Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslima wordt Personal Trainer >> Haalbaar?

Pagina's : [1] 2

miss18
29-03-2009, 03:23

Salaam aleikoem Ik zit met een brandende vraag en hopelijk kan ik hier geholpen worden insha Allah. Ik ben een praktiserende moslima en ik draag mijn lange hijaab gecombineerd met de wijde gewaad alhamdoelilah. En doordat ik dit draag staan er minder opleidingen voor me open waar ik me echt op me gemak voel. Ik word vaak geweigerd tijdens sollicitaties, omdat sommigen mij misschien te "extremistisch" gekleed vinden. Ze zeggen het natuurlijk niet, maar de blikken in de ogen en lichaamstaal spreekt boekdelen. En hier in het westen kom je meestal op het werkvloer in aanraking met mannen en dit wil ik zo veel mogelijk zien te vermijden. Laatst zag ik een praktiserende moslima op tv die in haar dagelijkse leven een personal trainer is. Ze geeft uitsluitend les aan vrouwen en komt thuis bij ze langs. Hiermee verdient ze haar brood en sindsdien ben ik er ook erg geinteresseerd in gaan raken. Maar nu is mijn vraag, is dit haalbaar in Nederland? Kan ik als moslima zijnde een sportinstructeur worden om uiteindelijk les te kunnen geven aan vrouwen? Zo ja, is het dan ook mogelijk dat ik tijdens mijn opleiding les kan krijgen van vrouwen zodat ik niet tussen mannen hoef te zitten? Als ik met deze vraag naar mijn familie ga is de kans groot dat ik word uitgelachen en niet serieus wordt genomen. Ik wil echt graag een beroep hier van maken en mijn aanstaande man steunt me er ook in zolang ik niet tussen mannen ga werken. En ik ben het ook volledig met hem eens, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Als iemand me hier serieus zou kunnen nemen en mij kan adviseren zou dat echt geweldig zijn en zou je een grote last van me afhalen. Help deze zuster uit nood! Ik wacht op serieuze reacties insha Allah. Wa aleikoem salaam

ajraam
29-03-2009, 04:49
InshALLAH zal het je lukken. Ghair!

TariqulMuwahida
29-03-2009, 12:53
Assalamoe aleikoem meid, MashaAllaah echt leuk idee dat je hebt. Maar waarom zou het je niet lukken?? Er zijn nu ook genoeg sportscholen enkel voor vrouwen dus een pesonal trainen lijkt me ook wel mogelijk hoor!! Als je iets echt wilt kan alles lukken lieverd vergeet dat niet.. Liefs, mijn

miss18
29-03-2009, 17:08
Insha Allah! Dankjullie voor deze aanmoedigende woorden. Barak Allahoe fiek. Ik hoop dat het me zal lukken, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

SgattigMeisje
29-03-2009, 17:18

Navraag gaan doen bij een vrouwen sportschool ;)..

-oujdia-
30-03-2009, 12:10
Vraag bij een vrouwensportschool of je een interne opleiding kunt volgen. Bij sommige is dit mogelijk.. Succes ermee en Insha'Allah zal het je lukken.

RabiaTetouan
31-03-2009, 01:30
Salaam aleikoem, Een vriendin van mij (ook praktiserend moslima) heeft toevallig net de opleiding afgerond en het gaat echt fantastisch. Ze heeft werk zat en kan het heel goed combineren. Juist omdat andere meiden moslims of niet het heel fijn vinden om een vrouw als personal trainer te hebben. En toevallig zag ik laats bij Oprah ook een Moslima die personal trainer was. Ze gaf aan dat mensen af en toe raar opkeken in het begin en het niet verwachten dat er iemand met hoofdoek personal trainer zou zijn. Maar ook zij had heel veel werk en kon het goed combineren. Dus insha'Allah lukt het jou ook

