Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen nergens meer geliefd.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Afedja7
06-04-2004, 19:18

Stelling: de marokkanen zijn tegenwoordig veel minder geliefd in west-europa (elders waarschijnlijk ook). Hierdoor maken ze nog minder kans op de arbeidsmarkt, of kans om door te groeien in hun huidige functie.

extremiste_4eva
06-04-2004, 19:29
het is inderdaad zo dat marokkanen nu denk ik minder geliefd zulle zijn op de arbeidsmarkt maarja i really don't care want als je goed bent kom je der wel sgeit aan de mening van die hollanders!

extremiste_4eva
06-04-2004, 19:30
zo mijn zegje gedaan!

Afedja7
06-04-2004, 19:31
Origineel gepost door extremiste_4eva het is inderdaad zo dat marokkanen nu denk ik minder geliefd zulle zijn op de arbeidsmarkt maarja i really don't care want als je goed bent kom je der wel sgeit aan de mening van die hollanders! Schijt aan hun mening? Het zijn wel toevallig diezelfde hollanders die je aanwerven. En niet alleen op dat vlak, maar in het hele sociale gebeuren rondom ons merk je dat mensen je schuwen en je als het ware 'vrezen'. Op langere termijn zie ik hier geen goede zaken uit voortkomen.

rnaj
06-04-2004, 19:32

Origineel gepost door Afedja7 Stelling: de marokkanen zijn tegenwoordig veel minder geliefd in west-europa (elders waarschijnlijk ook). Hierdoor maken ze nog minder kans op de arbeidsmarkt, of kans om door te groeien in hun huidige functie. Zwelgen in zelfmedelijden is dodelijk, gelukkig zijn veel marokkanen op de goede weg

extremiste_4eva
06-04-2004, 19:37
Origineel gepost door Afedja7 Schijt aan hun mening? Het zijn wel toevallig diezelfde hollanders die je aanwerven. En niet alleen op dat vlak, maar in het hele sociale gebeuren rondom ons merk je dat mensen je schuwen en je als het ware 'vrezen'. Op langere termijn zie ik hier geen goede zaken uit voortkomen. ja je hebt wel gelijk maar ik bedoel dat niet alle hollanders zo'n vooroordeel hebben ik bedoel er zijn genoeg nederlanders die normaal kunnen nadenken en beoordelen op basis van wat je kan en niet wat je bent snappie?

Afedja7
06-04-2004, 19:43
Origineel gepost door rnaj Zwelgen in zelfmedelijden is dodelijk, gelukkig zijn veel marokkanen op de goede weg Dat wil ik gerust bevestigen. Marokkanen zijn inderdaad op de goede weg. Maar net om wat je zegt, komt dat niet tot zijn goed recht. Namelijk: marokkanen willen geen zelfmedelijden; we willen onszelf nooit niet in de slachtoffer positie bevinden waardoor we vaak agressief naar buiten toe reageren omdat we ons onterecht behandeld voelen. Ik zou het niet zelfmedelijden noemen, maar jezelf realiseren waar je aan toe bent. Met open ogen, nuchter onthalen hoe de wereld en de maatschappij waarin je leeft over jou denkt als individu. Een beeld dat ze vormen aan de hand van gebeurtenissen die niet gebonden zijn aan jou.

Afedja7
06-04-2004, 19:47
Origineel gepost door extremiste_4eva ja je hebt wel gelijk maar ik bedoel dat niet alle hollanders zo'n vooroordeel hebben ik bedoel er zijn genoeg nederlanders die normaal kunnen nadenken en beoordelen op basis van wat je kan en niet wat je bent snappie? Dat klopt. Het zou maar erg zijn indien ze er allen dezelfde mening op nahielden en zich blindelings lieten beinvloeden door de media. Maar zijn die in de meerderheid denk je?

L3amrani
06-04-2004, 19:56
Dit mag geen vrijbrief voor Moslims/allochtonen zijn om zich te gaan gedragen als slachtoffers. Wanneer men zich gaat gedragen als slachtoffer geeft dit je een excuus om passief te zijn. Als er een ding is wat wij op dit moment het meest kunnen missen dan is dat wel passiviteit. Erken de problemen die er zijn en wees gemotiveerd om je rechten op te eisen. Doe je dit niet dan verandert er niets en hebben we weinig tot geen recht van spreken meer.

