Bekijk originele versie : Foute pad?
Salaam alaikoum,
Mijn vraag is aan jullie of iemand ervaring heeft met iemand die ooit het foute pad op is geraakt?
EN of zo'n persoon die dat heeft gehad ook weer een normaal leventje heeft kunnen krijgen...
Ik ben namelijk erg benieuwd of zo iemand daadwerkelijk kan veranderen. In mijn eigen omgeving zie ik het heel weinig dus daarom denk ik dat het niet mogelijk is...
Hoe denk jij erover of wat is jou ervaring hier mee?
En dan heb ik het nu over jongens die zeg maar in de drugs dealen...zelf gebruiken...of stelen..noem het maar op..
Ben benieuwd..
Maha Salama
nou ik ken er veel en het is echt heel moeilijk om er uit te komen want als ze eenmaal een strafblad hebben of verslaafd zijn is het moeilijk.
omdat 1 ze meestal niet naar een kliniek willen om af te kikken.
en dat ze met een strafblad geen werk krijgen dus het is moeilijk.
amal 1979
25-10-2004, 13:21
Ik denk niet dat een mens hem kan helpen maar weet je als god het wil dan komt ie wel op het rechte pad terecht.
mijn broer was 10 jaar oud toen hij begon te gebruiken en erna begon hij te stelen omdat hij elke keer meer ging gebruiken.het was echt een ramp we leefde allemaal in een hel thuis.mijn vader sloeg hem elke keer omdat hij grote bedragen steelde van iedreen thuis. en op school. op zijn 16de begon hij te dealen en ging ook meer gebruiken. hij had ons toen niet meer nodig hij leefde in zijn eigen wereldje,op een dag wist mijn oudste broer dat hij hulp nodig had en stelde hem voor om bij hem in te gaan wonen.en dat deed hij .hij heeft hem veel over het geloof geleerd en zo heeft hij hem ervan overtuigd dat hij ging stoppen met dealen en bezorgde hem werk bij hetzelfde bedrijf waar hij zelf werkte.
Vanaf toen keek hij anders naar zijn leven en wist dat hij fout bezig was,hij wilde zo graag stoppen met gebruiken. hij vroeg keer op keer god hem te helpen.
op zijn 25ste in het midden van een ramadan werd hij een keer boos wakker en pakte alle rotzooi en sigaretten en gooide alles weg en zei, nu moet het afgelopen zijn ,of ik ga zonder deze bulshit leven of ik ga dood .vanaf toen begon hij te bidden en was hij er vanaf. hij heeft wel een hele moeilijke periode meegemaakt maar nu is hij de perfecte broer, zoon,echtgenoot en vader.
dus je ziet dat waar een wil is, is een weg met alahs hulp. ;)
SAMIREETJE
25-10-2004, 20:51
vriend van me neef was ook helemaal verkeerde pad, en nu is Hij Imam macha'Allah en helpt dejongens die in de zelfde situatie als hem zaten
Salaam alaikoum,
Mijn vraag is aan jullie of iemand ervaring heeft met iemand die ooit het foute pad op is geraakt?
EN of zo'n persoon die dat heeft gehad ook weer een normaal leventje heeft kunnen krijgen...
Ik ben namelijk erg benieuwd of zo iemand daadwerkelijk kan veranderen. In mijn eigen omgeving zie ik het heel weinig dus daarom denk ik dat het niet mogelijk is...
Hoe denk jij erover of wat is jou ervaring hier mee?
En dan heb ik het nu over jongens die zeg maar in de drugs dealen...zelf gebruiken...of stelen..noem het maar op..
Ben benieuwd..
Maha Salama
Heey jaa zeker weten
Mensen kunnen veranderen alleen kost het wat tijd om te veranderen...!! :(
:zwaai:Beslemaa
Zusterke001
26-10-2004, 19:07
Allah swt Leidt wie Hij wil.
Zinagirl21
27-10-2004, 17:18
Ik geloof wel dat er jongens zijn die weer terugkeren op het goede pad, je hebt niet alleen jongens maar ook meiden die het slechte pad opgaan. Moge allah hun helpen..
charmedone
27-10-2004, 21:29
beste meid
met een goede wil en steun kom je heel ver
de persoon in kwestie moet er met zijn 100% achter staan anders lukt zoiets nooit
groetjes van mij
Ik werk dagelijks met zulke jongeren (ben maatschappelijk werkster) en er zijn er wel degelijk die uiteindelijk weer op het rechte pad komen, hamdoelilah. Sommige zijn nog te redden en sommige helaas niet meer.
Jasmina :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.