Amiraatje19
31-03-2009, 10:21
Salaam aleikoem Ik zit met een brandende vraag en hopelijk kan ik hier geholpen worden insha Allah. Ik ben een praktiserende moslima en ik draag mijn lange hijaab gecombineerd met de wijde gewaad alhamdoelilah. En doordat ik dit draag staan er minder opleidingen voor me open waar ik me echt op me gemak voel. Ik word vaak geweigerd tijdens sollicitaties, omdat sommigen mij misschien te "extremistisch" gekleed vinden. Ze zeggen het natuurlijk niet, maar de blikken in de ogen en lichaamstaal spreekt boekdelen. En hier in het westen kom je meestal op het werkvloer in aanraking met mannen en dit wil ik zo veel mogelijk zien te vermijden. Laatst zag ik een praktiserende moslima op tv die in haar dagelijkse leven een personal trainer is. Ze geeft uitsluitend les aan vrouwen en komt thuis bij ze langs. Hiermee verdient ze haar brood en sindsdien ben ik er ook erg geinteresseerd in gaan raken. Maar nu is mijn vraag, is dit haalbaar in Nederland? Kan ik als moslima zijnde een sportinstructeur worden om uiteindelijk les te kunnen geven aan vrouwen? Zo ja, is het dan ook mogelijk dat ik tijdens mijn opleiding les kan krijgen van vrouwen zodat ik niet tussen mannen hoef te zitten? Als ik met deze vraag naar mijn familie ga is de kans groot dat ik word uitgelachen en niet serieus wordt genomen. Ik wil echt graag een beroep hier van maken en mijn aanstaande man steunt me er ook in zolang ik niet tussen mannen ga werken. En ik ben het ook volledig met hem eens, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Als iemand me hier serieus zou kunnen nemen en mij kan adviseren zou dat echt geweldig zijn en zou je een grote last van me afhalen. Help deze zuster uit nood! Ik wacht op serieuze reacties insha Allah. Wa aleikoem salaam Alles is haalbaar, zolang je maar helemaal inzet. Maar uit jou verhaal blijkt dat je dus personal trainer wilt worden............. Dat zou natuurlijk kunnen, denk aan de vele sportscholen die er zijn, alleen voor vrouwen. In amsterdam heb je er al heel veel. Maar om personal trainer te worden moet je een opleiding volgen. Ik denk of weet zeker dat er in nederland niet lessen worden gegeven, aan aleen vrouwen............... Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon les kunt volgens met mannen.. Is het zo dat je dan ook gezamenlijk met de mannen ingymzalen moet rennen ofzo, of is het alleen les............. Want dan begrijp ik wel dat je dat niet doet, en jah dan is het moeilijker...

Marrakchia4Life
31-03-2009, 21:39
Maak je dromen waar!

miss18
31-03-2009, 23:30
Dankjullie wel voor al het advies en tips. Ik waardeer het zeer! Salaam aleikoem, Een vriendin van mij (ook praktiserend moslima) heeft toevallig net de opleiding afgerond en het gaat echt fantastisch. Ze heeft werk zat en kan het heel goed combineren. Juist omdat andere meiden moslims of niet het heel fijn vinden om een vrouw als personal trainer te hebben. En toevallig zag ik laats bij Oprah ook een Moslima die personal trainer was. Ze gaf aan dat mensen af en toe raar opkeken in het begin en het niet verwachten dat er iemand met hoofdoek personal trainer zou zijn. Maar ook zij had heel veel werk en kon het goed combineren. Dus insha'Allah lukt het jou ook Insha Allah dankjewel meid. Barak Allahoe fiek! Dat is toevallig ook de vrouw die mij heeft doen inspireren om een personal trainer te worden subhanallah. Welke opleiding heeft je vriendin afgerond, wat zijn de eisen en hoelang heeft ze er ongeveer over gedaan? Ik woon in Brabant dus ik hoop dat die opleiding ook hier te volgen is insha Allah. Ik heb namelijk vernomen dat zulke sport-opleidingen voornamelijk in de grote randsteden te volgen zijn, maar ik weet het niet zeker.

