Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mensen niet verbranden maar dit mag wel..

Pagina's : [1] 2 3

LQwaad4life
09-04-2004, 12:06

http://www.aljazeera.net/news/arabic/2004/4/4-9-12.htm geef niet tis maar een arabische moslim terorist baby

MoEtJe_MoEtJe
09-04-2004, 12:10
preciesssss maakt allemaal niet uit !!! toch allemaal 1 pot nat

LQwaad4life
09-04-2004, 12:16
Origineel gepost door nozaroc Wie zegt dat dit mag? Ik niet, die Japanners zeker ook niet. Blijf gewoon bij de feiten. wat dacht jij, dat je een land kan bezetten zonder slachtoffers? als je besluit dat land tog te bezetten, dan zeg je eigenlijk, ik heb schijt aan de burger slachtoffers.

Perez
09-04-2004, 12:16
Geeft wel. Dit is heel erg. 'k Vond alleen dat vredeteken dat één van die irakeze? soldaten op één van die andere foto's maakte een beetje hypocriet. Laat hij dat geweer dan snel weggooien. De Iraki's die vrede willen, die zitten te hopen en te bidden in huis. En houden hun kinderen zoveel mogelijk binnen omdat het gevaarlijk is op dit moment. Dat is hoe ik me dat meer kan voorstellen. Maar één ding weet ik zeker vrede krijg je niet met een bom of geweer in je handen. Vrede krijg je door je handen te vouwen in gebed of ze naar de hemel op te heffen in gebed! Laten we met hen bidden voor vrede daar!

LQwaad4life
09-04-2004, 12:22

Origineel gepost door Perez Geeft wel. Dit is heel erg. 'k Vond alleen dat vredeteken dat één van die irakeze? soldaten op één van die andere foto's maakte een beetje hypocriet. Laat hij dat geweer dan snel weggooien. De Iraki's die vrede willen, die zitten te hopen en te bidden in huis. En houden hun kinderen zoveel mogelijk binnen omdat het gevaarlijk is op dit moment. Dat is hoe ik me dat meer kan voorstellen. Maar één ding weet ik zeker vrede krijg je niet met een bom of geweer in je handen. Vrede krijg je door je handen te vouwen in gebed of ze naar de hemel op te heffen in gebed! Laten we met hen bidden voor vrede daar! die man met de pace teken waar jij het over hebt, had pas een geweer nadat amerika zijn land is komen binnen valen. der is geen vrede zolang iemands land bezet wordt. hoelang moet die vader zijn kinderen thuis laten? ik vind het vreemd dat jullie je niet kunnen voorstelen dat wanneer iemand jou land is komen binnen valen dat je dan in verzet moet :confused:

morpheus
09-04-2004, 12:25
Origineel gepost door Perez Geeft wel. Dit is heel erg. 'k Vond alleen dat vredeteken dat één van die irakeze? soldaten op één van die andere foto's maakte een beetje hypocriet. Laat hij dat geweer dan snel weggooien. De Iraki's die vrede willen, die zitten te hopen en te bidden in huis. En houden hun kinderen zoveel mogelijk binnen omdat het gevaarlijk is op dit moment. Dat is hoe ik me dat meer kan voorstellen. Maar één ding weet ik zeker vrede krijg je niet met een bom of geweer in je handen. Vrede krijg je door je handen te vouwen in gebed of ze naar de hemel op te heffen in gebed! Laten we met hen bidden voor vrede daar! Je kan je kinderen laten waar je wilt, binnenshuis buitenshuis in de moskee waar dan ook. De Amerikanen bombarderen erop los want dat is waar ze goed in zijn. Vallen er burgerslachtoffers dan zeggen ze dat het waarschijnlijk heel mischien wellicht een terrorist zou kunnen zijn. Niemand die er naar omkijkt verder, behalve de hele familie die wraak zweert op de Amerikanen en hen handlangers.

