Bekijk originele versie : Integratie!!!!!????
Je hoort steeds meer mensen zeuren over integratie. Daar wordt ik helemaal ziek van. Waarom zouden mensen moeten integreren? Wat is het nut hiervan ?word je er een beter mens door???? Kijk functioneren in de maatschappij kan ook gewoon door hard te werken. Je hoeft daar niet eens voor Nederlands te praten. En bovendien is men nun toch te laat. Denk je nou echt dat mijn oma nog Nederlands gaat leren??? Hahahaha No way
la_independent
08-04-2004, 13:06
jaah wollah je hebt gelijk, mij oma gaat ook niet effe intergreren.
ik zie het al voor me!!!! nee dus. maar ja precies je kunt ook gewoon hard werken, en mischien willen mensen wel werken zonder contact met mensen, dan werken ze wel beter
Tempelier
08-04-2004, 13:10
Helaas werken er weinig mensen hard :)
misstomatisch
08-04-2004, 13:17
Origineel gepost door Tempelier
:D
LQwaad4life
08-04-2004, 13:21
Origineel gepost door Tempelier
maf kees :D
hageneesje
08-04-2004, 14:57
**** integratie en emancipatie!!!!
ik word er gek van!!!!!
heeft de media geen ander onderwerp!!!!
iets zoals stop discriminatie!!!!! op hoofddoek dragende meiden!!!!
Nou, als sommige posters hier nog beter zouden lezen en luisteren dan zouden zij horen dat de integratieriem flink wordt aangetrokken.
Op z'n Nederlands. De eerste vijftig jaar gebeurt er niets. In Nederland gebeurt namelijk alles 50 jaar later. Dan opeens komen er vragen, discussies, meestal naar aanleiding van een ramp of lekkende dijk. Dan gaan we meningen verkondigen en kijken hoe dat uitpakt. De tegenstellingen nemen toe en dan komen er commissies. Die brengen dan adviezen uit en geven goede raad. Dat duurt een hele tijd. Maar langzaam, sluipend, de vinger aan de pols van de kiezer, komen die adviezen via de voordeur maar meestal via de achterdeur in wetten en partijprogramma's. Rustig, kalm en onopvallend worden opvattingen aangepast en verschuiven mensen hun standpunten richting gewenste standpunten. En dan worden mensen waar die maatregelen en afspraken en wetsaanpassingne voor zijn gaan gelden, met trekken en duwen, een schouderklopje en een duwtje zachtjes de nieuwe wereld ingeduwd.
De mensen die het betreft noemen die ingeslopen veranderingen altijd 'discriminatie' bij voorkeur in combinatie met wat zij willen verstaan onder 'racisme' en wij, autochtonen, of politici noemen het 'maatschappelijk gewenst gedrag' of 'aanpassing'. Zo is het door de eeuwen heen vele groepen vreemdelingen vergaan.
Let maar op, de meeste Marokinderen zijn al veel Hollandser dan hun ouders en helemaal dan hun eventuele grootouders. Het hele proces duurt ongeveer 4 generaties. Goed, bij Marokkanen 5. Maar dan zijn het Nederlanders geworden met behoud van een aangepaste vorm van geloof en om zich thuis, in hun priveleven aan hun gewoonten, wat daar dan nog van over is te houden. En dan gaan ze ook in het leger werken en Nederland helpen verdedigen als het wordt aangevallen en in nare landen werken om er vrede te brengen. Heus, het komt wel goed.
Kijk om je heen en je ziet dat ik gelijk heb.
Scottie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.