Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zijn we de ***?.....

Pagina's : [1] 2 3

minga
07-04-2004, 13:22

Arbeidskracht uit lagelonenland verdringt Nederlander Bijna 30 procent van de werkgevers verwacht dat Polen, Tsjechen en arbeidskrachten uit andere lage-lonen-landen de komende zes jaar Nederlandse werknemers in hun eigen bedrijven verdringen. Binnen industriële ondernemingen ligt dit percentage op 43 procent. Tijdens het congres De Arbeidsmarkt 2010: Liggen We Op Koers? in Kaatsheuvel confronteert de Brabants-Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW) woensdag minister De Geus (Sociale Zaken), FNV-voorzitter L. de Waal en voorzitter J. Schraven van VNO-NCW met deze onderzoeksresultaten. De BZW heeft voor het onderzoek 3000 Brabantse en Zeeuwse werkgevers ondervraagd. Van de industriële werkgevers verwacht 70 procent in 2010 mensen uit lagelonenlanden in dienst te hebben. Momenteel is dat nog ruim een kwart. In het totale Brabants en Zeeuwse bedrijfsleven denkt gemiddeld 42 procent over zes jaar goedkopere arbeidskrachten uit het buitenland op de loonlijst te hebben staan. Nu is dat percentage nog 14. Bovendien geeft 40 procent van de industriële ondernemers aan, de komende jaren activiteiten over te plaatsen naar landen waar tegen een lager tarief kan worden geproduceerd. Volgens BZW is de politiek nog onvoldoende doordrongen van de ernst van de situatie en moeten "de bakens flink worden verzet". Van de ondervraagde ondernemers is 86 procent van mening dat de huidige regering geen beleid voert om de maakindustrie in Nederland te behouden. Bovendien noemt 88 procent van de werkgevers de Nederlandse werknemer te duur. Zo klaagt 82 procent over de hoeveelheid verlof en zegt 98 procent dat zieke arbeidskrachten veel geld kosten. Verder vindt 91 procent dat het in Nederland lastig is om medewerkers te ontslaan en zouden regels over arbeidsomstandigheden volgens 86 procent te streng zijn ten opzichte van de andere Europese landen. Bijna driekwart van de ondernemers verwacht overigens dat in 2010 het voordeel van de huidige lage lonenlanden in Europa een stuk minder is geworden. Volgens de werkgevers zullen de lonen in deze landen stijgen en zal er een Europese arbeidsmarkt ontstaan. Het merendeel (70 procent) vindt ook dat Nederland niet de grenzen moet sluiten voor werknemers uit nieuwe lidstaten van de Europese Unie.

AAAbracadaver
07-04-2004, 13:26
Wie bedoel je met "WE" minga ?

minga
07-04-2004, 13:29
hmm de nederlanders...door de oostblok weet je wel

AAAbracadaver
07-04-2004, 13:52
Origineel gepost door minga hmm de nederlanders...door de oostblok weet je wel Ik heb er geen last van hoor, ik werk nu ook samen met een Roemeen, een Montenegrijn en hier en daar een voormalig Oost-Duitser. Allemaal heel begaafde programmeurs. De nieuwe influx van goedkope arbeidskrachten zal vooral de productiesector en b.v. schoonmaaksector treffen. Over een jaar of 20 hebben we hier dan een polen.nl waar de 2e generatie Polen zich op de borst gaat slaan hoe "zij" Nederland hebben opgebouwd. Dat zal nog gaan botsen met al die Marokkanen die dat nu als wapenfeit claimen....

minga
07-04-2004, 13:55

nou moet je niet gaan overdrijven abraatje :hihi:..... maar ja programeer werk doe je zo....dus we zijn collega's ;) wat voor taal trouwens?...