CitriC
09-04-2004, 12:31
Vrede? hebben de Irakezen om een oorlog gevraagd? hebben ze een oorlog gesticht? Hebben ze gevraagd om een marionetten regering? Hebben ze het westen gevraagd om hun olie te komen stelen? Zijn de Coalitie troepen daar met zuivere motieven? Is de oorlog wel rechtvaardig? Zijn er wmd's gevonden? NEE, OPTIEVEN DUS OF JE ZULT VERBRAND WORDEN!! Simpel toch?

CitriC
09-04-2004, 12:54
Origineel gepost door nozaroc Nou, de Amerikanen hebben saddam verjaagd, vervolgens was het de bedoeling het land terug op te bouwen met internationale steun. In dat opzicht zijn de Amerikaanse troepen, noch de aanwezigheid van andere landen samen te vatten onder bezetting! Met hulp van het buitenland tracht men een stabiele regering op poten te zetten en het land en de toekomst van de Iraki's te verbeteren. Bepaalde extremistische groeperingen hebben dat liever niet, chaos komt hen beter uit. Sommige figuren streven nl liever naar een islamstaat, back to the past. Merkwaardig hoe luid men staat te roepen over optieven en bezetting wijl geen kat hier op dit forum geïnteresseerd was in Irak en de Iraki's toen saddam nog aan de macht was die honderdduizenden moslimlevens op zijn geweten heeft. Geen moer geinteresseerd in hun moslimbroeders toen. Nu staan ze als een stel gekken te roepen om de verbranding van drie burgers die humanitaire hulp kwamen verlenen. Ik moet het gaan geloven dat vele moslims van bloeddorst en achterlijkheid getuigen. Maar zoals altijd zal dit natuurlijk niets met de islam te maken hebben. Alleen de goede dingen zijn van de islam, al moet men er hier diep voor spitten! Wie zegt dat ik mijn uitspraken als moslim doe? ik spreek mijn gevoel uit iets waar niets of niemand invloed op kan hebben behalve beelden van onrecht dat wordt aangedaan aan mensen over de hele wereld. Je hebt gelijk, saddam is geen ''lieverdje'' en vele Islamitische landen hebben corrupte regeringen. Maar vertel mij wat Amerika daar doet, leg het me uit. Laten we stellen dat er eerlijk wordt gestemt in Irak(wat waarschijnelijk niet het geval zal zijn), en er blijkt dat de Irakezen een Islamitische staat willen en de Sharia als grondwet. wat dan? Ff voor de duidelijkheid, ik loop niet te gillen om de verbranding van 3 gijzelaars.. wel om terugtrekking van hen troepen.

LQwaad4life
09-04-2004, 13:22
Origineel gepost door nozaroc Nou, de Amerikanen hebben saddam verjaagd, vervolgens was het de bedoeling het land terug op te bouwen met internationale steun. In dat opzicht zijn de Amerikaanse troepen, noch de aanwezigheid van andere landen samen te vatten onder bezetting! Met hulp van het buitenland tracht men een stabiele regering op poten te zetten en het land en de toekomst van de Iraki's te verbeteren. Bepaalde extremistische groeperingen hebben dat liever niet, chaos komt hen beter uit. Sommige figuren streven nl liever naar een islamstaat, back to the past. Merkwaardig hoe luid men staat te roepen over optieven en bezetting wijl geen kat hier op dit forum geïnteresseerd was in Irak en de Iraki's toen saddam nog aan de macht was die honderdduizenden moslimlevens op zijn geweten heeft. Geen moer geinteresseerd in hun moslimbroeders toen. Nu staan ze als een stel gekken te roepen om de verbranding van drie burgers die humanitaire hulp kwamen verlenen. Ik moet het gaan geloven dat vele moslims van bloeddorst en achterlijkheid getuigen. Maar zoals altijd zal dit natuurlijk niets met de islam te maken hebben. Alleen de goede dingen zijn van de islam, al moet men er hier diep voor spitten! een vraagje. als amerikanen er zijn om irak te bevrijden en te heropbouwen, waarom krijgen alleen amerikaanse bedrijven de contracten voor de weder opbouw. als de amerikanen voor het irakse volk daar zijn, waarom krijgen de irakse bedrijven niet de contracten voor de weder opbouw? is dat niet veel beter voor het irakse volk?

