Bekijk originele versie : Stichting Tans organiseert 13 april debat
Guadaloupe
09-04-2004, 11:23
Nieuw Nederland: Toward A New Society: Take it or Leave it
‘Integratieproblemen onder de Marokkaanse gemeenschap’, ‘Anti-semitisme sluimert onder Marokkaanse jongeren’, ‘Moslimfundamentalisme gevaar voor Nederlandse democratie’, ‘Marokkanen onderdrukken hun vrouwen ’. ‘Marokkanen worden geronseld voor terorrisme
Dit zijn de kreten die de afgelopen maanden in media zijn gebezigd. De kranten, de belangenorganisaties, en zelfs de politiek schreeuwen het hardst en vellen hun oordeel. En in dit geschreeuw dreigt de stem van de Marokkanen en van de moslims niet gehoord te worden.
Daarom organiseert TANS een debat waarin we met elkaar en niet over elkaar gaan praten.
Dit debat staat in het teken van het nieuwe Nederland. Een nieuwe kijk op Nederland over 20 jaar.
Wij nodigen iedereen uit om met ons verder te praten over de toekomst van Nederland.
Verschillende betrokkenen, inclusief politici, imams, artiesten, jongeren en de media zijn uitgenodigd om hun verantwoordelijkheid in daden om te zetten. Dit wordt in een vorm van een debat a la Lagerhuis.
Bent u het niet eens met het beeld wat geschetst is voor Nieuw Nederland of heeft u eigen ideeen hierover, dan bieden wij u nu de gelegenheid om te participeren en uw stem te laten horen. U kunt u opgeven via info@tans.nl.
Wij hebben plaats voor 40 debaters maar u bent uiteraard welkom als toeschouwer.
Wat: Debat: Nieuw Nederland: Towards A New Society; take it or leave it.
Waar: Rode Hoed, Amsterdam
Wanneer: 13 april 2004, 18.30 uur tot 22.30 uur
Inlooptijd: 18 uur
Toegang: Gratis
Het programma is divers en het debat wordt geopend met de nieuwe commissie Shouf gespeeld door o.a. de bekende acteurs van Shouf Shouf Habibi. Deze commissie gaat haar rapport verdedigen over de integratie van de komende 30 jaar. Vervolgens wordt een Q&A interview gehouden met een van de leden van de Commissie Blok. Naast de entertainment is er ook gelegenheid voor dialoog en netwerk.
Wij zien u graag op de avond van 13 april 2004 in de Rode Hoed.
Groeten tans.nl
www.tans.nl
Nou, de Marogemeenschap zou haar eigen beeld heel positief beinvloeden als zij via haar leiders zou laten weten tegen al-Kwaaida te zijn, een nette islam te willen hanteren en op 4 mei de Dodenherdenking te respecteren. Wel aanwezig en welkom, maar de bloemstukken met rust laten.
Daarbij; de Marostem en de moslimstem gaan niet verloren, zij hebben nog nooit hun mond opengedaan. Nou ja, misschien wel, maar die boodschap is niet overgekomen.
De gemeenteraad van Rotterdam overlegt al enige tijd met moslim en MaroNederlanders over betere verhoudingen, meer kennis van en over elkaar.
Het is een goed initiatief, maar de rethoriek waarmee dit debat wordt aangekondigd doet afbreuk aan de realiteit. Marokkanen hebben 30 jaar lang met hun rug naar de samenleving gestaan om de wereld vooral via hun schotel binnen te krijgen.
Moslims hebben tot op heden geen enkele verklaring afgelegd over waar zij staan in het islamgeweld op dit moment.
Scottie.
