Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : oorlog of geen oorlog????

fatoucha_k
08-04-2004, 22:58

salaam 3aleikoum allemaal... vandaag op school had ik een hevige discussie met twee klasgenoten over het conflict tussen de palestijnen en israel... het ging namelijk over de vraag of het een oorlog is? ik weet dat het geen oorlog is, want op het nieuws hebben ze het niet over de oorlog tussen de palestijnen en isreal, maar hebben ze het meer over de bezetting van de palestijnse grond en wat ik als een feit zie, is wanneer er oorlog gaande is, moet wel oorlog verklaard worden...ik heb nooit iemand horen zeggen dat er oorlog is verklaard... en wat ik ook als een feit beschouw, is dat oorlog tussen twee legers gevoerd moeten worden en niet tussen een leger (israel) en de burgers (palestijnen). dus wat ik van jullie wil weten is, wat jullie ervan vinden? liefs fa2ch wa 3aleikoum asalaam

CitriC
09-04-2004, 01:05
Het hangt ervanaf, jij vindt het pas een oorlog als er twee legers tegen mekaar strijden. De Ander noemt het al oorlog als hij ergens een verdwaalde tank ziet liggen. Feitelijk is er op het moment geen oorlog. Maar er is ook geen vrede.. Ik weet dat ik je hier niet echt mee opweg help, maar ik heb me best gedaan :p

Tempelier
09-04-2004, 01:08
Oorlogen worden allang niet meer officieel verklaard. De Irak oorlog is ook niet officieel verklaard en toch is dat een oorlog. Ik zie het midden-oosten conflict niet als een oorlog maar als een bezetting na een oorlog.

Ole_Guapa
09-04-2004, 01:28
Ik vind: het is een oorlog.

henray
09-04-2004, 07:25

Er zijn ook oorlogen tegen drugs (war on drugs) en terrorisme aan de gang: het woord oorlog is aan verandering onderhevig. :nl:

Peej
09-04-2004, 09:44
Ik weet niet of het oorlog is. In ieder geval is al dat gemoord (van alle kanten) wel waanzin.