Bekijk originele versie : hoe hak je de knoop door om te besluiten te gaan trouwen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
faaatje66
08-04-2004, 13:55
Is echt moeilijk ... :verdriet:
Mocro4eva
08-04-2004, 13:57
Dat wil ik ook weten. :D
faaatje66
08-04-2004, 14:02
Origineel gepost door Mocro4eva
Dat wil ik ook weten. :D
moeilijk he?
t is geen spelletje... t is een beslissing die effect heeft op de verdere loop van je leven....
echt moeilijk.... :(
Mocro4eva
08-04-2004, 14:05
U can say that again. Wat nou als je de verkeerde keuze maakt? :eek:
Mysticalia
08-04-2004, 14:10
Hilou :D
je kan:
1) salaat istikharaah doen om Allah te vragen je te leiden in je beslissing (wie kan je beter advis geven dan de Schepper?)
ja da's het enigste dat je kan doen. :D
En daarbij, zo'n beslissing gaat niet over één nacht ijs. Je moet er goed over nadenken en juist als je je realiseert dat je een leven niet kunt inbeelden zonder de persoon in kwestie .... dan weet je het gewoon.
Dat zeiden mensen altijd tegen mij en dacht ook altijd van ' :rolleyes: right..' :D Maar het is zo. :cool:
:belgie:
faaatje66
08-04-2004, 14:12
Origineel gepost door Mocro4eva
U can say that again. Wat nou als je de verkeerde keuze maakt? :eek:
:eek: :( :o
faaatje66
08-04-2004, 14:13
Origineel gepost door Mysticalia
Hilou :D
je kan:
1) salaat istikharaah doen om Allah te vragen je te leiden in je beslissing (wie kan je beter advis geven dan de Schepper?)
ja da's het enigste dat je kan doen. :D
En daarbij, zo'n beslissing gaat niet over één nacht ijs. Je moet er goed over nadenken en juist als je je realiseert dat je een leven niet kunt inbeelden zonder de persoon in kwestie .... dan weet je het gewoon.
Dat zeiden mensen altijd tegen mij en dacht ook altijd van ' :rolleyes: right..' :D Maar het is zo. :cool:
:belgie:
:blauwkus:
thanks
Sweet_Yasmin
08-04-2004, 14:52
T is zeker een moeilijke beslissing, waarop je echt op Allah moet vertrouwen en salat alIstigarah verrichten.
faaatje66
08-04-2004, 14:55
Origineel gepost door Sweet_Yasmin
T is zeker een moeilijke beslissing, waarop je echt op Allah moet vertrouwen en salat alIstigarah verrichten.
;)
Salaam alaikoum mijn lieve zusters :)
Het is een hele moeilijke beslissing en ik vind dat je er ook echt heel goed over na moet denken.
Ik zelf heb het een paar maandjes geleden ook meegemaakt.
NOu maak ik wel vaker mee ( en ik denk jullie ook wel) dat er iemand om je hand komt vragen maar ik zei altijd al meteen nee...sterker nog mijn ouders die vroegen het niet eens aan me omdat ik nog maar 19 ben en ook echt bezig ben met school ..studie enz.
Maar dit keer kwam er een jongen om mijn hand die ik eigelijk al kende. Nou ja hij woont in de buurt en voetbalt met mijn broers en neven...Het zijn kennissen van ons en zowel mijn vader als mijn moeder zijn echt gek op die jongen..Hij is altijd met geloof bezig en is ook heel respect vol naar andere toe en heel spontaan etc...
Mohiem ik kende hem dus verder niet persoonlijk maar ik dacht hij ziet er goed uit...goeie familie..en mijn eigen familie zou hem er graag bij willen hebben. Dus ik dacht laat ik niet meteen nee zeggen maar er echt goed over nadenken. En die jongen die wilde ook best op me wachten dus eerst 2 of meerdere jaren verloven.
