Bekijk originele versie : Vrolijk Paasfeest.
Voor alle mensen die er iets om geven... Een vrolijk Paasfeest alvast. Ik geloof dat er hier en daar een enkele Christen op het forum bivakeert.
Ik kreeg zojuist een Paasei en een Paasstol van mijn werkgever... Binnenkort lekker een dagje vrij... Nou... Zorg dat je niet te moe wordt van het eieren zoeken; we willen jullie hier weer fris en wel meemaken op het forum na het weekend.
Liefdevolle groet,
Koz..
AlHoceima_Leila
06-04-2004, 16:28
Wat lief zeg
ik doe er niet aan :D
nou ik krijg helemaal gen chocolade ei....:( misschien morgen :D of vieren amerikanen geen pasen?...dan heb ik pech gehad :hihi:
Dat is aardig van je Koz, jij een fijne vrije dag toegewenst.
En voor Minga een eitje http://www.qia.nl/Nederland/NLBedrijven/NL%20Display/WW%20Paasei%20internet.jpg
Goed blijven zoeken minga! :D Ze zijn vast wel érgens verstopt...
Have fun!
Kassadar
06-04-2004, 17:14
Paasen is niet alleen voor Christenen :)
Maar iedergeval bedankt ;)
Net als kerst is zo een feest voor iedereen,niet dat ik op zoek ga naar eieren,maar s`avonds lekker vet veel vreten is ook gezellig. :)
Het eieren zoeken heeft weinig met de christenen te maken: het is een overblijfsel van onze Germaanse voorouders. Maar goed wel relaxt dat we een dag vrij zijn. Wij in Nederland lopen helaas achter met het aantal nationale feestdagen (grrrrrrrrrrr). Ik wil meer vrij en vooral in het voorjaar of de zomer svp
:nl:
Origineel gepost door minga
nou ik krijg helemaal gen chocolade ei....:( misschien morgen :D of vieren amerikanen geen pasen?...dan heb ik pech gehad :hihi: Kom bij mij is langs mingatje dan krijg je van mij een mand vol met paaseiren;) :Iluvu:
Kassadar
06-04-2004, 23:01
Origineel gepost door CARAKOZ
Voor wie is Pasen nog meer Kassadar? Ik weet dat er iets bestaat als Joods paasfeest, ik weet alleen niet of dat ook iets te maken heeft met eieren. Hoe dan ook.. Fijn weekend als je je gepasseerd voelde.
Zo ver ik weet is pasen voor iedereen,gelovig of ongelovig,zwart of wit.
Volgens mij heeft pasen niks met geloof te maken,maar met de natuur die door de winter verwoest was en in de lente weer bloeide en daar was indereen blij mee in die tijdperk:)
Maar ik kan het mis hebben, ik heb die verhaal ook ooit gehoort als klein kind.
Ik kan je alleen het Griekse Paasfeest uitleggen, wat geen enkele overeenkomst vertoont met het katholieke of protestante paasfeest. En idd het ei vertegenwoordigd het begin van een nieuw leven.
Kassadar
06-04-2004, 23:20
Origineel gepost door CARAKOZ
Jaja, dat verhaal heb ik ook gehoord. Het ei symboliseert het begin van het nieuwe leven. Was dit alleen niet het geval op het pre-christelijk Europees continent. De oude gebruiken zijn weggevaagd. Wat er nu van Pasen over is is toch zeker wel een religieus feest.... Ik zou eigenlijk even moeten googlen.
Het zou best kunnen wat je zegt dat het is overgenomen door gelovigen,maar dat zou ik best raar vinden dan.
Waarom zou god ons eerst willen laten lijden door strenge winters en vervolgens weer een kans geven en dat elke jaar weer het zelfde.
Ik vind dan het eerste verhaal dan beter klinken en ook een betere reden om het te vieren.
Begrijp me niet verkeerd het is niet om jouw god of hun god af te kraken,maar waarom zouden ze elk jaar ons proberen te verwoesten terweil ze dat niet meer lukt dankzij de technologie van nu :)
warme kachels en voedsel genoeg.
Maar ik weet niet hoe jullie het vieren maar iedergeval vijne paas dagen.
Origineel gepost door Jeanne
Pasen is oorspronkelijk een heidens feest; om de lente in te luiden. Ook heb ik wel eens gelezen dat men way back ipv kerst een midwinterfeest had. Dit zou dan waarschijnlijk omstreeks de 21e hebben plaatsgevonden omdat dat de kortste dag is. Veel van dat soort feesten hebben de natuur en seizoenen als basis.
Had van mij zo gebleven mogen zijn.
'k Ben in elk geval altijd blij met een extra vrije dag; zeker als 't ook nog een maandag betreft! :D
Wat een f.ucking grappig onderschrift heb jij :D
fighting for peace is like f.ucking for virginity :D
:nl:
Origineel gepost door Jeanne
'k Heb 'm helaas niet zelf verzonnen. :D
(Lullig trouwens die censuur hier; kreeg bij de eerste poging dat onderschrift in m'n profiel te zetten allemaal sterretjes te zien)
Ach beter goed gestolen dan slecht bedacht :nl:
Inderdaad: het schijnt wel te kunnen om haat, ellende en verderf te zaaien maar de liefde promoten mag niet. Zo had ik ooit een avatar van een kussende Britney en Madonna. :D ....nee dat kan niet want dat is me een partij erg. Maar plaatjes met geweren etc dat mag wel.. :(
Flauwekul die verplichte vrije dagen. Aan het werk! Nou ja, het levert mij weer goedbetaalde uurtjes op die anders door van die ongemotiveerde, vastgeroeste, op hun pensioen wachtende, elk CAO-recht omarmende en -plichten afschuivende stakkers worden ingevuld. Vrolijk pasen!
http://users.skynet.be/fa332787/animals/paashaas.jpg
http://www.kicken.com/images/kicken.com-paashaas.pijn.jpg
DonAgewan
08-04-2004, 00:19
En wie van jullie gaat chocolade eitjes verstoppen en waar? :stout:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.