Bekijk originele versie : Hoofddoek op, hoofddoek af
Abdel0095
08-04-2004, 10:16
Hallo meiden,
Er is mij iets opgevallen bij de meiden in mijn dorp. Ik weet niet of het elders ook zo is, maar ik zie dat velen van hen buiten het dorp wel een hoofddoek dragen en in het dorp niet. Is dit de nieuwste trend? Niet dat ik er wakker van lig hoor. Tenslotte mag iedereen doen, waar die gelukkig van wordt, maar dit vind ik wel grappig. ;)
groet
Abdel
mocrohajat18
08-04-2004, 10:23
ik denk dat het komt omdat in de stad meer meisjes met een hoofddoek lopen en in het dorp wonen er meestal niet echt veel marokkkanen (als ik het goed heb) en jah dan denk je er niet over na
Master_P
08-04-2004, 10:24
hmmmmmmmm
jamilatje2002
08-04-2004, 10:27
dorp? bedoel je in marokko of in nl?
ik snap hem niet.
maroc_chica
08-04-2004, 10:27
welke dorp bedoel je ? hier in nl of in in maroc?
Abdel0095
08-04-2004, 10:54
Mijn dorp hier in Nederland uiteraard. ;)
Origineel gepost door Abdel0095
Hallo meiden,
Er is mij iets opgevallen bij de meiden in mijn dorp. Ik weet niet of het elders ook zo is, maar ik zie dat velen van hen buiten het dorp wel een hoofddoek dragen en in het dorp niet. Is dit de nieuwste trend? Niet dat ik er wakker van lig hoor. Tenslotte mag iedereen doen, waar die gelukkig van wordt, maar dit vind ik wel grappig. ;)
groet
Abdel
Is de nieuwe mode ;)
Waarschijnlijk zien ze hun dorp als thuis, en in huis hoef je geen hoofddoek om
alhoceimachaima
08-04-2004, 11:09
ze spelen er gewoon mee klaar 7soema doe hem vooraltijd op of helemaal niet mene in het dorp op en buiten af hsoema
nou ik vind dat eigenlijk niet kunnen ... ik zie het hier ook veel dat veel van die marokkaanse meisjes hoofddoek op doen en dan naar een paar weken hebben ze het weer af...
of als ze bijv op school en doen ze hun hoefddoekje af make up op ect sorry maar dat kan niet als je ervoor kiest om het te dragen .. draag het dan en voor altijd!!!!!!!
samira_el
08-04-2004, 11:37
Origineel gepost door Johanna
Waarschijnlijk zien ze hun dorp als thuis, en in huis hoef je geen hoofddoek om
:giechel: Dat is egt een goeie
romaissaatje
08-04-2004, 11:50
zo ken ik er ook een paar....maar die spelen er gewoon mee...1dag wel, 1 dag niet...ik denk dat als ze een bad hair day hebben er eentje op doen....en als ze hun haren glad gefohnd hebben dan doen ze hem nie op....maar ja iedereen moet zelf weten wat die doet! hahaha abdel wat er in dat dorpje van jou gebeurt is wel heel apart..... :confused:
Mocro4eva
08-04-2004, 13:25
Vreemd, je zou toch denken dat het andersom zou zijn. :D
najlae_tanger
08-04-2004, 13:44
In een dorp heb je minder moslima's...en daardoor ook minder hoofddoekies..en de moslima's die er wonen die hebben minder andere moslims om zich heen die hun geloof kunnen versterken en heb je al snel de verleiding om geen hoofddoek te dragen..
En hier in de grote steden waar juist erg veel moslims wonen is het zo van: Mijn vriendin fatima draagt er eentje, dus ik wil ooookkkk..ik wil nie achterblijven :D
En zo word het mode hihi...nee kiddin'
kwee nie eigenlijk :confused:
Zerhounia_style
08-04-2004, 16:11
Bedoel je van die doekjes..die je zo om je haren bindt en je nek open is? Sorry dat noem ik geen hoofddoek, een hoofddoek hoort je nek en haren te bedekken. Als sommige meiden een baid hair day hebben of geen zin hebben hun haar te doen, kunnen ze toch gerust zon doekje op doen. En de volgende dag weer niet. Dat is geen spelen met hijaab, omdat het geen hijaab is! Ik zie dagelijks negroide meisjes met zon doek om hun hoofd, wil toch ook niet zeggen dat zij met de hoofddoek spelen. Als die meisjes in die dorp van jou nu een echte hoofddoek droegen en de dag daarna weer niet. Tjah dan was het wel te begrijpen, want ik zelf zou dat ook afkeuren. Maar wat is dat ene doekje?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.