Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stel je wilt Christen worden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

LZN
06-04-2004, 19:57

Hoe reageert je familie?.

grendel
06-04-2004, 20:16
Origineel gepost door Arthur Hoe reageert je familie? Groot feest met slingers, band, gebak en zo. Heel gezellig, net een bruiloft :D :D ;)

tonk
06-04-2004, 20:18
Mijn ouders zouden het geweldig vinden, zij zijn namelijk zelf christenen. Toen ik besloot dat niet te zijn, is daar geen woord aan vuil gemaakt en heb ik geen enkele verandering van hen tov mij gemerkt. Maar goed, je stelt je vraag waarschijnlijk aan mensen met moslimouders.

grendel
06-04-2004, 20:18
Om je heel eerlijk te zeggen heb ik nog nooit een Christelijke Marokkaan gezien c.q. gesproken. Dat zegt genoeg ;)

naoual1985
06-04-2004, 20:23

Origineel gepost door grendel Om je heel eerlijk te zeggen heb ik nog nooit een Christelijke Marokkaan gezien c.q. gesproken. Dat zegt genoeg ;) Ik ken er twee zusjes.. ze hebben nog wel contact met de famimilie.. Maar eerlijk.. hoe zouden jou ouders het vinden.

grendel
06-04-2004, 20:49
Origineel gepost door naoual1985 Ik ken er twee zusjes.. ze hebben nog wel contact met de famimilie.. Maar eerlijk.. hoe zouden jou ouders het vinden. Een ramp. En ik denk niet dat ik nog thuis hoef te komen, maar ja, ik heb het nog nooit geprobeerd :D :D ;) Moeilijk..........

OneTouch
06-04-2004, 20:52
Mijn familie zou het never nooit goedkeuren maar om eerlijk te zjin is deze casus nogal onrealistisch voor mij. Ik kan me namelijk niet indenken dat ik me tot een ander geloof zou bekeren.

grendel
06-04-2004, 21:22
Origineel gepost door Arthur Is dat een soort van yoghurt?:) Pizzahut in Taghkikistan :D

Deliana
06-04-2004, 23:19
Je tot een ander geloof bekeren lijkt mij een beetje onnatuurlijk, en onlogisch. Ik zal ook nooit snappen dat een Christen, Moslim wordt, nog dat een Moslim, Christen wordt.

peelo7
06-04-2004, 23:29
:rolleyes: Ik begrijp niet waarom jij dat onnatuurlijk, en onlogisch vind...

peelo7
06-04-2004, 23:33
En antwoord op je vraag.... Ik zou het niet weten, hoe ze zouden reageren... Ik zou het ook niet weten, want ik ga me niet bekeren tot een ander geloof....

Deliana
06-04-2004, 23:35
Origineel gepost door peelo7 :rolleyes: Ik begrijp niet waarom jij dat onnatuurlijk, en onlogisch vind... Het is niet zoiets als je haar blonderen. Het heeft een veel diepere betekenis, je bekeerd je niet zomaar tot een ander geloof. Tenzij je ongelovig bent en je op latere leeftijd bekeerd tot een bepaald geloof.

Perez
06-04-2004, 23:48
Origineel gepost door Abu_Aymane "Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter." (Matheus 10:34-35). "Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lukas 19:26-27) "Dood nu alle jongens en alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad. Alleen de jonge meisjes mogen blijven leven." (Numeri 31:17-1 Dit tonen ze niet in The Passion of the christ. Om op je topic terug te komen: stel dat Amerika geen taghut was... Je haalt hier dingen uit hun verband, zodat ze anders lijken dan ze zijn bedoelt. Mattheus: Dit is bedoelt als een voorspelling. De joden dachten dat Jezus hun aardse redden en vredebrenger zou zijn. Maar Jezus had een hoger doel. En hier op aarde zou zijn komst niet juist vrede brengen, maar verdeeldheid, omdat niet iedereen het zou willen geloven en dat er zelfs vervolgingen door uit zouden breken en dat zelfs je eigen ouders, familie of vrienden je misschien zullen laten vallen of misschien zelfs doden omdat je Hem wilt volgen. En ....... is dat niet uitgekomen? Ja, toch? Lukas: Jezus roept niet op tot haat en moord. Lees alles wat je over Hem kan vinden in de Bijbel en je ziet dat dit waar is. Dit tekstgedeelte verwijst naar de oordeelsdag. Jezus verteld hier een gelijkenis. En Hij zegt hier (in beeldspraak) dat we allemaal taken hebben gekregen met de gaven om het te doen. En het gaat erom wat je ermee doet. Of het nu veel of weinig is, je moet proberen te doen wat je kan doen. En als je dat niet doet, dan zal het op de oordeelsdag van je afgenomen worden. Dat wordt vergeleken met doodslaan voor zijn voeten (let wel: voor de voeten van de koning uit die gelijkenis). Deze mensen die niet willen dat Jezus hun Koning is, die zullen naar de hel gaan. Want ze hebben het niet gewild! Dat is wat hier gezegd wordt. Numeri: Dit was de straf die ze moesten geven aan de Midianieten. het is inderdaad heftig, net zo heftig als het er in die tijd aan toe ging. Deze straf was zo zwaar, omdat de Midianieten hen in het begin van hun woestijnreis heel laf van achteren hadden aangevallen. Daar waar de kinderen en vrouwen liepen. En daarom moesten ze hen zo zwaar straffen.

arabchrstn
07-04-2004, 00:14
...het ligt er aan wat voor soort moslim je ouders zijn...

Perez
07-04-2004, 00:51

Origineel gepost door Abu_Aymane Mooi zo, het is lastig om je daartegen te verdedigen vind je niet? Jammer dat zulke dingen continu gebeuren met de islam. Klopt zulke dingen gebeuren helaas met de Koran en met de Bijbel. Ik vind beiden jammer. Laten we er dan ook niet aan meedoen. En wanneer we iets niet begrijpen kunnen we dat belangstellend aan elkaar vragen. Maar niet afkrakend of met het doel te winnen in argumenten van de ander. En ik wil het best uitleggen. Zelf stel ik ook heel wat vragen over de Koran en over de islam. Maar ik heb daar pas een goed adresje voor gevonden. Een echt heel leuk contact met een moslim. We stellen over en weer vragen over elkaars geloof en proberen dat elkaar uit te leggen. En dat is echt fijne communicatie. Wel pittig, want sommige dingen zijn best lastig uit te leggen. Maar echt heel leerzaam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8