Bekijk originele versie : 'Aanslag met gifgas in Londen verijdeld'
Nou, weer een artikel uit de Volkskrant, vanouds de krant van links en progressief Nederland. Je zult maar familie hebben, in Londen.
'Aanslag met gifgas in Londen verijdeld'
Van onze correspondent
LONDEN - De Britse en Amerikaanse inlichtingendiensten zeggen een grote aanslag met een chemische bom in Londen te hebben verijdeld. Sympathisanten van Al Qa'ida zouden een aanslag met gifgas hebben willen plegen op een bevolkingsrijke plek in de Britse hoofdstad.
Toen het plan voor de aanslag werd ontdekt hadden ze echter nog geen chemicaliën kunnen bemachtigen. Mogelijk hebben de geheime diensten via hun luisterposten communicatie tussen de terroristen opgevangen.
Scotland Yard arresteerde vorige week bij invallen rond Londen acht Britten van Pakistaanse origine op verdenking van een aanslag. Afgelopen weekeinde werd een negende verdachte opgepakt. Ook vonden ze vijfhonderd kilo ammoniumnitraat, hetzelfde materiaal dat werd gebruikt voor de aanslagen in Istanbul en Bali.
Onduidelijk is of deze arrestanten ook achter de aanslag met de chemische bom zitten. Als middel hadden de samenzweerders hierbij gebruik willen maken van de stof die bekend is onder de naam osmium tetroxide.
De stof zou menselijk weefsel ernstig beschadigen en blindheid of de dood kunnen veroorzaken als men die inademt. 'Het is een gevaarlijk middel. Het irriteert de ogen, longen, neus en keel. Het leidt tot een astma-achtige dood, iets wat we een droge verdrinking noemen', aldus een expert. Het middel is relatief makkelijk te krijgen.
Een van de verdachten die vorige week werd opgepakt, een 17-jarige Britse jongen, is gisteren in staat van beschuldiging gesteld. De aanklacht luidt: samenzwering om explosies te veroorzaken met het doel letsel of materiële schade toe te brengen. De Londense politie maakte de identiteit van de jongen niet bekend omdat hij minderjarig is. Hij wordt vandaag voorgeleid voor een rechtbank.
"Toen het plan voor de aanslag werd ontdekt hadden ze echter nog geen chemicaliën kunnen bemachtigen. "
daar zeg je het al allemaal nonsens speculaties allemaal propaganda om het engelse volk op hun hand te krijgen...
Tempelier
07-04-2004, 14:05
Ja, allemaal propaganda
Wat een bullshit, er zijn al heel wat aanslagen verijdeld in Europa. Het is slechts een kwestie van tijd voordat een echt grote aanslag wel lukt.
Nu kun je nog zeggen allemaal propaganda maar als de eerste bom ontplofd niet meer.
Wat een zelfmedelijden weer :rolleyes: ,er is niets gebeurd dus niet zeiken,en kom een keer uit die eeuwendurende slachtofferrol.
De dag dat El-qaida echt iets wil doen....dan is er niemand die ze tegenhoud.....ook niet de steeds falende "inlichtingendiensten".
...klopt klobyz :D die gasten komen met nonsens propaganda...daar zijn ze het best in "sadam heeft bommen"niets gezien en we krijgen ook niets te zien ze zijn er voor de olie en dat hebben ze nu en EUROPA kan de pot op zegt amerika en de joden...jaja nederland slijm maar flink en ga wat vaker op bezoek bij bush zou ik zeggen klere balkenende vieze aap
Origineel gepost door minga
...klopt klobyz :D die gasten komen met nonsens propaganda...daar zijn ze het best in "sadam heeft bommen"niets gezien en we krijgen ook niets te zien ze zijn er voor de olie en dat hebben ze nu en EUROPA kan de pot op zegt amerika en de joden...jaja nederland slijm maar flink en ga wat vaker op bezoek bij bush zou ik zeggen klere balkenende vieze aap
Dat weten jij en ik Minga......maar bij sommige mensen wil het maar niet doordringen tot die al kleine grijze "massa".
Er zijn in het verleden(en niet eens zo lang geleden)een paar grote aanslagen gepleegd.......en die had niemand zien aankomen.
Ze pakken in het wilde weg met veel bombarie en pers mensen op, voor verdenking van terroristische praktijken.Deze mensen worden later weer vrijgelaten zonder dat iemand er nog iets over hoort..................vandaag is nog de enige "verdachte" van 9/11 vrijgelaten las ik in de Washington Post.
Je hoeft nu als Marokkaan maar 1 keer te niezen,en de mensen duiken gillend weg.
ja dat is zo...jammer genoeg maarre beste klonnie welke grijze massa? ik denk dat zaagsel meer gepast is :D
Origineel gepost door klonbyz
Je hoeft nu als Marokkaan maar 1 keer te niezen,en de mensen duiken gillend weg.
:hihi:
Origineel gepost door minga
ja dat is zo...jammer genoeg maarre beste klonnie welke grijze massa? ik denk dat zaagsel meer gepast is :D
Zaagsel?nee man,dat is een belediging voor de bomen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.