Bekijk originele versie : French Manicure
mooi gelakte nagels zijn dé trend. french manicure is absoluut hot. de zachtroze kleur met het wit randje doen denken aan de schelpen op een tropisch strand. je nagels zijn ware juweeltjes die de goudbruine zomertint van je handen nog beter doen uitkomen.
french manicure is bovendien uiterst geschikt om het verschil tussen kortere en langere nagels te camoufleren. het witte randje maakt de korte(re) nagels optisch gezien langer.
benodigheden
nagelvijl
vijl om het oppervlak van je nagels te polijsten
bokkenpootje
kleurloze basislak
een dekkende witte nagellak *)
een transparante witte of roze nagellak *)
wattenstaafje
nagellakremover
en 15 minuten concentratie!
zo ga je te werk
geef je nagels een vierkante vorm. dit kun je het beste doen door ze 'vanonderen uit' te vijlen. plaats daarvoor de vijl in een hoek van vijfenveertig graden onder de nagel (in plaats van de vijl met de gewoonlijke negentig graden loodrecht op de nagel te zetten).
druk de nagelriemen voorzichtig met een bokkenpootje naar achteren.
polijst het oppervlak van je nagels met een daarvoor geschikte nagelvijl. richeltjes en oneffenheden verdwijnen en je nagels worden mooi roze en glanzend.
breng vervolgens een beschermende kleurloze basislak op je nagels aan.
trek nu in één keer met de witte nagellak een lijntje van ongeveer 4 mm aan het uiteinde van je nagels. maak het lijntje aan de onderkant lichtgebogen. het kan zijn dat er wat nagellak aan de onderkant van de nagel komt. haal dit weg met een wattenstaafje dat je in de remover hebt gedoopt. het is niet gemakkelijk om mooie lijntjes te trekken, maar oefening baart kunst. na twee of drie keer zal het jou ook zeker lukken.
lak de nagels, inclusief het witte randje, nu met de transparante witte of zachtroze lak. twee lagen is misschien mooier, maar één laag duurt vast en zeker langer.
breng daarna een beschermende kleurloze lak aan.
*) er zijn ook french manicure kits met een witte en roze nagellak verkrijgbaar: revlon, french manicure kit van de etos
Afrodite
07-04-2004, 12:21
Ok, nu de Islamic manicure:
Knip je nagels af tot kleine stompjes, want lange nagels geven onderdak aan Shatan en zijn dus Haram!!
C_OUJDIA
07-04-2004, 12:32
Origineel gepost door Afrodite
Knip je nagels af tot kleine stompjes, want lange nagels geven onderdak aan Shatan en zijn dus Haram!!
En daarnaast wordt de Salaat niet geaccepteerd omdat je geen woddo hebt.Want het water van woddo rijkt je eigen nagels niet dus ben je niet rein en de salaat heeft dan ook geen zin.
IK GEEF JE GROOT GELIJK AFRODITE WAT FRENCH MANICURE ALS JE EEN EGTE MOSLIMA ZOU ZIJN ZOU JE DAT NOOIT HIEROP ZETTEN. SCHAAM JE SCHAAM JE DIEP. FRENCH MANICURE PLEASEEEEEEEE LET ME LAUGH. MAAR WEET JE ALS JE DAT WIL DOEN GA JE GANG MAAR HOU HET MAAR DE VOLGENDE KEER GEWOON VOOR JE ZELF. BRENG ANDERE MOSLIMA'S NIET OP HET VERKEERDE PAD. MAAR HIERUIT KUN JE OOK METEEN UIT OPMAKEN DAT JE NIET BID. WANT ANDERS ZOU JE HET NOOOOOOOOOOOOIT HIER OP HEBBEN GEZET.
Lady_moi
07-04-2004, 15:31
Behalve als ge ongesteld zijt :stoned:
Of gaat trouwen :D
Ik laat da gratis doen bij een vriendin :jeweetog:
Ze heeft een manicuresalon :hihi:
Zeg Niedra waarom val je haar zo aan, wie ben jij om te oordelen dat zij
geen moslima is? Dat is de taak van Allah swth maar zeker en vast niet van jou!!!!!!!
Het is ook altijd hetzelfde op deze forum, iemand zet er iets op zij/hij wordt onmiddellijk aangevallen!!
En de islam zegt niet dat een vrouw HELEMAAL GEEN nagellak mag gebruiken!!!!! Enkel bij het verrichten van de woudou mag een vrouw geen nagellak opdoen!
Dus meisje weet wat je zegt aub!!!