Politiek debat 'T haagse huis "beeldvorming marokkaanse jongeren
op 25 april word er in den haag een politiek debat gehouden, het gaat voornamelijk over marokkanen.
er zullen die dag verschillende kamerleden aanwezig zijn en welzijn instanties, 2 wethouders van den haag en natuurlijk de burgemeester.
ook zal er veel media aanwezig zijn dus hou er aub rekening mee!!!!
deze avond staat in het teken van beeldvorming over marokkaanse jongeren die momenteel in de media en daardoor ook in de samenleving merendeels negatief in beeld komen
om jullie jongeren uit nederland , in positieve zin te inspireren heeft er een werkgroep, bestaand uit marokkaanse jongeren en jongerenwerkers, besloten zich flink in te zetten om het imago van de marokkaanse jongeren en ouderen positief naar buiten te brengen,
tijdens de discussierondes worden er uitspraken/meningen uitgelokt door middel van stellingen (lagerhuis-vorm)
18:30- 18:30 ontvangst/ inloop met koffie/thee en marokkaanse koekjes
18:30- 1900 welkomstwoord (rachid el baroudi)
19:00- 20:00 discussieronde 1
20:00- 20:15 pauze
20:15- 21:00 discussieronde 2
21:00- 22:00 live optreden van ................. surprise
lokatie Bowling world zuiderpark
blauwe zaal
route beschrijving: tram 8 of met de auto vragen naar zuiderpark
melistokelaan
Guadaloupe
09-04-2004, 15:54
Origineel gepost door Scottie
Nou, de Marogemeenschap zou haar eigen beeld heel positief beinvloeden als zij via haar leiders zou laten weten tegen al-Kwaaida te zijn, een nette islam te willen hanteren en op 4 mei de Dodenherdenking te respecteren. Wel aanwezig en welkom, maar de bloemstukken met rust laten.
Daarbij; de Marostem en de moslimstem gaan niet verloren, zij hebben nog nooit hun mond opengedaan. Nou ja, misschien wel, maar die boodschap is niet overgekomen.
De gemeenteraad van Rotterdam overlegt al enige tijd met moslim en MaroNederlanders over betere verhoudingen, meer kennis van en over elkaar.
Het is een goed initiatief, maar de rethoriek waarmee dit debat wordt aangekondigd doet afbreuk aan de realiteit. Marokkanen hebben 30 jaar lang met hun rug naar de samenleving gestaan om de wereld vooral via hun schotel binnen te krijgen.
Moslims hebben tot op heden geen enkele verklaring afgelegd over waar zij staan in het islamgeweld op dit moment.
Scottie.
Sinds wanneer wordt er geluisterd naar iemand met een andere mening? Zodra er een hirsi of een theo iets negatiefs zegt over de Islam wordt het zonder meer aangenomen. Maar wanneer een moslim zoals eddaoudi wat te vertellen heeft, wordt het genomen met een korreltje zout. "het zal allemaal wel" is de houding tegen de waarheid.
Door middel van deze debatten is het mogelijk onze stem te laten horen ja, maar wat wil je als mensen standvastig blijven in hun mening?!
Guadaloupe
09-04-2004, 15:58
Origineel gepost door said2
nou ik kom lekker niet en hoop ook dat geen 1 marokkaan komt
leh-la, voor jou 10 anderen :rolleyes:
niemand dwingt je
bent_Quemado
09-04-2004, 16:20
Politiek debat 'T haagse huis "beeldvorming marokkaanse jongeren
op 25 april word er in den haag een politiek debat gehouden, het gaat voornamelijk over marokkanen.
er zullen die dag verschillende kamerleden aanwezig zijn en welzijn instanties, 2 wethouders van den haag en natuurlijk de burgemeester.
ook zal er veel media aanwezig zijn dus hou er aub rekening mee!!!!
deze avond staat in het teken van beeldvorming over marokkaanse jongeren die momenteel in de media en daardoor ook in de samenleving merendeels negatief in beeld komen
om jullie jongeren uit nederland , in positieve zin te inspireren heeft er een werkgroep, bestaand uit marokkaanse jongeren en jongerenwerkers, besloten zich flink in te zetten om het imago van de marokkaanse jongeren en ouderen positief naar buiten te brengen,
tijdens de discussierondes worden er uitspraken/meningen uitgelokt door middel van stellingen (lagerhuis-vorm)
18:30- 18:30 ontvangst/ inloop met koffie/thee en marokkaanse koekjes
18:30- 1900 welkomstwoord (rachid el baroudi)
19:00- 20:00 discussieronde 1
20:00- 20:15 pauze
20:15- 21:00 discussieronde 2
21:00- 22:00 live optreden van ................. surprise
lokatie Bowling world zuiderpark
blauwe zaal
route beschrijving: tram 8 of met de auto vragen naar zuiderpark
melistokelaan
Trekt noch mijn aandacht... noch men interesse...!!! Zal er dus niet bij zijn...!!! Daarentegen zal ik wel aanwezig zijn bij TANS... :rolleyes: ...!!!