Tempelier
07-04-2004, 13:58
Zijn deze gastarbeiders nu ineens niet welkom? :)

minga
07-04-2004, 14:00
nou dit is een groot verschil met onze ouders beste tempelier dit zijn geen gastarbeiders want.....ja want.....ze zitten in de EU...;) en ze zijn welkom maar als de nederlanders over ons lopen te janken intergratie dit dat zus zo dan doen ze er helemaal goed aan als ze al die andere analfabeten uit het oostblok hierheen laten komen typisch...nederlands?....

Tempelier
07-04-2004, 14:11
Mensen uit het oostblok zijn meestal geen analfabeten Minga, er zitten ook heel hoog opgeleide mensen tussen. Alleen kunnen die techinici daar niets verdienen en hier wel. Wat maar betreft halen we die mensen met bussen vol hiernaartoe, goed voor de Nederlandse kenniseconomie. En de integratie zal geen probleem zijn, we delen dezelfde hoogstaande en veruit superieure westerse waarden weetjewel ;)

AAAbracadaver
07-04-2004, 14:15
Origineel gepost door minga nou moet je niet gaan overdrijven abraatje :hihi:..... maar ja programeer werk doe je zo....dus we zijn collega's ;) wat voor taal trouwens?... Ik zelf programmeer niet zo veel, ik vertaal meer de wensen en mogelijkheden tussen business en programmeurs. Maar ik heb redelijk verstand van Cobol, Perl, Visual Basic en PL SQL. Wat tempelier zegt klopt wel, zolang het geen verstokte communisten zijn verloopt de integratie van hoog opgeleide oostblokkers hier erg soepel.

L3amrani
07-04-2004, 14:29
Goed voor de kenniseconomie en goed voor de soostrekkers. Het 'vuile' werk moet door iemand gedaan worden, toch? ;). De stroom illegale oostblokkers worden wel weer opgevangen door illegale Turkse of Marokkaanse uitzendbureaus. En vergeet niet je Mercedes te voorzien van een alarm klasse 10. :D Ja, laat heel het oostblok maar overkomen ;)

AAAbracadaver
07-04-2004, 14:45
Origineel gepost door Chamsedin Ewa dan kunnen wij ook vieze k.u.t POOL roepen Kijk, iedereen blij. :D Hoewel als ik het huidige niveau en mentaliteit van een hoop Marokkanen bekijk worden zij straks links en recht ingehaald door die zelfde oostblokkers. Dus pas maar op dat die Pool waar je dat tegen gaat roepen straks niet je baas is.

minga
07-04-2004, 15:23
hahaha ten eerste abraatju ik denk zelf dat de nederlanders steeds dommer worden omdat het steeds voller raakt met buitenlanders :D trouwens sql zeg je? ik heb een probleem met een server mijn APPS2 het lukt me niet om de MSDE erop te krijgen krijg errors terwijl ik office erop heb staan en de ODBC werkt ook niet meer....eerder meegemaakt?> reageer prive

minga
07-04-2004, 15:29
"Enne die Polen komen hier ook wel rommel maken dus Marokkanen wees niet ongrust, jullie mogen dat opruimen " klere kaas en je moeder mag op de wallen staan zodat de polen ook wat aan haar hebben...mafketel ;)

Deliana
07-04-2004, 15:49
Origineel gepost door minga "Enne die Polen komen hier ook wel rommel maken dus Marokkanen wees niet ongrust, jullie mogen dat opruimen " klere kaas en je moeder mag op de wallen staan zodat de polen ook wat aan haar hebben...mafketel ;) Adem blijven halen Minga, Kaas heeft een afwijking waar nog geen naam voor is verzonnen :D

AAAbracadaver
07-04-2004, 15:55

Origineel gepost door kaasje Daar is wel een naam voor: Humor Oh maar dat hoeft tegenwoordig geen probleem meer te zijn, sterker nog je bent er zo vanaf en dat zonder peniciline kuurtje. 3x daags de koran lezen en weg is je humor....

Pagina's : [1] 2 3