Perez
09-04-2004, 14:08
Vraag eens aan de irakezen zelf (er zijn er genoeg in nederland) hoe ze die aanslagen van die zogenaamde onschuldige lieve mensen als in Fajulla vinden? Ik was ook tegen de oorlog in Irak. 'k had ook een poster ertegen voor m'n raam. Maar nu ben ik, met m'n irakeze kennissen, blij dat Saddam Hussein is verjaagd. Alleen daarna moesten een stel extremisten alle kansen op vrede en opbouw van het land de grond in boren. Omdat ze zo nodig de macht willen hebben. En nu gaan ze zielig en schijnheilig lopen doen en alle schuld op de Amerikanen afschuiven. Die verrrotte extremisten hebben de meeste schuld aan al die ellende daar. En niet hier zullen ze daar voor boeten, maar straks zullen ze aan God moeten verantwoorden waarom zij die aanslagen hebben gepleegd op o.a. onschuldigen en politieagenten die juist proberen veiligheid te creëren. Dat waren namenlijk geen Amerikanen, maar irakezen die zich inzetten voor de veiligheid en de rust in hun land!!!!!! Maar die veiligheid en rust was niet gewenst door die extremisten. Zij konden namenlijk niets met democratie. Zij geloven alleen in algehele macht, overheersing en onderdrukking door de islam. Een heel onjuist gebruik van de islam. En ik begrijp niet dat de islamieten hier daarachter kunnen gaan staan en tegelijkertijd zeggen dat ze vredelievend zijn. Gelukkig ken ik nog genoeg wel vredelievende islamieten en ook heel serieus en netjes levend. En het valt me op dat de grootste schreeuwers voor de Jihad, er toch zomaar op los leven. Valt dat te rijmen met dat grote ideaal van de islam?????? Als je de westerse levensstijl wil vervloeken, begin dan eerst je eigen leven te zuiveren. Sterkte.

LQwaad4life
09-04-2004, 14:27
Origineel gepost door Perez Vraag eens aan de irakezen zelf (er zijn er genoeg in nederland) hoe ze die aanslagen van die zogenaamde onschuldige lieve mensen als in Fajulla vinden? Ik was ook tegen de oorlog in Irak. 'k had ook een poster ertegen voor m'n raam. Maar nu ben ik, met m'n irakeze kennissen, blij dat Saddam Hussein is verjaagd. Alleen daarna moesten een stel extremisten alle kansen op vrede en opbouw van het land de grond in boren. Omdat ze zo nodig de macht willen hebben. En nu gaan ze zielig en schijnheilig lopen doen en alle schuld op de Amerikanen afschuiven. Die verrrotte extremisten hebben de meeste schuld aan al die ellende daar. En niet hier zullen ze daar voor boeten, maar straks zullen ze aan God moeten verantwoorden waarom zij die aanslagen hebben gepleegd op o.a. onschuldigen en politieagenten die juist proberen veiligheid te creëren. Dat waren namenlijk geen Amerikanen, maar irakezen die zich inzetten voor de veiligheid en de rust in hun land!!!!!! Maar die veiligheid en rust was niet gewenst door die extremisten. Zij konden namenlijk niets met democratie. Zij geloven alleen in algehele macht, overheersing en onderdrukking door de islam. Een heel onjuist gebruik van de islam. En ik begrijp niet dat de islamieten hier daarachter kunnen gaan staan en tegelijkertijd zeggen dat ze vredelievend zijn. Gelukkig ken ik nog genoeg wel vredelievende islamieten en ook heel serieus en netjes levend. En het valt me op dat de grootste schreeuwers voor de Jihad, er toch zomaar op los leven. Valt dat te rijmen met dat grote ideaal van de islam?????? Als je de westerse levensstijl wil vervloeken, begin dan eerst je eigen leven te zuiveren. Sterkte. een lang tekst maar geen 1 woord die verwijst naar mijn vraag. een stel vluchtelingen zijn representatief voor een hele bevolking. wat een stel vluchtelingen vind is niet perse de mening van een hele bevolking. het is zelfs dat zelfde bevolking dat in opstand is gekomen.