miss18
31-03-2009, 23:33
Alles is haalbaar, zolang je maar helemaal inzet. Maar uit jou verhaal blijkt dat je dus personal trainer wilt worden............. Dat zou natuurlijk kunnen, denk aan de vele sportscholen die er zijn, alleen voor vrouwen. In amsterdam heb je er al heel veel. Maar om personal trainer te worden moet je een opleiding volgen. Ik denk of weet zeker dat er in nederland niet lessen worden gegeven, aan aleen vrouwen............... Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon les kunt volgens met mannen.. Is het zo dat je dan ook gezamenlijk met de mannen ingymzalen moet rennen ofzo, of is het alleen les............. Want dan begrijp ik wel dat je dat niet doet, en jah dan is het moeilijker... Van wat ik heb begrepen houd les volgen ook in dat je in de gymzaal tussen mannen moet gaan rennen, maar ik ga eerst proberen om een interne opleiding te volgen bij een vrouwensportschool. Het is de moeite waard om het te proberen. Bedankt voor je tips! :goedzo:

RabiaTetouan
01-04-2009, 00:44
Dankjullie wel voor al het advies en tips. Ik waardeer het zeer! Insha Allah dankjewel meid. Barak Allahoe fiek! Dat is toevallig ook de vrouw die mij heeft doen inspireren om een personal trainer te worden subhanallah. Welke opleiding heeft je vriendin afgerond, wat zijn de eisen en hoelang heeft ze er ongeveer over gedaan? Ik woon in Brabant dus ik hoop dat die opleiding ook hier te volgen is insha Allah. Ik heb namelijk vernomen dat zulke sport-opleidingen voornamelijk in de grote randsteden te volgen zijn, maar ik weet het niet zeker. Ik zal het even voor je navragen en zal het ze ze snel mogelijk laten weten insha Allah. groetjes

miss18
01-04-2009, 22:52
Ik zal het even voor je navragen en zal het ze ze snel mogelijk laten weten insha Allah. groetjes Dankje voor het nemen van die moeite. Ik zal geduldig op je wachten insha Allah dus neem alle tijd die je nodig hebt. :goedzo:

fadoria
02-04-2009, 10:26
Salaam aleikoem Ik zit met een brandende vraag en hopelijk kan ik hier geholpen worden insha Allah. Ik ben een praktiserende moslima en ik draag mijn lange hijaab gecombineerd met de wijde gewaad alhamdoelilah. En doordat ik dit draag staan er minder opleidingen voor me open waar ik me echt op me gemak voel. Ik word vaak geweigerd tijdens sollicitaties, omdat sommigen mij misschien te "extremistisch" gekleed vinden. Ze zeggen het natuurlijk niet, maar de blikken in de ogen en lichaamstaal spreekt boekdelen. En hier in het westen kom je meestal op het werkvloer in aanraking met mannen en dit wil ik zo veel mogelijk zien te vermijden. Laatst zag ik een praktiserende moslima op tv die in haar dagelijkse leven een personal trainer is. Ze geeft uitsluitend les aan vrouwen en komt thuis bij ze langs. Hiermee verdient ze haar brood en sindsdien ben ik er ook erg geinteresseerd in gaan raken. Maar nu is mijn vraag, is dit haalbaar in Nederland? Kan ik als moslima zijnde een sportinstructeur worden om uiteindelijk les te kunnen geven aan vrouwen? Zo ja, is het dan ook mogelijk dat ik tijdens mijn opleiding les kan krijgen van vrouwen zodat ik niet tussen mannen hoef te zitten? Als ik met deze vraag naar mijn familie ga is de kans groot dat ik word uitgelachen en niet serieus wordt genomen. Ik wil echt graag een beroep hier van maken en mijn aanstaande man steunt me er ook in zolang ik niet tussen mannen ga werken. En ik ben het ook volledig met hem eens, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Als iemand me hier serieus zou kunnen nemen en mij kan adviseren zou dat echt geweldig zijn en zou je een grote last van me afhalen. Help deze zuster uit nood! Ik wacht op serieuze reacties insha Allah. Wa aleikoem salaam Haalbaar? zeker haalbaar! ik ben het bewijs :)

RabiaTetouan
03-04-2009, 12:01

Hier ben ik weer, heb het even nagevraagd en dit was het antwoord! De opleiding heb ik bij Fittvak gedaan te purmerend bij de sportschool Wellnes proficenter. Opleiding duurt 3 / 4 maanden is pittig maar wel erg leuk. Op internet kan ze via Fittvak alle info vinden en bellen voor vragen etc. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het. Ik hoop dat je er wat en heb insh Allah

Pagina's : [1] 2