Bekijk originele versie : als jullie marokkaanse broeders en zuster moeten keizen ....
tussen de marokkaanse pasport en de nederlandpasport ,
voor welke kues ga je voor de marokkaanse
of voor de nederlandse pasport :confused:
alleen marokkanen a,u,w .en vertel ook waarom ????.
il_DolCe_Z_
07-04-2004, 18:30
Ik heb ze allebei.
De nl.se omdat ik hier leef en mijn toekomst ergens in de wereld is en de Marokkaanse is meer symbolisch.
AlHoceima_Leila
07-04-2004, 19:34
Ik zou het echt niet weten joh
en jij
Loubna_Tangawia
07-04-2004, 20:00
Ik heb een Marokkaanse paspoort en een Nederlandse paspoort.
Marokaanse paspoort, omdat het mijn achtergrond is en ik als Marokaanse gezien wil worden en als Marokkaanse blijf.
Nederlandse paspoort, omdat het makkelijk is qua reizen en andere dingen.
Duidelijk genoeg toch :D
Tempelier
07-04-2004, 20:09
Tja, allebei kan binnenkort niet meer
Dan wordt het dus toch kiezen.
Wael_Beni_Saidi
07-04-2004, 20:36
Origineel gepost door Tempelier
Tja, allebei kan binnenkort niet meer
Dan wordt het dus toch kiezen.
Nederland wordt steeds gekker....
islamicgirl3
07-04-2004, 20:42
Ik zou een Marokkaans paspoort kiezen. Op papier ben je wel een Nederlander, maar je uiterlijk zegt meer dan een paspoort. Als er wat gebeurt, kun je niet meer bij Marokko aankloppen met je Nederlandse paspoort. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen vertrouwen meer in Holland, hoe erg het ook klinkt.
Origineel gepost door said2
tussen de marokkaanse pasport en de nederlandpasport ,
voor welke kues ga je voor de marokkaanse
of voor de nederlandse pasport :confused:
alleen marokkanen a,u,w .en vertel ook waarom ????
Ik ga voor de Belgische paspoort, aangezien ik daarvoor heb mogen/kunnen kiezen. De Marokkaanse werd me gegeven.
Waarom? simpelweg omdat ik Belgische ben en in Belgiƫ leef. Indien ik naar een ander land verhuis vraag ik daar de betreffende paspoort aan.
Gegroet
Nou, die vraag is theoretisch. De onderhandelingen met zowel de Turkse als Marokkaanse ministeries zijn op gang gebracht. Het moet een paspoort worden. Daarnaast wordt ieder kind dat in Nederland wordt geboren voortaan vanzelf Nederlander.
Dat is jullie eigen schuld. Als Marokkanen vroeger en nu gewoon trots waren geweest om Nederlands staatsburger te worden hadden er nu niet van die ingrepen plaats hoeven vinden.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat het slecht is voor je gevoel van eigenwaarde als je geen nationale identiteit hebt. Het leidt tot een houding van niet weten waar bij te horen.
Nee, het is al lang tijd: of Marokkaan daar, of Nederlander hier. En dat moet overigens gelden voor alle immigranten.
Nu Nederland heel snel op de proef wordt gesteld waar het staat binnen de internationale verhoudingen is het hebben van 1 miljoen mensen met dubbele paspoorten vragen om problemen. Nederland heeft behoefte aan trouwe onderdanen, met landverraders werd na '45 korte metten gemaakt.
Daarnaast, en dat geldt voor Said: "Wat kan er aan iemand van jouw leeftijd nog 'Marokkaans' zijn?".
Tot slot, waar ik lange zinnen nodig heb, is Amina kort en vooral heel duidelijk. Met haar standpunt ben ik het eens.
Nou, dank je wel voor het herhalen van mijn standpunt.
Raar verhaal, ik heb ook twee paspoorten en hoef niet te kiezen.
binnen kort moet je wel kiezen :D en voor wat zal je gaan kiezen dan ?
Volgens mij hoef ik helemaal niet te kiezen.
ja wel hoor ,emelraterband is in trek bij de nederlanders en die misdaadverslag gever . :D
:D volgens mij solliciteer jij weer naar een doodknuffel sessie met mij.
shirihane
07-04-2004, 21:47
Origineel gepost door Loubna_Tangawia
Ik heb een Marokkaanse paspoort en een Nederlandse paspoort.
Marokaanse paspoort, omdat het mijn achtergrond is en ik als Marokaanse gezien wil worden en als Marokkaanse blijf.
Nederlandse paspoort, omdat het makkelijk is qua reizen en andere dingen.
Duidelijk genoeg toch :D
dit geldt ook voor mij ;)
Ik vraag me echt af wat ze hiermee proberen te bereiken.......dat we ons minder marokkaans gaan voelen, als we een nederlandse kiezen..........bevordert zeker de integratie :rolleyes:
:jammer:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.