Bekijk originele versie : intergratie?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Hallo Allemaal
Ik lees vaak van die onderwerpen die gaan over integratie. Enerzijds vinden allochtonen dat ze niet opgenomen worden in de samenleving en anderzijds vinden de autochtonen dat de allochtonen niet genoeg integreren.
Nu zou ik graag van jullie als alllochtonen willen weten wat jullie eraan doen om te integreren en ook zou ik via deze weg aan de enkele autochtonen willen vragen wat zij onder integratie verstaan.
Ik hoop alleen serieuze reacties te krijgen.
Onthoud : wie goed doet, goed ontmoet.
nouel
reneoord
02-11-2002, 21:38
Hallo nouel,
Ik wil best reageren maar houd dan op met de termen autochtoon en allochtoon, dat geeft alleen maar een splitsing aan en is geen goed begrip. Jij bent net als ik een Nederlander.
Trouwens die splitsing is ook weer teweeg gebracht door de linkse politiek die overal een naam aan wenst te geven. Ze starten zaken op vanuit de overtuiging dat "iets" goed is voor de "burger", maar vertikt het verder om over beleid en toekomstvisie na te denken. En daar ligt het probleem waar wij nu mee te maken hebben!
Je hangt dan misschien een andere geloofsovertuiging dan ik aan, ik namelijk niets, maar we leven wel gezamenlijk in dit land en dit land heeft problemen.
Problemen die zijn veroorzaakt door een absolut falende politiek welke was gestoeld op achterhaalde begrippen en dogma's als marxisme.
De Nederlanders zijn de laatste 30 tot 35 jaar als het ware dom gehouden aangaande voorgenomen besluiten en plannen aangaande dit land. De nederlander op zich is een wat op zichzelf voorzichtig en prive aanhangende burger met een lange voorgeschiedenis in de voorouderlijn. We hebben hier een behoorlijk heftige geschiedenis achter de rug als het gaat om oorlogen, religieuse kenteringen en maatschappelijke onrust. Misschien weet je wel van onze provo tijd, de maatschappelijke dicsussies over sexuele vrijheid en allerlei andere zaken die ons maken tot wat we zijn Nederlanders.
Wij hebben van mensen die hier komen leven de verwachting doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en pas je aan. Meer verwachten ze niet van je maar ook zeker niet minder.
Een Nederlander is ook een beetje een kankeraar, nooit is het goed en het weer is altijd slecht. Een soort blaffende honden bijten niet effect.
Maar "wat de Nederlander niet kent dat vreet hij niet" is een begrip dat aangeeft dat er nogal wat provinciale eigenschappen zijn buiten de grote steden.
Jouw ouders zij lang geleden hierheen gekomen om als "gastarbeider" in ons land dat werk te komen wat wij niet meer wilden doen. Toen al was de Nederlander verwend!
Toen had de politiek in Nederland al aan moeten geven, wil je meer met ons, dan moet je jezelf ook durven geven en integreren in onze maatschappij door onze taal en dus onze emoties te leren kennen.
Ook had de politiek van toen de nederlandse luie en uitkeringsontvangende burgers aan het werk MOETEN zetten ook dat gebeurde niet want dat was zielig en de mensen konden er zelf ook niets aan doen dat men werkeloos werdt. Veel mensen verdwenen op onterechte gronden in de WAO en beunde heerlijk bij om een goed inkomen te verwezenlijken.
Ook hier had de politiek veel eerder en harder in moeten grijpen!
Dit is nooit gebeurt!
De poorten naar dit paradijs stonden wagenwijd open!
Vele Nederlanders hebben keihard gewerkt om Nederland te maken tot wat het nu is. De vergrijzing dreigt en er komen allemaal vreemde mensen binnen die onze opgebouwde spaarcenten en uitkeringen op komen souperen, en wat staat er tegenover? (typisch Nederlands), helemaal niets, alleen maar gezeik, ghetto's overal TV schotels, vreemd pratende mensen, niet voldoende integrerende mensen, dansende mensen als er ergens een terreuraanslag plaatsvind, en mensen die er een geloof op na houden die helemaal niet past in dit zogenaamde keurige landje. Amerika is misschien hypocriet, Nederland is nog erger ben ik bang! We doen gewoon alsof alles er niet is en dan is het er ook niet! De kop in het zan techniek werkt hier erg goed! Vandaar de falenden overheid, het knotsgekke rechtssysteem en de continue geruzie in de politiek!
