Bekijk originele versie : Lening in marokko voor huis
berberboy1985
29-03-2009, 23:58
Ik wil een huis kopen in marokko voor denk ik 120000 euro en wil een lening daar nemen maar weet niet welke bank ik moet hebben.Ik heb zelf BMCE .Ik ben sinds een jaar zzper in Holland en weet niet of ik nu een lening kan krijgen,waar letten ze op en wat moet ik precies meenemen. Alles staat in het frans en ik begrijp er niets van, weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee
groetjes
kierkoel
30-03-2009, 13:23
Het kan wel denk ik je hebt wel veel papieren nodig ik dacht een uitreksel kvk een 6 maanden banksfschrift een carte nationaliteit hollands paspoort uitreksel gba.
gr
sweet_nadoria
31-03-2009, 12:17
Salaam,
Je moet sowieso een bankrekening openen bij Bank Chaabi, waar je lening op komt te staan. Maandelijks kun je een bepaald bedrag aflossen dat afgeschreven wordt van je (Nederlandse?) rekening.
Het enige dat je nodig hebt is een Nederlandse paspoort (eventueel carte Nationale) en een vast salaris elke maand/salarisstrook. Je kan hiervoor het beste naar Belgiƫ (Antwerpen) toe. Neem je vader, of iemand die dat soort zaken snapt, mee want die mensen kunnen je flashen waar je bij staat. Zeker als je twijfelend overkomt en niet zo goed weet hoe en/of wat.
Veel succes !!
Nadoria
let vooral op, ik heb gehoord dat er een flinke rente over deze marokkaanse leningen gaat en dat mensen bijna 40 % betalen aan rente. Verdiep je er goed in en lees goed het contract en de kleine lettertjes.
tIPJE MIJNE ZIJDS!
Bayti_Vastgoed
03-04-2009, 00:08
Ik wil een huis kopen in marokko voor denk ik 120000 euro en wil een lening daar nemen maar weet niet welke bank ik moet hebben.Ik heb zelf BMCE .Ik ben sinds een jaar zzper in Holland en weet niet of ik nu een lening kan krijgen,waar letten ze op en wat moet ik precies meenemen. Alles staat in het frans en ik begrijp er niets van, weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee
groetjes
Hallo,
Je kunt bij iedere willekeurige bank terecht. Binnenkort opent Wafa Bank in Nederland (opnieuw) haar deuren. Deze zullen straks diverse bankzaken regelen, waaronder hypotheken.
Wat betreft het afsluiten van een hypotheek moet je de rente, voorwaarden en andere verplichtingen vergelijken. Als ZZP lever je jaarcijfers en dergelijke in. Dit verschilt per bank en iedere bank heeft weer andere richtlijnen.
Neem anders even telefonisch contact met ons op.
Groet,
Husam
Bayti_Vastgoed
03-04-2009, 00:10
let vooral op, ik heb gehoord dat er een flinke rente over deze marokkaanse leningen gaat en dat mensen bijna 40 % betalen aan rente. Verdiep je er goed in en lees goed het contract en de kleine lettertjes.
tIPJE MIJNE ZIJDS!
Hallo kridie,
Dat is allang niet meer het geval. tegenwoordig staat de rente rond 5,6 %. Daarnaast moet je altijd alles door een jurist en notaris (in Marokko) laten nakijken. Mocht je echt twijfelen, dan kun je het altijd in Nederland vertalen.
Groet,
Husam
N_Elotmani
08-04-2009, 01:37
Assalaam ualaikom broeders/zusters,
Subhana allah hou je weg van Rent broeder het is echt niet iets kleins het zou je reuneren in je leven. Het is niet alleen haraam, maar 1 van de grote zondes lees surat albaqara(soerat 2,275-279)
275. Degenen, die woekerwinst maken, verrijzen zoals iemand, die door Satan met krankzinnigheid is geslagen. Dat komt, omdat zij zeggen: "Handel is gelijk aan rente", terwijl God de heeft wettig en de rente onwettig heeft verklaard. Die daarom een vermaning van zijn Heer krijgt en er mee ophoudt, hem zal toebehoren, hetgeen hij vroeger heeft ontvangen en zijn zaak is bij God. En zij, die terugvallen, zij zijn de mensen van het Vuur, daarin zullen zij vertoeven.
276. God schaft de rente af en doet de weldadigheid toenemen. En God heeft niet lief alle ondankbaren en zondaren.
277. Voorzeker, zij die geloven en goede daden doen en het gebed houden en de Zakaat betalen, hun beloning is bij hun Heer en voor hen is geen vrees, noch zullen zij treuren.
278. O, jij die gelooft, vrees God en doet afstand van de rest van de rente, als je gelovig bent.
279. Maar indien je dit niet doet, bereidt je dan ten oorlog met God en Zijn boodschapper; indien je berouw hebt is voor u het oorspronkelijke kapitaal: zo zult jij geen onrecht doen, noch zal je onrecht worden aangedaan.
Ik hoop dat dit genoeg bewijs is voor je broeder. Ik kan genoeg gezinnen zijn kappot gegaan door rente of kijk maar op de wereldcrisis is niet door niets maar door rente. hou je ver van dit.
Ualaikom assalaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.