LQwaad4life
09-04-2004, 14:42
Origineel gepost door kaasje Wat wilt ieder mens, uiteindelijk. Iedereen wilt vrede en iedereen wilt zeggenschap op het bestuur van zijn land. toch? Dus democratie en vrede. De enige mensen die een dictatuur willen zijn mensen die hun visie met de dictatuur delen en weten dat ze niet in de meerderheid zijn. En daarmee een de meerderheid onderdrukken. Er is geen goed excuus om tegen vrede en democratie te zijn. jij koppelt democratie en vrede aan bezetting. en het enigste wat je wilt zien is democratie en vrede, hoe zit het met de bezetting? hoe kan een land democratie naar een andere land via oorlog brengen, terwijl het systeem, democratie zelf dat verbiedt. :rolleyes:

Perez
09-04-2004, 14:51
Het zegt wel wat dat ze vanuit Irak naar hier vluchten. Die Iraki's hopen nu veelal dat ze straks weer terug kunnen naar hun land en het helpen opbouwen. Die irakeze kennis van mij is al twee keer terug geweest. De tweede keer met heel veel geld dat we hebben ingezameld zodat hij daar de mensen kon helpen die dit het hardste nodig hadden. En van hem weet ik dat mensen veel angstvallig binnenblijven, omdat het gevaarlijk is en dat ze hopen en bidden voor eindelijk rust en vrede. En dat ze het zo erg vinden dat die extremisten alle kansen op die rust en veiligheid gewoon kapotmaken. Die extremisten, dat is pas een minderheid. Maar wel met zo'n ongelooflijk grote bek en zo ontzettend veel lawaai dat je denkt dat je het hele land hoort. Niet de bevolking is in opstand gekomen, maar die extremisten en die zitten voornamelijk in Falluja en omstreken en in wijken in bij elkaar. Dat noemen ze brandhaarden van verzet. De lieve iraki's hoor je bijna niet. Je vraag????? Hoe lang die vader z'n kinderen thuis moet houden???? Ik ben moeder en ik zou mijn kinderen met mijn leven beschermen. En als mijn man zo nodig zou willen gaan verzet plegen, dan zou ik zeggen als je het maar uit je hoofd haalt! En dan zeker ellende brengen over je gezin?! Dus niet. Ga je gezin maar beschermen in plaats van de stoere macho uit gaan hangen op straat. Je gezin bescherm je te vechten met liefde en gebed voor de vrede en veiligheid. En zelf zou ik zo veel mogelijk bij m'n kinderen binnen blijven. Het binnen zo gezellig mogelijk maken. Er voor elkaar zijn. Samen dingen doen. Vlak bij de kinderen zijn, zodat ze de angst wat minder voelen en je samen met je kinderen in harmonie en warmte de moeilijkheden en angst het hoofd kan bieden. Het eerste wat ik samen met ze zou gaan doen is bidden!!

misstomatisch
09-04-2004, 14:54
Het enige wat ik kan zeggen is dat god deze misdadigers zal straffen INSHALALLAH.

Perez
09-04-2004, 14:55

En als mijn zoon het zou flikken om met een geweer thuis te komen, dan zou ik de kogels / patronen eruit halen en weggooien en dan zou ik hem over de knie nemen en hem een pak op z'n broek geven. Denk niet dat ik hard ben. Ik zal dit denk ik niet kunnen doen zonder dat de tranen over m'n gezicht lopen. Dan zou ik met hem praten. Hem naar het waarom vragen. Samen met hem gaan bidden. Vooral dat laatste. En als hij niet meer mee wil bidden zal ik alleen blijven bidden voor hem en iedereen. Het geweer zou in ons oventje gebakken worden. Wel zonder de munitie!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3