Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Belastingexperts please help!!!!

tauwbah
29-03-2009, 23:26

Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de volgende tekst: Bij het schatten van uw toetsingsinkomen is geen rekening gehouden met de veranderingen in de aftrek van ziektekosten of andere buitengewone uitgaven. Daardoor is uw toetsingsinkomen mogelijk te laag en krijgt u meschien teveel zorgtoeslag. Ik heb in het jaar 2008 aangiftte IB 2007 gedaan en heb een aantal ziektekosten en buitengewone uitgaven opgegeven als aftrekposten, maar wat bedoelen ze in godsnaam met bovenstaande?

tauwbah
29-03-2009, 23:27
Als je een aantal ziektekosten en buitengewone uitgaven als aftrekpost opgeeft, dan heeft dit toch geen gevolgen voor je zorgtoeslag van volgend jaar?

tauwbah
30-03-2009, 01:02
Kan iemand mij aub helpen? Van de belastingdienst wordt ik ook niet wijzer!

alagila2
30-03-2009, 10:37
beslatingadviseur mischien??? komt veel meer bijkijke dan wat jij opnoemt.

tauwbah
30-03-2009, 14:57

beslatingadviseur mischien??? komt veel meer bijkijke dan wat jij opnoemt. Ik ben geweest maar de één zegt zus en andere weer iets anders:(

alagila2
30-03-2009, 15:13
Ik ben geweest maar de één zegt zus en andere weer iets anders:( laat hen de aanvraag lekker doen. boekhouder ofzo genoeg die het doen je moet niet naar de gratis belasting gasten gaan die zijn waardeloos. Ik laat het altijd doen voor 25 euro geen stress geen vragen niks ik krijg altijd netjes mijn aanvraag op papier als er wat is kan ik op hem terugvallen.

Marroosje
31-03-2009, 12:59
Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de volgende tekst: Ik heb in het jaar 2008 aangiftte IB 2007 gedaan en heb een aantal ziektekosten en buitengewone uitgaven opgegeven als aftrekposten, maar wat bedoelen ze in godsnaam met bovenstaande? Ik kan je wel uitleggen wat daar mee wordt bedoelt. Bij aanvraag van voorlopige teruggave inkomstenbelastingen, zorg-, huur- of kindertoeslagen wordt er altijd gevraagd wat je denkt dat je inkomen zal zijn voor jaar. In dit geval dus 2009. Met dit inkomen wordt bedoelt het belastbare loon. Dat is, na het doorlopen van de aangifte van bv 2008, het inkomen via je jaaropgaven minus de aftrekposten. En dan is het hoe lager je verzamelinkomen, hoe minder belasting je hoeft te betalen en waarschijnlijk hoe hoger het bedrag is waar je recht ophebt wat betreft de toeslagen. Tot 2008 kan je een aantal aftrekposten opvoeren. Zoals bv buitengewone uitgaven en vast bedragen als chronische zieken (de voorwaarden zijn daar heel goed voor). Vanaf 2009 hebben ze deze "fout" in de aangifte eruit gehaaltd. Dus een bril etc is dan niet meer aftrekbaar. Dus waarschijnlijk zal je verzamel inkomen (je toetsingsinkomen voor 2009) lager uitvallen dan vorig jaar. Dus om je te waarschuwen dat je daarlijk niet terug te betalen, moet je bij je toetsingsinkomen voor dit jaar, ervan uitgaan dat je geen of minder aftrekposten hebt, dus ook een hogere toetsingsinkomen. Ik ga altijd uit van mijn jaaropgaven asl toetsingsinkomen voor 2009. Krijg ik achteraf toch nog aftrekposten die ik kan gebruiken, is dat mooi meegenomen. Ik hoop dat je het snapt, anders hoor ik het we.

tauwbah
03-04-2009, 00:22
Ik kan je wel uitleggen wat daar mee wordt bedoelt. Bij aanvraag van voorlopige teruggave inkomstenbelastingen, zorg-, huur- of kindertoeslagen wordt er altijd gevraagd wat je denkt dat je inkomen zal zijn voor jaar. In dit geval dus 2009. Met dit inkomen wordt bedoelt het belastbare loon. Dat is, na het doorlopen van de aangifte van bv 2008, het inkomen via je jaaropgaven minus de aftrekposten. En dan is het hoe lager je verzamelinkomen, hoe minder belasting je hoeft te betalen en waarschijnlijk hoe hoger het bedrag is waar je recht ophebt wat betreft de toeslagen. Tot 2008 kan je een aantal aftrekposten opvoeren. Zoals bv buitengewone uitgaven en vast bedragen als chronische zieken (de voorwaarden zijn daar heel goed voor). Vanaf 2009 hebben ze deze "fout" in de aangifte eruit gehaaltd. Dus een bril etc is dan niet meer aftrekbaar. Dus waarschijnlijk zal je verzamel inkomen (je toetsingsinkomen voor 2009) lager uitvallen dan vorig jaar. Dus om je te waarschuwen dat je daarlijk niet terug te betalen, moet je bij je toetsingsinkomen voor dit jaar, ervan uitgaan dat je geen of minder aftrekposten hebt, dus ook een hogere toetsingsinkomen. Ik ga altijd uit van mijn jaaropgaven asl toetsingsinkomen voor 2009. Krijg ik achteraf toch nog aftrekposten die ik kan gebruiken, is dat mooi meegenomen. Ik hoop dat je het snapt, anders hoor ik het we. Sorry meid ik probeer je te begrijpen, maar ik begrijp er helemaal niets van:( Ik heb gewoon voor de zorgtoeslag 2008 het jaarinkomen opgegeven wat op de jaaropgaaf staat. Wat hebben aftrekposten die ik in 2007 afgetrokken heb via mijn aangifte IB 2007 te maken met mijn zorgtoeslag 2008?