What now...? Gooi je me nu zonder enig pardon het land uit???
Ach, get real zeg... amateur...!!!
Mickey blue eyes.
Nou, en hoge bomen vangen veel wind.
Mensen toch. natuurlijk ben ik voor dat debat in de Rode Hoed, ik ga er heen en desnoods me met het debat bemoeien.
Wat ik onzin vind zijn twee dingen: het initiatief tot debat komt steeds van Nederlanders, want Marokkanen lijken te denken dat ze niets te melden hebben, twee: Nederland is geen gemakkelijk land, Nederlanders zijn complexer dan je zo op het oog zou denken maar het waren geen Nederlanders die TwinTowers opbliezen, rellen in West veroorzaakten, bejaardenhuizen terroriseerden, joodse burgers aanvielen, onze Dodenherdenking verstoorden en irrationele homohaters zijn. Dat waren sommige mensen van Marokkaanse afkomst.
Eerder zei ik al: goed nieuws over MaroNederlanders begint bij goede MaroNederlanders. Die zijn er genoeg, ik ken ze, jullie kennen ze, maar het is tijd dat zij, die goede, die betrouwbare en die aardige de nare ettertjes van het nieuws verdringen. Die goede laten zich van het veld spelen door die vervelende pestetters. Slechte mensen zijn nieuws, goede mensen normaal. In Nederland, in Marokko.
Voor ben-Quomado: ik heb geen behoefte de aardige en de leuke en de betrouwbare Marokkaan 'uit ons land te gooien'. Eerder zei ik in een topic dat de Marobevolking een onlosmakelijk deel van de rest van de bevolking vormt. Eruit gooien is helemaal niet aan de orde. Des te erger, dat betekent dat Maro's door "Nederland" serieus worden genomen, nu ook nog door zichzelf.
Scottie.
bent_Quemado
09-04-2004, 23:11
Nou, en hoge bomen vangen veel wind.
Mensen toch. natuurlijk ben ik voor dat debat in de Rode Hoed, ik ga er heen en desnoods me met het debat bemoeien.
Wat ik onzin vind zijn twee dingen: het initiatief tot debat komt steeds van Nederlanders, want Marokkanen lijken te denken dat ze niets te melden hebben, twee: Nederland is geen gemakkelijk land, Nederlanders zijn complexer dan je zo op het oog zou denken maar het waren geen Nederlanders die TwinTowers opbliezen, rellen in West veroorzaakten, bejaardenhuizen terroriseerden, joodse burgers aanvielen, onze Dodenherdenking verstoorden en irrationele homohaters zijn. Dat waren sommige mensen van Marokkaanse afkomst.
Eerder zei ik al: goed nieuws over MaroNederlanders begint bij goede MaroNederlanders. Die zijn er genoeg, ik ken ze, jullie kennen ze, maar het is tijd dat zij, die goede, die betrouwbare en die aardige de nare ettertjes van het nieuws verdringen. Die goede laten zich van het veld spelen door die vervelende pestetters. Slechte mensen zijn nieuws, goede mensen normaal. In Nederland, in Marokko.
Voor ben-Quomado: ik heb geen behoefte de aardige en de leuke en de betrouwbare Marokkaan 'uit ons land te gooien'. Eerder zei ik in een topic dat de Marobevolking een onlosmakelijk deel van de rest van de bevolking vormt. Eruit gooien is helemaal niet aan de orde. Des te erger, dat betekent dat Maro's door "Nederland" serieus worden genomen, nu ook nog door zichzelf.
Scottie.
Neem jij jezelf serieus....?
En om jouw kennis bij te spijkeren....haha, een Marokkaan is niet leuk... en ook niet betrouwbaar... wel aardig op verzoek...!!!
Capiche...... :rolleyes: ...!!!
Zoals de joden Palestina bezetten... zullen wij Marolanders Holland bewonen...!!! En als het je niet bevalt.... Piss Of...!!!
MvG,
Mickey blue eyes.
Guadaloupe
13-04-2004, 15:37
and up again
tot vanavond :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.