Bekijk originele versie : TweeVandaag.
Sybil, een leven in een Indonesische gevangenis
Het zwakbegaafde Nederlandse meisje van Turkse afkomst Sybil Y. is vandaag door een Indonesische rechtbank tot tien jaar cel veroordeeld. Sybil werd vorig jaar juli in Indonesië opgepakt met 4800 pillen XTC in haar bagage. Sindsdien zit ze in Jakarta in de gevangenis.
Sybil heeft in het verleden in een inrichting voor verstandelijk gehandicapten gezeten. Volgens medewerkers van deze stichting is Sybil makkelijk beinvloedbaar, verstandelijk zwak en kent ze geen grenzen. Een Nederlandse restauranthouder heeft hiervan misbruik gemaakt door haar met XTC-pillen naar Indonesie te laten afreizen. De Indonesische rechter had hier echter geen boodschap aan en veroordeelde haar vandaag tot tien jaar cel. Twee Vandaag was aanwezig in de rechtzaal en sprak met Sybil. Haar oom Sharif reageert in Nederland op de uitspraak.
komt ie nog of is ie al geweest?
xxx
OneTouch
06-04-2004, 17:20
aanvulling: die Nederlandse restauranthouder was kortweg gezegd een Turkse kroegbaas waar Sybil voor werkte.
Niet dat het er wat toe doet maar aangezien er bij Sybil ook staat dat ze van Turkse afkomst is zeg ik het maar.
AlHoceima_Leila
06-04-2004, 17:23
zo zielig
En die turkse kroegbaas en / of nederlandse restauranthouder dan? Is die hier nog in Nederland? En zo ja, kunnen ze die dan niet ruilen voor Sybil? Want die mogen ze wat mij betreft wel een loodzware straf geven.
Ik heb net de uitzending gezien van TweeVandaag, de herh. is laat op de avond, geloof ik.
Sybil schijnt een IQ te hebben tussen de 30 en 50, erg laag dus. De eis was 16 jaar maar de uiteindelijke vonnis was 10 jaar. Ze heeft tot a.s. zondag de tijd om in hoger beroep te gaan.
De kroegbaas is niet in beeld geweest, ook werd er met geen woord gerept over degenen die haar overgehaald hebben om dit te doen. Haar familie kan haar niet helpen, een oom van haar zegt dat ze er allemaal kapot van zijn, maar geen geld hebben om nog een advocaat te betalen. Er staat nl. nog een rekening open van 1300 euro die haar familie niet kan betalen.
Het arme kind, toch heb ik vraagtekens...iemand met zo'n laag IQ heeft bescherming nodig, tenminste als het mijn kind was wel. Ze kwam dus in kringen die niet goed zijn voor haar, sowieso niet goed zijn, aangezien er drugs/pillen verhandeld worden. Ze is dus gebruikt. Hoe kon zij naar Indonesïe afreizen? Iemand die verstandelijk gehandicapt is gaat toch niet zomaar in haar ééntje zo'n reis van bijna 22 uur vliegen ondernemen?
OneTouch zegt dat het een turkse kroegbaas is, deze moet toch te achterhalen zijn? En ja, wat dat betreft ben ik het met Perez eens, de echte crimineel loopt vrij rond en een ander (sybil) moet op de blaren zitten...héél lang op de blaren zitten.
Aan het eind zegt Sybil: 'Niet doen zoals ik heb gedaan'...ze waarschuwt ons dus, en ik hoop echt dat niemand zo stom is om dit te doen, je vergooit je leven. En een gevangenis in Indonesïe is echt geen pretje!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.