En nu dit allemaal weer!
Ik ben bang dat het de Nederlandse burger allemaal een beetje teveel is! Ik pleit voor een rustperiode waarin iedereen even rustig gaat ademhalen en even bijkomt van de gebeurtenissen van de afgelopen 1,5 jaar.
abdoel6666
02-11-2002, 21:49
Reneoord wees eens wat duidelijker, wanneer is volgens jouw iemand geintegreerd? en laat dat mieren g.eneuk over schotel antennes en feest vierende marokkanen buiten wegen.
reneoord
02-11-2002, 22:03
Origineel gepost door abdoel6666
Reneoord wees eens wat duidelijker, wanneer is volgens jouw iemand geintegreerd? en laat dat mieren g.eneuk over schotel antennes en feest vierende marokkanen buiten wegen.
Hallo Abdoel6666,
Ik heb in een vorige thread genaamd Pim Fortuyn exact aangegeven wat ik zie als integratie. Dat gemiereneuk over schotels en feestvierende marokkanen geven wel aan wat de Nederlander irriteert en absoluut wordt veralgemeniseerd. Juist die kleine niets betekenende dingen, zoals jij aangeeft, zijn bepalend voor het beeld van wat de Nederlander vormt aangaande de moslim gemeenschap. Jij kan dat onzin vinden maar daarmee doe je dus het begrip voor elkaar geen goed. Daarnaast vind ik het arrogant om mij zo tegemoet te treden!
Ik ben heel duidelijk in wat ik beweer lijkt mij?
reneoord
02-11-2002, 22:04
Origineel gepost door kelly
Hier heb je een opening........
Ik ben een moslim, ben geintergreerd op alle vlakken. Zelfs zo erg, dat ik in het Nederlands droom, denk, praat. Ik betaal belasting hou me aan alle wetten........ o.k. toegegeven ik heb ook wel eens een snelheidsbekeuring gekregen. Draag geen hoofddoek (al vind ik het eigenlijk overbodig om het te vermelden, maar ja dan heb je een beeld).
En wat is in jouw ogen een moslim?
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Kelly,
Jij bent wie je bent en wil zijn, dat is aan iedereen vrij om te bepalen!
In mijn visie ben je een mens van deze mooie aarde. Een mens dat in vrijheid wilt leven gebonden door een religie of niet. Ook dat is jouw eigen keus en zo hoort het ook! Als je daarin de kracht hebt om anderen ook te accepteren zoals zij zijn en willen zijn, dan hebben we één gezamenlijk belang en dat is warmte, liefde en vrede. Meer heeft een mens niet nodig en zou een mens ook niet moeten willen nastreven.
Als God zou bestaan en Allah in jullie taal, dan zou hij of zij dit ons mensen toe willen dichten! Ik ben atheist en humanist, ik hou van mensen in het algemeen.
Het feit dat jij Moslim bent getuigd van het durven kiezen voor een richting in je leven, en dat is goed. Zolang mensen kunnen kiezen dan is de mens vrij. Ik zie kiezen als een bewust en beredeneert proces.
Zodra er dwang achter zou zitten dan is het voor mij opgelegd en dus fout!
Miss_Sammy
02-11-2002, 22:37
Origineel gepost door nouel
Hallo Allemaal
Ik lees vaak van die onderwerpen die gaan over integratie. Enerzijds vinden allochtonen dat ze niet opgenomen worden in de samenleving en anderzijds vinden de autochtonen dat de allochtonen niet genoeg integreren.
Nu zou ik graag van jullie als alllochtonen willen weten wat jullie eraan doen om te integreren en ook zou ik via deze weg aan de enkele autochtonen willen vragen wat zij onder integratie verstaan.
Ik hoop alleen serieuze reacties te krijgen.
Onthoud : wie goed doet, goed ontmoet.
nouel
Nederland is een immigratieland. Dat is een gegeven, geen keuze.