Ik kon zelf eigelijk geen keus maken maar al gauw maakte allah die keus voor mij... de zogenaamde GOEIE jongen..ging wekelijks naar een andere stad toe om daar uittegaan en te feesten...ELke week had ie daar wel een ander meisje...
Echt heel toevallig ging een neef van mij uit de week dat ik ja ofnee zou zeggen....Hij kwam hem tegen in een steegje vlak bij die discotheek en zag hem gewoon het letterlijk DOEN met een nederlands meisje..
Wat ik hiermee wil zeggen is..Zeg nooit meteen JA...denk er heel goed over na..PRaat en leer de jongen in kwestie eerst kennen..En dat hoeft niet op de haram manier.
Ik heb b.v veel neven.. broers enz die wel wilden meegaan om een keer met hem aftespreken of te praten...
het is tegenwoordig zo moeilijk om de juiste te vinden.
Volg je gevoel en je hart maar vergeet niet je verstand erbij te houden!!
***Shareen***
faaatje66
08-04-2004, 15:10
Origineel gepost door Shareen
Salaam alaikoum mijn lieve zusters :)
Het is een hele moeilijke beslissing en ik vind dat je er ook echt heel goed over na moet denken.
Ik zelf heb het een paar maandjes geleden ook meegemaakt.
NOu maak ik wel vaker mee ( en ik denk jullie ook wel) dat er iemand om je hand komt vragen maar ik zei altijd al meteen nee...sterker nog mijn ouders die vroegen het niet eens aan me omdat ik nog maar 19 ben en ook echt bezig ben met school ..studie enz.
Maar dit keer kwam er een jongen om mijn hand die ik eigelijk al kende. Nou ja hij woont in de buurt en voetbalt met mijn broers en neven...Het zijn kennissen van ons en zowel mijn vader als mijn moeder zijn echt gek op die jongen..Hij is altijd met geloof bezig en is ook heel respect vol naar andere toe en heel spontaan etc...
Mohiem ik kende hem dus verder niet persoonlijk maar ik dacht hij ziet er goed uit...goeie familie..en mijn eigen familie zou hem er graag bij willen hebben. Dus ik dacht laat ik niet meteen nee zeggen maar er echt goed over nadenken. En die jongen die wilde ook best op me wachten dus eerst 2 of meerdere jaren verloven.
Ik kon zelf eigelijk geen keus maken maar al gauw maakte allah die keus voor mij... de zogenaamde GOEIE jongen..ging wekelijks naar een andere stad toe om daar uittegaan en te feesten...ELke week had ie daar wel een ander meisje...
Echt heel toevallig ging een neef van mij uit de week dat ik ja ofnee zou zeggen....Hij kwam hem tegen in een steegje vlak bij die discotheek en zag hem gewoon het letterlijk DOEN met een nederlands meisje..
Wat ik hiermee wil zeggen is..Zeg nooit meteen JA...denk er heel goed over na..PRaat en leer de jongen in kwestie eerst kennen..En dat hoeft niet op de haram manier.
Ik heb b.v veel neven.. broers enz die wel wilden meegaan om een keer met hem aftespreken of te praten...
het is tegenwoordig zo moeilijk om de juiste te vinden.
Volg je gevoel en je hart maar vergeet niet je verstand erbij te houden!!
***Shareen***
ik dank je uit de grond van mn hart voor je reactie....
wallah merci :blauwkus:
Geen dank meissie, en ik hoop dat op de dag jij die beslissing zal nemen dat het de juiste is en dat je een heel gelukkig leventje tegemoet zal gaan ;)
bye
***Shareen***
Lamja_marocgirl
08-04-2004, 16:40
lieve meid op deze vraag zou ik je graag wil antwoorden maar helaas zou ik dat zelf ook niet weten wist ik het maar..:$
sorry
Lamja_marocgirl
08-04-2004, 16:42
ik zou alleen zeggen volg wat je hart je zegt dan komt het wel goed
faaatje66
08-04-2004, 17:01
Origineel gepost door Lamja_marocgirl
ik zou alleen zeggen volg wat je hart je zegt dan komt het wel goed
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.