Bekijk originele versie : Kort verblijf visum
SweetyJeblia
31-03-2009, 23:10
Hallo,
Ik heb een aantal vragen, in de hoop dat een van jullie hiermee ervaring heeft..
Ik heb een aantal weken geleden een aantal documenten verzameld voor mijn nicht om hier te bruiloft van me zus mee te maken..
- garant/uitnodingskaart
-3loonstroken (die aantonen dat ze voldoet aan het min. loon)
Me nicht (21 jaar) heeft deze papieren in ontvangst genomen en hiermee de naar consulaat in Rabat gegaan.. Hierbij hebben ze haar verteld dat zij ook nog eens in bezit moet zijn van minimaal 1000 euro (miljoen dirham) en dat zij een soort van verzekering moet hebben..
Het probleem is nu dat zij geen enkele inkomstenbron heeft en geen onroerend goed bezit..(ik dacht eraan haar 1000 euro te versturen dat zij dan een bankrek.nr opent en dan hiermee aantoont dat zij wel geld heeft op de bank)
Zijn deze eisen echt van belang voor een kort verblijf (ik vind het namelijk vreemd, want zij mocht de consulaat niet eens binnen, dit werd haar verteld van buiten af, omdat zij haar papieren niet volledig had (geld etc.) mocht ze niet naar binnen)
SweetyJeblia
31-03-2009, 23:22
kom op:(
El_MaffiA
31-03-2009, 23:29
Hallo,
Ik heb een aantal vragen, in de hoop dat een van jullie hiermee ervaring heeft..
Ik heb een aantal weken geleden een aantal documenten verzameld voor mijn nicht om hier te bruiloft van me zus mee te maken..
- garant/uitnodingskaart
-3loonstroken (die aantonen dat ze voldoet aan het min. loon)
Me nicht (21 jaar) heeft deze papieren in ontvangst genomen en hiermee de naar consulaat in Rabat gegaan.. Hierbij hebben ze haar verteld dat zij ook nog eens in bezit moet zijn van minimaal 1000 euro (miljoen dirham) en dat zij een soort van verzekering moet hebben..
Het probleem is nu dat zij geen enkele inkomstenbron heeft en geen onroerend goed bezit..(ik dacht eraan haar 1000 euro te versturen dat zij dan een bankrek.nr opent en dan hiermee aantoont dat zij wel geld heeft op de bank)
Zijn deze eisen echt van belang voor een kort verblijf (ik vind het namelijk vreemd, want zij mocht de consulaat niet eens binnen, dit werd haar verteld van buiten af, omdat zij haar papieren niet volledig had (geld etc.) mocht ze niet naar binnen)
Ze moet minimaal 2000 euro(20.000 dirham) in bezit hebben. Wat je kan doen, is een bankrekening openen op haar naam en daar dus 20.000 dirham op zetten, en een bankafschrift halen van diezelfde bank. Verder heb je een garantverklaring nodig, ingevulde aanvraag visum kort verblijf, paspoorten gekopieerd(alle pagina's:moe: ). Vergeet niet een afspraak te maken via het internet, anders kom je er niet in:jammer:
vreemd.. tjah maghreb he.
Maar ik zal wel even bij mijn vader navragen 7biba, hopelijk heeft iemand in die tussen gereageerd. Vraag me namelijk ook af hoe en wat, wil mijn nicht ook voor 3 maanden hiernaar toe halen.
:goedzo:
ik zie al dat iemand heeft gereageerd.. !
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.