Het Nederlandse beleid ten opzichte van de nieuwe bevolkingsgroepen is niet gericht op volledige aanpassing van de allochtonen aan de Nederlandse levenswijze en normen en waarden(=assimilatie). In dit verband wordt vaak gesproken van een streven naar ‘integratie met behoud van de eigen identiteit’. Integratie met behoud van eigen identiteit houdt in dat men uitgaat van de gelijke behandeling van een ieder, waarbij men elkaars cultuur respecteert. Dat betekent ook het over en weer overnemen van bepaalde elementen uit elkaars cultuur, maar niet dat alle cultuurverschillen verdwijnen. Dat in deze integratie nog veel te weinig schot zit mag blijken uit het feit dat de Marokkaanse groepering zich in een achterstandspositie bevindt.
Dat de arbeiders de Nederlandse economie ten gunste waren was een feit. Wat de ontvangende samenleving verwachtte was nog niet echt duidelijk. De nadruk lag veel te lang op het terugsturen van hen die als gast hier arbeid waren komen verrichten. Er heerste onwilligheid nieuwe migranten snel te laten integreren Een gevolg was dat de gezinshereniging te laat op gang kwam (kinderen hadden bijvoorbeeld moeite om nog aansluiting te krijgen in het Nederlandse onderwijs) en de overheid had verzuimd te investeren in de ontwikkeling van de gastarbeiders.
Dat de overheid toen heeft gefaald in de integratie, wil niet zeggen dat men niet in staat was hiertoe. Maar wel ontbrak de wil. Om te voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt, is het aan de overheid om te zorgen dat nieuwkomers zo snel mogelijk zelfstandig moeten kunnen functioneren in de Nederlandse samenleving.
Nog meer interesse in mijn visie? reageer gerust
reneoord
02-11-2002, 22:40
Origineel gepost door elmarocani
dan heb ik wel een vraagje: waarom zou je intergeeren???
zodat ze je als nederlander gaan zien???
Hallo elmacorani,
Ik zou je willen vragen het begin van deze disucussie nog een keer te lezen!
Integratie is voor mij niet anders dan opgaan in het geheel. Nederland is een multicultureel land. Vooral in de grote steden.
Als je dit niet wenst dan blijf je dus buiten de maatschappij staan en blijf je een soort outcast. Als je daarvoor kiest prima maar maak dan ook geen gebruik van alle zaken die deze maatschappij te bieden heeft!
Je hebt daar dan in mijn ogen geen recht op.
Of je doet mee en deelt, of je staat er alleen voor en deelt niet.
Dit even voor de mensen die zich nog geen Nederlander voelen!
Voor alle mensen van ouders die vanuit het buitenland naar Nederland zijn gekomen en nu dus 2e of 3e generatie zijn. Jullie zijn toch Nederlanders? Houden jullie ook van dit land? Houden jullie ook van de Nederlander?
Zou voor jullie de term integratie nu nog gelden?
Miss_Sammy
02-11-2002, 22:50
Origineel gepost door reneoord
Hallo elmacorani,
Ik zou je willen vragen het begin van deze disucussie nog een keer te lezen!
Integratie is voor mij niet anders dan opgaan in het geheel. Nederland is een multicultureel land. Vooral in de grote steden.
Als je dit niet wenst dan blijf je dus buiten de maatschappij staan en blijf je een soort outcast. Als je daarvoor kiest prima maar maak dan ook geen gebruik van alle zaken die deze maatschappij te bieden heeft!
Je hebt daar dan in mijn ogen geen recht op.
Of je doet mee en deelt, of je staat er alleen voor en deelt niet.
Dit even voor de mensen die zich nog geen Nederlander voelen!
Voor alle mensen van ouders die vanuit het buitenland naar Nederland zijn gekomen en nu dus 2e of 3e generatie zijn. Jullie zijn toch Nederlanders? Houden jullie ook van dit land? Houden jullie ook van de Nederlander?
Zou voor jullie de term integratie nu nog gelden?
Hey Reneoord,
Ik ben ook "Nederlander" en ik hou ook van dit land. Ik kan me voorstellen dat je vind dat de term integratie niet voor iedereen hoeft te gelden. Maar ik ben het niet eens met het feit dat jij vindt dat je moet opgaan in het geheel, en anders buiten de maatschappij moet blijven. Ik vind dat je hierbij veel te zwart wit oordeeld. Je kan er namelijk voor kiezen te integreren (in hoeverre nodig) MET behoud van je eigen cultuur! Helaas dat er politici zijn die er hetzelfde over denken als jij, zo schieten we natuurlijk ook niks op, he? Je lijkt Bush wel in zijn strijd tegen het terrorisme: "You are with or against us." Nee nee, helemaal fout en veel te zwart wit!
