Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ware vriendschap tussen man en vrouw

Pagina's : [1] 2 3 4 5

ghizlen
08-04-2004, 22:23

hey jongens, ik vroeg me af of het echt wel kan? ware vriendschap tussen man en vrouw, waarbij totaal geen enkel gevoelens een rol spelen! waarbij je gerust je hart kanluchten zonder enigzins van prikkeling tussen beide.... bestaat dat? ik zelf ben van mening dat een ware vriendschap tussen man en vrouw nooit kan bestaan, zonder dat er gevoelens in het spel komen, zijn of waren!! wat denken jullie? :zwaai:

Kaatje
08-04-2004, 22:27
Ik vind dat het wel moet kunnen. Er zijn toch ook jongens in jouw leven waar je absoluut geen gevoelens (liefde) voor hebt, of niet dan??

thement_return
08-04-2004, 22:40
voor dat je nee zegt vertel eerst met een goeie reden waarom dit niet kan. Nee zeggen is makkelijk maar ja zeggen is moeilijk of niet

Darine_Chamalia
08-04-2004, 22:45
Ik geloof wel in een vriendschap tussen en man en een vrouw. Maar er zijn wel een aantal zaken, waar je rekening mee dient te houden. Afspreken, in een omgeving waar mensen zijn. Nooit bij hem thuis of een afgelegen plek! Maar je moet er wel bewust van zijn, dat een vriendschap tussen een man en vrouw altijd anders is als vrouwen onderling. Laat ik het zo zeggen: het is niet altijd verstandig, om je hart bij een man te luchten. Ze luisteren graag, maar je kan er weinig mee! Vergeet niet dat Allah swt. dit verboden heeft. Darine

ghizlen
08-04-2004, 22:52

Origineel gepost door kaaatje Ik vind dat het wel moet kunnen. Er zijn toch ook jongens in jouw leven waar je absoluut geen gevoelens (liefde) voor hebt, of niet dan?? de vrienden die ik in mijn leven heb, neem ik toch een bepaald afstand van zodat het zowiezo niet kan gebeuren. maar de jongen met wie ik echt close ging als vrienden wordt denk ik nog eens mijn man!!!

ghizlen
08-04-2004, 22:56
Origineel gepost door SuperSalima Not. Je hart lucht je uit bij je vriendin, zus, moeder of andere vrouw, want alleen die kan je begrijpen. daar geefik je gelijk in alleen kan het soms zijn dat een vriend vanbuiten af of die veel metje meemaakt je veel beter begrijpt!!! een man als vriend is ook altijd handig omdat hij je kan attenderen op andere mannen hoe ze kunnen zijn en waar je op moet letten!!! daarom een vriend!!

hawly
08-04-2004, 23:01
Origineel gepost door ghizlen hey jongens, ik vroeg me af of het echt wel kan? ware vriendschap tussen man en vrouw, waarbij totaal geen enkel gevoelens een rol spelen! waarbij je gerust je hart kanluchten zonder enigzins van prikkeling tussen beide.... bestaat dat? ik zelf ben van mening dat een ware vriendschap tussen man en vrouw nooit kan bestaan, zonder dat er gevoelens in het spel komen, zijn of waren!! wat denken jullie? :zwaai: ben het met je eens satan is altijd de derde.

ghizlen
08-04-2004, 23:23
Origineel gepost door SuperSalima Geef 'm dan geen reden om veel met je mee te maken. Er duidleijk een groot verschil tussen een meisje of jongens als goede vriend waar je je hart kan luhcten etc. En 't is aan jouw hoe nauw je 't neemt met de Islam en of je ervoor kiest om een jongens als vriend te nemen of niet. Enne...ik hoef geen jongen als vriend te hebben om me te laten attenderen hoe mannen zijn...ik heb mogelijk broers en een vader...en als dit niet zo is heb ik nog altijd mijn eigen ogen en hersens...en daarmee kan ik 't zelf zien en mezelf attanderen ;) kijk als we op het gebied van de islam gaan praten moet ik je zeer gelijk geven, alhoewel ik geen broers heb en je bepaalde dingen niet met je vader kan bespreken. een vriendschap met een jongen is denk ik toch heel anders alleen ga ik weer naar mijn stelling, en dat is als je niet oplet en niet de nodige afstand neemt. en dan heb ik het niet dat je met hem in een afgesloten ruimte moet gaan zitten want dat iszowel haram verklaard door je godsdienst als door je hersenen die normaal werken!!!!

alhoceimachaima
08-04-2004, 23:26
kan wel:D

appelsap
08-04-2004, 23:29
kan wel..kan niet..mag wel..blijf van me..waarom??..we zijn toch vrienden?..ja dus!!..ow okie dan is het goed..(dat gaat er door me hoofd) :rolleyes:

Houyaam
09-04-2004, 00:49
Ik was zelf ook altijd van mening dat je nooit vriendschap kan sluiten met een man omdat daar uiteindelijk toch narigheid van kan komen. Beetje bij beetje heb ik mn mening bijgesteld daar ik nu van mening dat een vriendschap mogelijk is tussen een man een vrouw, nu ik het zelf ervaren heb. Het belangrijkste is dat je zelf weet wat wel en niet kan in zo'n relatie (Als je hem als een broer ziet dan is de grens, lijkt mij, gauw getrokken). Uiteindelijk is het een ieder en zijn ervaring of mening, maar heb respect voor de mening van een ander. M3a salama

delila_23
09-04-2004, 07:59
ben met je mee eens Houyaam ik heb ook een jongen als een goede vriend.... al vanaf mijn 7 of zo we zatten samen op school.... en hij heeft mij altijd beschermt en nu nog steeds.... hij is soms wel strenger dan mijn eigen broers... dus ja

Afrodite
09-04-2004, 08:50
Nee, vriendschap tussen man en vrouw kan niet. Indien dit wel mogelijk was geweest, dan had de Islam dit goed gekeurd. Jullie hebben het hier wel heel fijn over niet met diegene samen te zijn in een aparte ruimte, maar iemands fantasie en hormoonhuishouding kun je niet afsluiten. En iemand aanleiding geven tot fantasiƫn is ook haram!! Kortom vrouw en man kunnen niet als vrienden met elkaar omgaan.

Camilla27
09-04-2004, 09:09
Origineel gepost door ghizlen hey jongens, ik vroeg me af of het echt wel kan? ware vriendschap tussen man en vrouw, waarbij totaal geen enkel gevoelens een rol spelen! waarbij je gerust je hart kanluchten zonder enigzins van prikkeling tussen beide.... bestaat dat? ik zelf ben van mening dat een ware vriendschap tussen man en vrouw nooit kan bestaan, zonder dat er gevoelens in het spel komen, zijn of waren!! wat denken jullie? :zwaai: tuurlijk kan vriendschap tussen man en vrouw, althans als de man homo is ;) gr. Camilla

Houyaam
10-04-2004, 00:33

Origineel gepost door delila_23 ben met je mee eens Houyaam ik heb ook een jongen als een goede vriend.... al vanaf mijn 7 of zo we zatten samen op school.... en hij heeft mij altijd beschermt en nu nog steeds.... hij is soms wel strenger dan mijn eigen broers... dus ja Ben dus nie de enige die een vriendschappelijke band heeft met een man.

Pagina's : [1] 2 3 4 5