Bekijk originele versie : Multi-etnisch of Multi-cultureel
Gister zag ik op TV twee politici die spraken over de Nederlandse cultuur . Kan er niets aan doen, maar ook als kaas-hollander vraag ik mij dan af;
Wat zouden ze daar nu eigenlijk mee bedoelen?
Vandaag bedacht ik dat nu ongeveer 15 jaar in Amsterdam woon, waarvan 10 jaar in Amsterdam oost. Voor de mensen van buiten Amsterdam, oost is net als Amsterdam west een wijk waar heel veel bewoners een niet kaas achtergrond hebben.
Toen kwam de vraag bij mij bovendrijven, woon ik in een multi-etnische wijk of in een multi-culturele wijk.
Ik denk dat ik in een multi-etnische wijk woon, die 1 cultuur heeft. Namelijk de cultuur van Amsterdam oost.
Maar wat vinden jullie?
Origineel gepost door rnaj
Gister zag ik op TV twee politici die spraken over de Nederlandse cultuur . Kan er niets aan doen, maar ook als kaas-hollander vraag ik mij dan af;
Wat zouden ze daar nu eigenlijk mee bedoelen?
Vandaag bedacht ik dat nu ongeveer 15 jaar in Amsterdam woon, waarvan 10 jaar in Amsterdam oost. Voor de mensen van buiten Amsterdam, oost is net als Amsterdam west een wijk waar heel veel bewoners een niet kaas achtergrond hebben.
Toen kwam de vraag bij mij bovendrijven, woon ik in een multi-etnische wijk of in een multi-culturele wijk.
Ik denk dat ik in een multi-etnische wijk woon, die 1 cultuur heeft. Namelijk de cultuur van Amsterdam oost.
Maar wat vinden jullie?
Volgens mij is het beide :D
;)
Als we buren zouden zijn en jij kookt couscous voor mij, terwijl ik boerenkool met worst voor jou maak dan zijn we lekker gezellig multi-cultureel bezig :D ,
terwijl we beide een andere etnische achtergrond hebben ;)
groetjes uit Amsterdam West :zwaai:
Origineel gepost door grendel
Als we buren zouden zijn en jij kookt couscous voor mij, terwijl ik boerenkool met worst voor jou maak dan zijn we lekker gezellig multi-cultureel bezig :D ,
terwijl we beide een andere etnische achtergrond hebben ;)
groetjes uit Amsterdam West :zwaai:
dat is niet multi cultureel, dat is DOM :D
Maar als jij de ene dag boerenkool maakt en ik de andere dag couscous, dan heet het burenhulp en heeft het niets met cultuur verschillen te maken ;)
maare even serieus, is boerenkool het hoogtepunt van de nederlandse cultuur? :D
:zwaai:
dat is niet multi cultureel, dat is DOM :D
Maar als jij de ene dag boerenkool maakt en ik de andere dag couscous, dan heet het burenhulp en heeft het niets met cultuur verschillen te maken ;)
maare even serieus, is boerenkool het hoogtepunt van de nederlandse cultuur? :D
:zwaai:
Ben serieus :D
Maar ik mot toch ergens beginnen.
Een multi-culturele wijk is volgens mij een wijk met mensen afkomstig uit diverse verschillende etnische groepen, die van elkaars cultuur "proeven" ,.....op een vreedzame manier dan :D
En nee, boerenkool is niet het hoogtepunt van de Nederlandse cultuur (leuk idee voor een andere topic).
Ook al is mijn moeder gek op boerenkool, maar dan op zijn Marokkaans met olijfolie en olijven ;)
Een multi-culturele wijk is volgens mij een wijk met mensen afkomstig uit diverse verschillende etnische groepen, die van elkaars cultuur "proeven" ,.....op een vreedzame manier dan :D
En nee, boerenkool is niet het hoogtepunt van de Nederlandse cultuur (leuk idee voor een andere topic).
Ook al is mijn moeder gek op boerenkool, maar dan op zijn Marokkaans met olijfolie en olijven ;) een soort marokkanse spinazie :Iluvu: ;)
Origineel gepost door a3ir
een soort marokkanse spinazie :Iluvu: ;)
Jij weet wat ik bedoel :D ;)
En nog gezond ook :D
Ook al is mijn moeder gek op boerenkool, maar dan op zijn Marokkaans met olijfolie en olijven ;)
Je bedoelt dat het eigenlijk meer zou moeten mengen en dat dan echt multi cultureel onstaat.. .. :)
Lijkt me goed idee, tenminste zolang ik maar niet met die kaaskoppen van verder op hoef te mengen :D
Je bedoelt dat het eigenlijk meer zou moeten mengen en dat dan echt multi cultureel onstaat.. .. :)
Lijkt me goed idee, tenminste zolang ik maar niet met die kaaskoppen van verder op hoef te mengen :D
Haha :D
Zijn ze niet zo aardig tegen je , Rnaj ;)
Ik ben een grote voorstander van mengen en mixen van culturen.
Jammer genoeg gaat dat niet altijd zo harmonieus en vreedzaam als ik zou willen.
Maar ik heb goede hoop voor de toekomst ;)
Jij weet wat ik bedoel :D ;)
En nog gezond ook :D nog lekkerder met spaanse pepertjes :D ;)
kaasje ik heb een vraagje?
Origineel gepost door a3ir
nog lekkerder met spaanse pepertjes :D ;)
You like it hot :D
Ik ook ;)
Spice it up.
Origineel gepost door kaasje
Ik vind je optie 3 geweldig!
= geen mening.
Het is goed om te weten dat je geen mening hebt als je geen mening hebt, zodat je zelf ook weet dat je geen mening hebt.
:D :D :D
You like it hot :D
Ik ook ;)
Spice it up. like it hot but not to hot :o mom's recipe :Iluvu:
Origineel gepost door kaasje
Als je vraag waarom is
Dan is het antwoord ik houd wel van mensen die aan zelfspot doen. mijn vraag is niet waarom
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.