Ik citeer: Integratie met behoud van eigen identiteit houdt in dat men uitgaat van de gelijke behandeling van een ieder, waarbij men elkaars cultuur respecteert. Dat betekent ook het over en weer overnemen van bepaalde elementen uit elkaars cultuur, maar niet dat alle cultuurverschillen verdwijnen.
Gr. Sammy
Nederkaan
02-11-2002, 23:31
Reneoord,
(ben het eens met miss-sammy,)
volgens mij versta jij onder integreren inderdaad dat alle niet-nederlanders zich in alle opzichten aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
Wat doen al die kleine dingetjes ertoe waar jij je aan ergert,
een schotel antenne op het dak? jij mag toch ook een tuinkabouter in je tuin plaatsen? Whats the difference?
vrouwen met hoofddoekjes? Op zondag dragen de meeste nl-ers ook een hoed? En alle Veluwse vrouwen die altijd in lange rokken en zwarte kousen lopen?
Ik heb mij hier nooit aan geergerd, sterker nog: ik vond het knap dat iemand ondanks deze normen- en zedenloze maatschappij, toch sterk genoeg kan zijn om zijn geloof vast te houden. En of deze mensen hun kinderen wel of niet laten inenten laat ik aan hen over. Daar bemoei ik mij niet mee.
Snap je het een beetje?
Er zijn bepaalde aspecten in een geloof, cultuur die je bij die mensen zelf moet laten. Schoenmaken blijf bij je leest....
Dat is pas samen leven, elkaar respecteren, in waarde laten.
Je zegt dat de vergrijzing hard gaat in NL en al die buitenlanders die
belastingcenten zouden misbruiken??
Hoeveel "buitenlanders" werken er op dit moment in bejaarden- en verzorgingshuizen om nederlandse opa's en oma's te verzorgen?
Veel!!
En in de schoonmaak en in de industrie? Ook heel veel!! (volgens jou betalen deze ook geen belasting geld waar evengoed ook Nederlandse uitkeringsgerechtigden van leven)
Inderdaad, de Nederlander was in de jaren 50-60 al verwend, dat is alleen maar erger geworden. Maar nu met te veel praatjes.
Als die buitenlandse lekkernijen, markten, inbreng in de economie, goedkope arbeidskrachten etc. etc. zijn goed.
Maar ze moeten wel hun schotel antenne van het dak halen en hoofddoekje af doen?? Zaken die echt nihil zijn in vergelijking met de rest.
Hoe zit het trouwens met andere geloven? Moeten de Joodse Nederlanders ook hun keppeltje af doen en hun baarden afscheren?
Beetje erg kortzichtig en egoistisch of niet?
Ik verwacht hier toch wel een antwoord op van jouw kant.
Sorry voor de stortvloed hierboven, maar ik erger me elke keer weer aan die hypocriete stellingen.
tot schrijfs.
reneoord
02-11-2002, 23:35
Hallo miss_sammy
Als je er voor kiest om in een ander land je leven verder te leven en niet alleen tijdelijk te gaan wonen, dan is het evident dat je jezelf de regels, eigenschappen en taal van dat land aan c.q. over gaat nemen.
je onderwerpt jezelf dan dus ook aan de regels en wetten van dat land.
Voldoe je aan die voorwaarden dan ben je wat mij betreft geintegreerd.
Het is voor mij heel moeilijk te bepalen hoe moeilijk integreren is!
De ouders van jullie zullen daar veel moeite mee hebben gehad omdat er geen randvoorwaarden voor waren opgesteld. Nu is dat "wat" beter geregeld.
Dat je gedeeltelijk je eigen cultuur aanhoudt is logisch, maar moet je dan niet minimaal de intentie hebben om op termijn de nieuwe cultuur over te nemen?
En laat Bush hier maar buiten, daar wil ik niet graag mee vergeleken worden. Dat ik zwart wit stellingen neer zet is logisch. We zijn hier aan het trachten een discussie op te zetten en dan zet ik meestal hard in!
