Bekijk originele versie : MOskee...
Aangezien ik vandaag niet naar de moskee ga dacht ik laat ik daar maar eens een topic over openen :)
De moskee hoe ervaar jij dat? ZIe jij het als een vaste gewoonte dat zo hoort ...Je weet niet beter?
OF heb je elke keer weer dat je daar binnekomt toch weer zo een apart gevoel ?
Ik heb het nu ook eigelijk echt speciaal alleen voor de lady's bedoeld omdat het voor de wel een normaal iets is terwijl een ander liever thuis bidt.
Ik ga zelf elke vrijdag samen met mijn mammie...En ik moet zeggen dat ik er echt ontzettend veel leer van de andere vrouwen die daar zijn.
EN hoe zit het met de meiden die geen hoofdoek dragen hoe voelen jullie je dan?
Ik zelf draag ook geen hoofdoek maar als ik dus naar de moskee ga wel, vaak ga ik daarna met mijn moeder ff de stad in wat boodschappen doen. Ik hou mijn hoofddoek dan gewoon op en toevallig genoeg kom ik dan altijd de mensen tegen die ik niet tegen wil komen.
Ik heb nu al paar keer gehad dat men dacht dat ik hem voor altijd droeg...Dat verhaal kwam zelfs bij een nicht aan die in een andere stad woont :( ....grrrr marokkaanse vrouwen ook altijd hihi..
Maar goed terug naar mijn vraag;Hoe ervaar jij de moskee?
***Shareen***
Sweet_Yasmin
09-04-2004, 13:40
Origineel gepost door Coalitiepartner
niemand die bidt hier
Spreek voor jezelf....kijk dat jij niet bid wil niet zeggen dat niemand hier bid. :kwaad: :kwaad:
Ik vind het wel leuk om naar de moskee te gaan. Maar helaas ga ik niet zo vaak, omdat ik elke dag stage heb. :zwaai: :zwaai:
Rayhane_20
09-04-2004, 14:14
Salaam 3aleikoem
De moskee in ons dorpje komen bijna geen vrouwen laat staan meiden. Maar dat weerhoudt mij er absoluut niet van om niet te gaan. Ik ga elhamdolillah elke vrijdag als ik een dagje vrij heb van school. En als je naar binnen loopt krijg ik telkens weer dat speciale gevoel, kippenvel. En als je dan de gezichten van die vrouwen zien als er een jonge meid naar binnen loopt :). Dat moet natuurlijk niet de reden zijn om daar naartoe te gaan, maar vind het heerlijk om ze zo te zien. En vandaag kan ik weer helaas niet gaan. :(.
Moge Allah swt al onze gebeden accepteren, en onze broeders en zuster die niet bidden hun harten met iman vullen zodat ze toch insha Allah gaan bidden voor het te laat is.
Wa3aleikoem salaam
faaatje66
09-04-2004, 14:17
plek van rust en reinheid....(tenminste zo zou het moeten zijn)
Atlas_Gebergte
09-04-2004, 14:28
Helaas kan ik haast nooit naar de moskee toe, omdat ik fulltime werk buiten mijn woonplaats.
Maar ik ben het met faatje mee eens.
faaatje66
09-04-2004, 14:32
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Helaas kan ik haast nooit naar de moskee toe, omdat ik fulltime werk buiten mijn woonplaats.
Maar ik ben het met faatje mee eens.
:)
Rayhane_20 echt goed meid dat jij wel gewoon gaat...
Ik ben ook blij dat jullie er net zoals ik over denken.
Maar vaak hoor ik van mijn eigen vriendinnen en andere meiden dat ze het overdreven vinden om naar de moskee te gaan,ze begrijpen gewoon niet waarom ik ga en vinden dat het voor een vrouw niet hoeft en dus ook niet hoort.
Zoals ik al eerder heb vermeld ik vind dat ik er heel veel leer en dat ook meiden er naar toe moeten gaan...Daar wanneer ze tijd hebben.
Het is toch anders dan gewoon thuis bidden naar mijn idee :)
Maha Salama :zwaai:
Rayhane_20
09-04-2004, 20:32
Salaam 3aleikoem
Shareen chokraan meid, vind het ook heel goed van je. Ze hebben gelijk, een vrouw hoeft niet naar de moskee, maar dat het niet hoort vind ik een beetje vreemd. Mijn moeder gaat altijd naar het vrijdaggebed en ik als ik vrij heb, de reden heel simpel: Je leert (zoals je zelf ook al zei) van de lezingen die de imam geeft en je neemt deel aan een gezamelijk gebed in de moskee, wat wil je nog meer.
Wa3aleikoem salaam
Coalitiepartner Waar haal je het vandaan dat niemand hier bidt????
Je voelt je wel heel wat he door over iedereen te willen spreken.
WE zijn niet allemaal zo doelloos als jij bent...
Verder no hard feelings..
:zwaai:
rachidabella
09-04-2004, 21:21
Alhamdoelilah bid ik wel en ga ook naar de moskee...het is zeker rust gevend ik heb altijd een aparte gevoel als ik in de moskee bid gevoel van eenheid we hebben daar allemaal hetzelfde doel...ik volg ook arabische en fikh lessen
Ik kan niet naar de moskee, omdat er geen moskeen zijn bij ons in de buurt. Maar als ik met iemand mee ga voor een lezing bijv of voor de lessen dan heb ik ook een speciaal gevoel, maar dat is niet vreemd.
SweetxAngel
09-04-2004, 22:05
Origineel gepost door Coalitiepartner
niemand die bidt hier!! en spreek voor allen
eentje voelt zich de almachtige die alles weet.. :jammer: :jammer:
Aicha_El
09-04-2004, 22:13
Salaam,
Alhamdulilaah ga ik wel naar de moskee, als ik kan. Soms zit ben ik niet op tijd thuis en ga dan niet. Maar als het wel kan, doe ik het graag.
Vandaag ben ik ook geweest. Als ik daar binnenkom, krijg ik zo'n warm, kippenvel en rustgevend gevoel over me heen. Ik vind het leuk om te gaan en doe het voor mezelf. Vrouwen kijken wel, omdat er op vrijdag niet zoveel jonge meiden komen.
Er wordt voor het Dhor-gebed, eerst iets verteld over de Islam etc. Het is alleen jammer dat dat in het Arabisch gebeurt, ik versta het niet.... :(
Sommige woorden wel, maar het gaat echt te snel. Ik wil daarom graag Arabisch leren, gelukkig wordt het na het gebed wel vertaald door vrouwen die Arabisch kunnen.
Wa salaam.
Aicha
De moskee...
Soms verlaat ik de moskee met een lach...
Er is niemand die dan nog iets kan verpesten voor mij die dag..
Soms verlaat ik de moskee en moet ik diep zuchten,
omdat er zogenaamde moslimaatjes waren die niet kwamen om te bidden maar om het verspreiden van geruchten..
Soms verlaat ik de moskee met een traan..
Omdat de imaam zich helemaal in zijn eigen verhalen liet gaan!
Hij die ons verteld over hoe het leven hoort te zijn...
Hij die ons verteld dat er nog veel meer is dan alleen maar ellende en pijn.
Zodra ik zelf de moskee in loop...
VOel ik mezelf sterker worden en krijg ik ineens veel hoop.
Ik weet dat ik veel heb tegeven...
Daarom wil ik ook voor Allah het beste doen in dit leven.
De moskee...een plek waar ik mijn liefde voor allah betoon..
Een plek waar het altijd netjes is en schoon.
Een plaats waar ik veel van leer...
En waar ik altijd naar toe zal gaan KEER OP keer op KEER :)
maha Salam :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.