Lady_moi
07-04-2004, 16:47
Ik zat ook zoiets te denken
Misschien doe nacera da gewoon op feestjes ofzo
Maar als we moslim zijn geboren dan zijn we da ook
Ik vind ook da ze da nie mocht zegge
Shame on you niedra :kwaad:
Origineel gepost door Naoelle
Zeg Niedra waarom val je haar zo aan, wie ben jij om te oordelen dat zij
geen moslima is? Dat is de taak van Allah swth maar zeker en vast niet van jou!!!!!!!
Het is ook altijd hetzelfde op deze forum, iemand zet er iets op zij/hij wordt onmiddellijk aangevallen!!
En de islam zegt niet dat een vrouw HELEMAAL GEEN nagellak mag gebruiken!!!!! Enkel bij het verrichten van de woudou mag een vrouw geen nagellak opdoen!
Dus meisje weet wat je zegt aub!!!
Origineel gepost door niedra
IK GEEF JE GROOT GELIJK AFRODITE WAT FRENCH MANICURE ALS JE EEN EGTE MOSLIMA ZOU ZIJN ZOU JE DAT NOOIT HIEROP ZETTEN. SCHAAM JE SCHAAM JE DIEP. FRENCH MANICURE PLEASEEEEEEEE LET ME LAUGH. MAAR WEET JE ALS JE DAT WIL DOEN GA JE GANG MAAR HOU HET MAAR DE VOLGENDE KEER GEWOON VOOR JE ZELF. BRENG ANDERE MOSLIMA'S NIET OP HET VERKEERDE PAD. MAAR HIERUIT KUN JE OOK METEEN UIT OPMAKEN DAT JE NIET BID. WANT ANDERS ZOU JE HET NOOOOOOOOOOOOIT HIER OP HEBBEN GEZET.
we zijn hier op rubriek gezondheid & UITERLIJKE VERZORING: er staat nergens op dat ik me moet houden aan islaam voorschriften.. mocht het onderwerp u ni aanstaan, hoef je ook ni te reageren.
Ben blij te horen dat je vooroordelen hebt..
lady moi: ik gebruik geen Nagellak :) zelfs niet op feesten :)
Miss_Wafae
08-04-2004, 14:41
Origineel gepost door Nacera
we zijn hier op rubriek gezondheid & UITERLIJKE VERZORING: er staat nergens op dat ik me moet houden aan islaam voorschriften.. mocht het onderwerp u ni aanstaan, hoef je ook ni te reageren.
Juist!
:haha: groot gelijk Afrodite, maar Nacera mag plaatsen wat ze wilt dat hoeft niet gelijk te betekenen dat ze zelf ook french manicure zet;)
Darine_Chamalia
08-04-2004, 20:31
Nou ja zeg, is de duivel ook geen onderdak gegund. Ze is anders wel heel erg gastvrij!
Darine,
ps: er wordt geen enkel Salla zo geaccepteerd.
Afrodite
09-04-2004, 08:41
Origineel gepost door Nacera
Meid, je weet net zo goed als ik dat de leden van deze site voor 99,9% uit Marokkanen bestaat en dus Moslim zijn. Dan vind ik het een nogal kwalijke zaak dat jij hier het kweken van lange nagels loopt te profileren als iets moois. En wat me dan nog het meest verbaast, is het feit dat jij beweert hier zelf niet aan mee te doen. Dit vind ik eerlijk gezegd nogal getuigen van domheid.
Mysticalia
09-04-2004, 10:13
:rolleyes:
Je kan je nagels ook verzorgen zonder perse het lang te hebben, toch? :rolleyes:
Het gaat hier toch om verzorging?
:belgie:
Meid, je weet net zo goed als ik dat de leden van deze site voor 99,9% uit Marokkanen bestaat en dus Moslim zijn. Dan vind ik het een nogal kwalijke zaak dat jij hier het kweken van lange nagels loopt te profileren als iets moois. En wat me dan nog het meest verbaast, is het feit dat jij beweert hier zelf niet aan mee te doen. Dit vind ik eerlijk gezegd nogal getuigen van domheid.
voor zoverre ik het weet is Marokkaan geen synoniem voor moslim.. of heb ik het mis :)
Hetgeen meer getuigt van domheid is dat jij er meteen van uitgaat dat omdat ik er een topic over open het ook doe.
Zoals eerder gezegd, mocht het je ni interesseren gelieve je dan te wenden naar andere topics waar jij wel wat aan denkt te hebben
ma3a salama
:zwaai:
@ Mysticalia: af en toe gaat het hier meer om commentaar te geven dan om verzorging :melig:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.