Misschien vervelend maar wel verhelderend door reacties als die van jou!
Is Nederland een multicultureel land? Ja ik denk het wel. Kunnen mensen cultuurverschillen handhaven? Tot op zekere hoogte en zolang deze geen overlast veroorzaken denk ik ook van wel.
De Nederlanders zijn zelf ook niet overal gelijk en hebben zeker ook onhebbelijkheden en platvoerse eigenschappen.
We moeten dus van elkaar die eigenschappen en cultuurbepaalde zaken overnemen die ons van elkaar aanstaan.
Voor wat betreft de regels wil ik er wel aan toevoegen dat de Moslim gemeenschap maar ook alle andere culturen die in ons land willen leven een eigen verantwoordelijkheid dragen. Deze verantwoordelijkheid moet opgenomen worden als het gaat om uitwassen en wangedrag van jongeren tegen te gaan. Dat geldt ook voor onze jongeren!
Keihard aanpakken en geen onderscheidt daarin maken!
Verder ben ik bang dat er nu op integratie gebied veel discussies door elkaar aan het lopen zijn. Er moeten regels gemaakt worden voor het beleid ten aanzien van asielzoekers en illegale vluchtelingen, we hebben te maken met 1e 2e 3e graads generaties onder de "allochtonen", welke allen eigen probleemgebieden kennen. Er is een ongebreidelde instroom van criminelen uit de oostblok landen waar eveneens aan gewerkt moet worden. En we zijn bezig met de EU.
pffffff,
Gr. René
reneoord
02-11-2002, 23:48
Hallo Nederkaan en selina,
Ik probeer uit te leggen hoe "de Nederlander" aankijkt tegen de buitenlandse cultuur en buitenlanders in Nederland.
Ik stel niet vast dat dit mijn mening is, ik probeer een basis te leggen voor een discussie wat nu inderdaad integratie is en hoe zulke processen werken. Ik weet dat ook niet, daarvan verwacht ik van jullie informatie van te krijgen.
Ik durf haast te stellen dat een hoofddoek heel sexy kan staan! Maar ik erger mij wel aan ouders die hun kinderen niet gewoon in een badpak laten zwemmen op school. Dan kweek je toch een sfeer van apart zijn?
Ook ben ik van mening dat vrouwen in Nederland moeten emanciperen en niet onderdrukt mogen worden door welke oorzaak dan ook. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
En voor wat betreft geloofsuitingen als kleding en specifiek gedrag, niet beledigend bedoelt maar ik moet daar altijd een beetje om lachen!
Geloven doe je toch van binnen? met je hart en met je gedachten. Wat heeft uiterlijk vertoon daar nu mee van doen, allemaal poppekast en een soort van dictatoriaal geuniformeerde verplichting.
En over die zeden en normenloze gemeenschap die Nederland is, deels met je eens maar daar moet ook over worden gediscussierd, maar anderszijds, dat is dus wel Nederlands!
Ook dat zal je dan gewoon moeten accepteren van een cultuur die dan de jouw niet is.
Ik blijf zeggen dat acceptatie en het niet veroordelen van eigenschappen en verschillen tussen mensen WEDERKERIG moet zijn.
We hebben dus best wel een mening over elkaars leefgewoonten en dat is goed! Maar veroordeel daar de ander niet mee!
gr. Rene
reneoord
03-11-2002, 00:13
Morgen kom ik weer op deze thread terug beste mensen!
Nu ben ik moe en ga slapen!
soumaya1
03-11-2002, 00:17
Origineel gepost door reneoord
Morgen kom ik weer op deze thread terug beste mensen!
Nu ben ik moe en ga slapen!
JA DOET DAT, EN LAAT DIE HERSENS MAAR FF RUSTEN!!! :zwaai:
SWEET DREAMS MENEER RENEE
reneoord
03-11-2002, 11:36
hallo "verwijderd"?
Jammer dat je schreeuwt! Hoeft niet hoor!
Hoe kan je nu integreren als ook ik niet weet waarin?
We zijn een land dat al meer dan 30 jaar verandert is in een multiculturele samenleving! Nederland is Nederland al 30 jaar niet meer!
De eigen identiteit is opgegeven en heeft geleid tot een identiteitscrisis?
