Bekijk originele versie : Al-jazeera en de werkelijke waarheid.
Als men Al-jazeera zou volgen, dan zou men heel anders over de situatie in Irak oordelen.
Je hoeft het niet te verstaan, beelden zeggen in dit geval meer dan woorden.
Ik advieseer alle Hollanders (pro-amerikanen) op deze site, om eens een kijkje te nemen op deze nieuwszender.
MoEtJe_MoEtJe
09-04-2004, 15:43
al- jazeera zal veranderen !!! wacht maar daar zal israel wel voor zorgen
Origineel gepost door kaasje
het is niet erg als je cnn of Al-jazeera kijkt zo lang je maar beseft dat het beide propaganda is.
Zo te horen haal jij daar je realiteit vandaan.
Niks propaganda op Al-jazeera, beelden liegen niet.
Als je cnn met al-jazeera vergelijkt, dan is er een wereld van verschil. Al-jazeera, laat zowel beelden van gedoode amerikanen als die van de Irakezen zien. Dat is pas de hele waarheid en niet de halve waarheid, zoals die van cnn, die alleen beelden laat zien van stoere amerikanen, die doen alsof ze alles onder controle hebben.
fallujistan
09-04-2004, 15:53
volgens iraakse bronnen, stelden de vs een aantal voorwaarden om het offensief tegen de bewoners van alfallujah te staken, één van de waarde was dat aljazeera niet mag opereren in Al fallujah,
ALjazeera is de enige nieuwszender met een verslaggever In Alfallujah, Er worden beelden uitgezonden uit het enige ziekenhuis in Alfalljuah, er worden doden gefilmd, ook houdt aljazeera interviews met de strijders en de slachtoffers van het amerikaanse offensief.
Nu na vijf dagen omsingeling zijn er meer dan 400 doden gevallen in alFallujah, daarnaast zijn er nog ruim 1000 gewonden gevallen. Het enige kerkhof is vol en men gebruikt het enige voetbalstadion als begraafplaats.
De VS meldden dat ze de aanvallen tijdelijk hebben gestopt, maar blijkbaar was dat niet het geval, f-16's vallen nog steeds onbekende doelen in de stad en in de omgeving er van..
bron: http://english.aljazeera.net
http://english.aljazeera.(...)F33-73CD512990A0.htm
yeps...
fallujistan
09-04-2004, 15:54
http://abuabdlmalik4.jeeran.com/falluja1.GIF
Tempelier
09-04-2004, 15:56
Ik zie op de Al Jazeera website nooit mensen vertellen over de gruweldaden van het Saddam regime, ze nomen hem daar geen dictator maar president.
Dat zegt mij al genoeg, Al Jazeera is net zo partijdig als de rest van de Arabische media.
Origineel gepost door Tempelier
Ik zie op de Al Jazeera website nooit mensen vertellen over de gruweldaden van het Saddam regime, ze nomen hem daar geen dictator maar president.
Dat zegt mij al genoeg, Al Jazeera is net zo partijdig als de rest van de Arabische media.
Je praat over het verleden, het gaat nu om het heden en de toekomst.
Het verleden is voor de Irakezen verleden tijd, het monster is gepakt en opgesloten, dus maak het niet erger dan het was.
Zijn jullie nou echt zo blind. Waarom mag een Bush of Berlusconi wel president genoemd worden, terwijl die het volk ook onder hen duim hebben.
fallujistan
09-04-2004, 16:04
zie of zag?
ja wel, er ws een programma speciaal over de 'gruwlijke' daden van saddam, dat was ook op een andere zender Al-arabya.
maar jammer en helaas en wat erg dat je geen aljazeera thuis hebt, dat kan als je : 8 euro per maand betaalt...
partijdig? zou kunnen, maar aljazeera geeft een redelijk beeld weer van de standpunten van de moslims ver van het beeld dat cnn of skynews wil weergeven.....
redouan19
09-04-2004, 16:48
Aljazeera kent zonder meer een lager propaganda gehalte dan de Amerikaanse staats-zender CNN.
www.aljazeera.net/english
Origineel gepost door Tempelier
Er zijn elke keer programma's en documentaires op Al-Jazeera over de gruwlijke daden die hij heeft verricht over bijvoorbeeld de mensen die hij heeft vermoord, wat zijn zoons hadden gedaan etc.
Beelden liegen wel zeker, afhankelijk hoe je iets vastlegt en monteerd kan je de waarheid behoorlijk wat geweld aandoen.
Misschien dat jouw foto's leugens bevatten, wanneer je die ontwikkelt, maar beelden liegen degelijk niet.
sidiahmed
09-04-2004, 17:43
kaasje we hebben je al door zegt iemand a zeg je b. zegt de ander b zeg je a ongeacht wat de waarheid is. je bent wat men noemt een windhaan, geen karakter om jezelf in vraag te stellen.
heb wel medelijden met je. mocht je nog een tiener zijn dan is er nog hoop voor je dat het nog goed komt met jou, en anders wens ik je nog alle sterkte toe.
Beelden gaan over suggestie even een fictief voorbeeld:
- Je ziet een foto van een man die een baby uit een brandende haalt.
Of:
- Je ziet een verbrande baby op de grond liggen en een man weg lopen.
Wat er gebeurt kan zijn is dat die man de baby uit de auto haalde op de grond legde en weg liep. In de eerste foto is de man een held. Op de volgende foto lijkt het of de man verantwoordelijk is voor de verbranding.
charlie chaplin was geniaal in dit te begrijpen. "Iedereen" vind zijn films grappig. Maar wat er eigenlijk gebeurde waren hele pijnlijke ongelukken, vallende mensen, ladders die in mensen hun gezicht geslagen werden etc etc. Maar door de hoek waarom hij dit opnam was het grappig.
Maar je hebt twee meningen voor mening 1) laat je een rustige oudere man aan het woord die goed gekleed is en achter een buro zit voor mening 2) laat je een warrig hysterisch beetje dom wijf aan het woord. Mening 1) komt daardoor beter over.
Dit zijn slechts drie voorbeelden hoe de media feiten kan beinvloeden, zo zijn er honderden manieren te bedenken. Het ergste is dat mensen dit niet bewust doen de camera man heeft een mening en is bezig "zijn waarheid" zo goed mogelijk in beeld te brengen. Daarna gaat de regiseur er nog met "zijn warheid" overheen. En het resultaat is dus gelkeurt CNN is gekleurt en Al-jazeera is gekleurt. Dat is niet erg zolang je hier maar van bewust bent.
Dit is hoe Cnn het bij jou op de buis brengt.
Ja en Al-jazeera ook, alleen ik ben me ervan bewust jij schijnbaar niet.
Kijk jij uberhaupt wel naar al-jazeera? Nee he?
sidiahmed
09-04-2004, 18:30
????? ik kan hier niets van maken, dit is niet pesten omdat je Nederlands niet zo goed is (mijne is ook niet perfect) Maar wat bedoel je hiermee?
als je je eigen moedertaal zelf niet meer begrijpt dan vrees ik dat je te ver heen bent om zelfs maar een poging te wagen je uit je bekrompenheid te redden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.