wil minstens 1000 euro, ikzelf zou er pas aan beginnen denken als ik minstens 1500 netto heb en zelfs dan is het nog niet zeker
Diamanten_Lover
08-04-2009, 09:23
hoe bedoel je 1 dag?
Nou we zaten tosti te eten en toen was er bezoek j kent it wel ze wisten niet wat ze aten.. en toen d8 ik heej mischien valt hier mee iets te verdienen (gwn voor de fun) toen ben ik naar me oma gegaan die woont in z'n drukke wijk en verkocht die dingen voor 1 dirham:o En de opbrengst aan de moskee gegeven goeie deal toch ;)
xdoeniex
08-04-2009, 09:29
als het goed is kan je ook bedrijven beginnen via nederland in het buitenland als het goed is
dan betaal je hier belasting en zo en regel je alles via hier
je regelt dan ook alles via ziektekostenverzekering van hier
voor die mensen die daar zorg willen krijgen dan betalen ze zelf alleen de vliegkosten en als het goed is vergoed voor de rest de verzekering
net als hoe dat hier gaat met de zorg. alleen op een andere locatie
brownie74
08-04-2009, 19:49
Nou we zaten tosti te eten en toen was er bezoek j kent it wel ze wisten niet wat ze aten.. en toen d8 ik heej mischien valt hier mee iets te verdienen (gwn voor de fun) toen ben ik naar me oma gegaan die woont in z'n drukke wijk en verkocht die dingen voor 1 dirham:o En de opbrengst aan de moskee gegeven goeie deal toch ;)
:hihi: nou, ik denk niet dat je met 1 dirham veel winst gemaakt hebt....en dat is toch de opzet van de TS
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.