Vergeet niet dat de politiek hierover de burgers in Nederland nooit geinformeerd heeft! Dit was tijdens de "tolerantie" periode en is uitgebuit door de marxistische poltitieke stromingen. Iedereen vond het wel goed want we hadden toch veel te delen met arme en kansarme mensen? Onze opvoeding was toen nog hoofdzakelijk kerkelijk gebaseerd en delen was het minste dat je kon doen. Waarom denkt iedereen waarom er zo'n brede ontkerkelijking plaatsvindt?
Affin, de poorten stonden open en Nederland liep vol met mensen die het thuis moelijk hadden en dag en nacht moesten buffelen om geld te verdienen. Keihard werken dag en nacht en 7 dagen per week!
Vooral de mensen uit de berg-gebieden oftewel de provincialen hadden aan zwaar leven. Men hoorde dat men in Nederland en ook Europa werk kon krijgen. 5 dagen per week en soms ook langer maar dan tegen een veel beter salaris waar men thuis wat mee kon. Veel mannen kwamen naar Nederland en hadden snel een baan en stuurden hun geld op naar het gezin in het thuisland. Teruggaan naar Marokko of Turkije werdt een probleem want wat wachtte hen daar? Hier was betaald werk en daar niet, men ontving kinderbijslag voor de kinderen en kreeg vakantiegeld. Men kon van het geld dat men hier verdiende in Marokko of Turkije leuke huizen laten bouwen. Er ontstond een probleem, "ik kan hier niet weg omdat ik dan mijn inkomen moet opgeven. Dus, we gaan eraan werken dat de gezinnen naar Nederland komen"!
(Is dit onterecht? Nee! het is een keuze die geboden is door diezelfde Nederlandse regering dus mag je die keuze benutten. Net zoals de uitkeringen als kinderbijslag, het transferen van geld naar het buitenland, alles wat je hier kon krijgen was terecht!)
Dus de gezinshereniging was een feit!
Nu blijkt dat de nieuwe politiek de gezinshereniging tegen wilt gaan!
Waarom zou dat zijn? Ik weet het niet jullie wel?
Feit dat men de eigen cultuur meeneemt en er aan vasthoudt is een signaal waar we verder over moeten praten. Ik vraag mij namelijk af of alle geintegreerde mensen nu werkelijk hier hun leven willen slijten en ook sterven. Is dat zo? Stel dat het in Nederland slechter gaat en de welvaart keldert, alles stort in en we raken in een crisis, blijven jullie dan ook hier?
Stel we raken in oorlog met een vreemde mogendheid, vechten jullie dan zij aan zij met ons ter verdediging van je thuisland?
Kijk naar de ontwikkelingen in Turkije er schijnt een partij te gaan winnen waarvan de leider een aantal jaren geleden een islamitische opstand wilde uitvoeren. De Akh partij of zoiets? Deze partij heeft kantoren in Nederland en is verboden in Turkije? Ze krijgen ook subsidie van de Nederlandse om te kunnen bestaan? De grijze wolben is ook zo'n club van extreem nationalisten die verboden zijn in Turkije maar hier gevestigd zijn en subsiedie ontvangen.
Zijn dat voorbeelden van integratie of uitbuiting?
Dat zijn dus vragen en antwoorden waar we uit kunnen destileren of de geintegreerde mensen zich ook daadwerkelijk Nederlander/se voelt.
Zijn de Turken die dergelijke extremistische poltieke groeperingen aanhangen hier geintegreerd? Absoluut niet! Hebben deze poltieke groeperingen in Nederland recht op deze subsidie? Absoluut niet!
Maar waarom krijgen ze het dan wel?
Weer diezelfde politieke stromingen? Jawel!
Morgaine
03-11-2002, 11:54
Integratie:
men neemt bepaalde kenmerken van de hoofdcultuur over en behoudt bepaalde kenmerken van de subcultuur en de eigen culturele identiteit.
Assimilatie:
men neemt alle kenmerken van de hoofdcultuur over en behoudt geen kenmerken van subcultuur en culturele identiteit.
Segregatie:
men neemt geen kenmerken van de hoofdcultuur over, men behoudt kenmerken van de subcultuur en de eigen culturele identiteit.
Marginalisatie:
men neemt geen kenmerken van de hoofdcultuur over en verliest kenmerken van de subcultuur en de eigen culturele identiteit.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.