Afedja7
06-04-2004, 20:01
Origineel gepost door L3amrani Dit mag geen vrijbrief voor Moslims/allochtonen zijn om zich te gaan gedragen als slachtoffers. Wanneer men zich gaat gedragen als slachtoffer geeft dit je een excuus om passief te zijn. Als er een ding is wat wij op dit moment het meest kunnen missen dan is dat wel passiviteit. Erken de problemen die er zijn en wees gemotiveerd om je rechten op te eisen. Doe je dit niet dan verandert er niets en hebben we weinig tot geen recht van spreken meer. Ik bracht heel deze discussie op gang om te werken naar die conclusie uiteindelijk. Nou hiermee heb je het dan al gezegd :hihi: :goedzo: spelbreker :kwaad:

L3amrani
06-04-2004, 20:06
Origineel gepost door Afedja7 Ik bracht heel deze discussie op gang om te werken naar die conclusie uiteindelijk. Nou hiermee heb je het dan al gezegd :hihi: :goedzo: spelbreker :kwaad: Was het maar waar dat ik het spel kon breken. Let maar op, de verwijten over en weer zullen je heel snel om de oren vliegen :hihi:

naoual1985
06-04-2004, 20:08
Als je het wil dan lukt het ook, ik heb het haml nog nooit meegemaakt..

rnaj
06-04-2004, 20:15
Origineel gepost door Afedja7 Dat wil ik gerust bevestigen. Marokkanen zijn inderdaad op de goede weg. Maar net om wat je zegt, komt dat niet tot zijn goed recht. Namelijk: marokkanen willen geen zelfmedelijden; we willen onszelf nooit niet in de slachtoffer positie bevinden waardoor we vaak agressief naar buiten toe reageren omdat we ons onterecht behandeld voelen. Ik zou het niet zelfmedelijden noemen, maar jezelf realiseren waar je aan toe bent. Met open ogen, nuchter onthalen hoe de wereld en de maatschappij waarin je leeft over jou denkt als individu. Een beeld dat ze vormen aan de hand van gebeurtenissen die niet gebonden zijn aan jou. omdat we ons onterecht behandeld voelen. Toch klinkt dit een beetje als zelfmedelijden, je voelt je onterecht behandeld..... Maar toch, waarschijnlijk heb je geen ongelijk. Kan me niet voorstellen dat in Nederland op dit moment marok-nederlanders op de zelfde mannier worden behandelt als kaas-nederlanders. Ik zou het wel leuk vinden als ik wat vaker las dat prikkers hier het als een uitdaging in zouden zien om dat te veranderen. En verder heb je nog de klagers, die overal discriminatie en moslim vervolging in zien, die mogen wat mij betreft gewoon naar marokko verhuizen. Klagen kunnen wij kaaskoppen toch veel beter en als je niets toevoegt aan onze cultuur kunt u wel gaan.

Afedja7
06-04-2004, 20:19
Origineel gepost door Oppasser Vind je 't gek dat je als Marokkaan/islamiet niet geliefd bent wanneer in Europa overal Islamitisch geinspireerde bomaanslagen plaatsvinden en marokkanen alhier Hamas-griezel-terreur-plaatjes zoals hieronder ter ondersteuning van dit tuig plaatsen. http://vnexpress.net/Vietnam/The-gioi/2003/10/3B9CC125/Hamas.jpg Dit is een mes dat aan beide kanten snijdt, vind je niet? Als jongeren voelen dat ze scheef bekeken worden, gaan ze zich in hokjes geplaatst voelen. Zoals we reeds hebben vermeld hierboven ligt het niet in de aard van een marokkaan om zich in een positie van slachtoffer op te stellen en te worstelen met zelfmedelijden. Als gevolg daarvan ga je een soort rebellerende reactie krijgen, en dat uit zich in verschillende vormen. Tevens is niet elke aanslag zoals die vermeld wordt in de media een aanslag in onze ogen. Palestijnen die hun land trachten te beschermen en terug te krijgen, zijn in mijn ogen geen terroristen maar verzetstrijders. Maar hier gaan we even niet op in omdat dit een geheel andere topic waardig is. Ik wou je enkel even melden dat de reacties elkaar uitlokken. En het zijn allemaal reacties, die op elkaar reageren, terwijl aan de oorsprong van deze reacties een 'actie' ligt die buiten jou, als individu, ligt.

Afedja7
06-04-2004, 21:18

Origineel gepost door kaasje Ik moet toch zeggen dat "het scheef bekijken" nogal in contrast staat met "bomaanslagen" Dat is omdat je appelen met peren vergelijkt. Je moet het 'scheef bekijken' tegenover de uitspraken en fotootjes die sommige leden plaatsen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5