Bekijk originele versie : Angst voor de Islam.
Gegroet vrienden en vriendinnen.
Onder de Nederlandse bevolking bestaat een almaar groter wordenende angst voor de Islam. We zien hoe kinderen van 12 jaar gestuurd worden met staven dynamiet om hun middel, we zien hoe vrouwen worden geëxecuteerd in Afghanistan en we zien gillende en tierende massa's die wraak en oorlog verkondigen aan het westen. Mijn vraag is: kunnen jullie die angst begrijpen? Hoe ga je er mee om en doe je er zelf iets aan om die te veranderen eventueel? Praat je erover met je Nederlandse buren of doe je er aan mee?
Ik probeer alleen maar de gevoelens van HEEL VEEL NEDERLANDERS op te schrijven en hoop dat jullie door discussie iets kunnen begrijpen van de angst die er heerst en zou het op prijs stellen als je de vraag niet meteen zou retourneren met de verdedigende houding dat JULLIE recht hebben op angst door al het aangedane leed en WIJ niet.
Gegroet en maak er iets van..
aha nou kijk inderdaad is er angst maar wij hebben ook angst ik niet althans maar weet je wat het is?...de islam is de islam en er zijn nu kennelijk mensen die de islam misbruiken door dit soort acties te doen.....Nederland is nu wakker hoop ik want, ik vrees dat het alsmaar erger gaat worden maar, wat jullie moeten begrijpen is dat wij moslims in europa er niets mee te maken hebben.....en dat moet je niet vergeten....net als de nederlanders in zuid-afrika hebben jullie daar wat mee te maken als zij daar wat verkeerds doen?....NEE>......
ik hoop dat je het nu ook een beetje van onze kant begrijpt...dank u
ik keer niets om je moet begrijpen nogmaals dat het van 2 kanten moet komen en niet alleen de islam de schuld ervan geven en de islam haten...dat er mensen zijn die ons geloof misbruiken kunnen wij nogmaals niets aan doen en je zei "haten"....dat kan kloppen maar als je even hiernaar gaat www.nieuwrechts.nl en kijk wat de andere kant zegt van dit verhaal je moet weten dat er goede moslims zijn,moslims die haten door gevolg van de joden die palestijnen doden.....
en nederlanders net als mij ik ben marokaans maar voel me evenveel nederlands als elk ander nederlander.. de normale nederlanders dus....maar je hebt ook weer nederlanders zoals op die site./..ik zou zeggen neem een kijkje en geef niet de ällochtonen"de schuld van je eigen argwaan
dank u
misstomatisch
06-04-2004, 09:55
Origineel gepost door Arthur
Gegroet vrienden en vriendinnen.
Onder de Nederlandse bevolking bestaat een almaar groter wordenende angst voor de Islam. We zien hoe kinderen van 12 jaar gestuurd worden met staven dynamiet om hun middel, we zien hoe vrouwen worden geëxecuteerd in Afghanistan en we zien gillende en tierende massa's die wraak en oorlog verkondigen aan het westen. Mijn vraag is: kunnen jullie die angst begrijpen? Hoe ga je er mee om en doe je er zelf iets aan om die te veranderen eventueel? Praat je erover met je Nederlandse buren of doe je er aan mee?
Ik probeer alleen maar de gevoelens van HEEL VEEL NEDERLANDERS op te schrijven en hoop dat jullie door discussie iets kunnen begrijpen van de angst die er heerst en zou het op prijs stellen als je de vraag niet meteen zou retourneren met de verdedigende houding dat JULLIE recht hebben op angst door al het aangedane leed en WIJ niet.
Gegroet en maak er iets van.
Ik stoor me een beetje aan de manier waarop je bovenstaande vraagt! :kwaad:
- Onder de NEDERLANDSE BEVOLKING??????????? :confused: Moslims en alle andere "NEDERLANDERS" (als je begrijpt wat ik bedoel?)maken ook deel uit van die NEDERLANDSE BEVOLKING!!!!!!!!!!!!!!
- GEVOELENS VAN HEEL VEEL NEDERLANDERS???????? :confused: Die islam die jij en "veel nederlanders" vrezen is niet alleen van "ONS"maar ook van de " NEDERLANDERS".
De reden dat ik zo reageer is omdat het lijkt alsof je je vraag aan HEN stelt en niet aan alle islamieten. Jij geeft het meteen een " buitenlands" kleurtje.
Begrijp je wat ik bedoel, Arthur???????? " NEDERLANDERS ZIJN OOK MOSLIM! :eek:
misstomatish daarom moet je er ook niet serieus op ingaan !
Mensen zoals Arthur (met alle goede bedoelingen) beginnen een discussie vanuit een superieuriteitsgevoel !
en een Wij-Zij gevoel.
Kortom een slecht begin voor een discussie !
en ook een slechte gevoel om je als "Marokkaan" een Nederlander te voelen of op z'n minst hier thuis te voelen
Sorry van mij mag je je storen maar ik denk toch dat het zo is dat gewoon heel veel Nederlanders angst hebben voor de Islam. Dat ontkennen is denk ik deel van het probleem. En voor veel Nederlanders blijven moslims gewoon buitenlanders. Dat is niet iets dat ik verzin maar een realiteit.
Inderdaad :) je slaat de spijker op zn Bourass (hoofd)
Zolang wij worden gezien als buitenlanders dus geen MEDELANDERS is er geen gelijkwaardige discussie !
en ik ontken niks !
wat jullie moeten begrijpen is dat wij moslims in europa er niets mee te maken hebben.....en dat moet je niet vergeten....net als de nederlanders in zuid-afrika hebben jullie daar wat mee te maken als zij daar wat verkeerds doen?....NEE>......
Minga die mensen in Madrid leken ook goed oppassende burgers, terwijl ze dat alleen als cover-up hanteerden voor hun snode plannen.
Veel moslims tonen een stuk verering voor sommige radicale leiders, zoals OBL en kornuiten of andere radicale extremistische elementen in het midden oosten, maar ook in Europa.
Kun jij die herkennen als terroristen? Waar moeten we allemaal op letten? Waarom kan er geen fatwa komen van vooraanstaande moslimleiders tegen OBL en of andere extremistische islamitische leiders?
Origineel gepost door an3sdej
Minga die mensen in Madrid leken ook goed oppassende burgers, terwijl ze dat alleen als cover-up hanteerden voor hun snode plannen.
Veel moslims tonen een stuk verering voor sommige radicale leiders, zoals OBL en kornuiten of andere radicale extremistische elementen in het midden oosten, maar ook in Europa.
Kun jij die herkennen als terroristen? Waar moeten we allemaal op letten? Waarom kan er geen fatwa komen van vooraanstaande moslimleiders tegen OBL en of andere extremistische islamitische leiders?
en jij bent onderzoeksrechter in Spanje
en je hebt de verdachten stuk voor stuk verhoord !
Kortom je hebt ze al veroordeeld
Jij wel tarzan !
Roebla oppassende burgers die zich opblazen als er agenten komen om hun flat even te onderzoeken? Een flat opblazen waar ook andere mensen in wonen?
misstomatisch
06-04-2004, 10:13
Sorry van mij mag je je storen maar ik denk toch dat het zo is dat gewoon heel veel Nederlanders angst hebben voor de Islam. Dat ontkennen is denk ik deel van het probleem. En voor veel Nederlanders blijven moslims gewoon buitenlanders. Dat is niet iets dat ik verzin maar een realiteit.
Wat jij wil Arthur!!!!!!!!!!!! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen!!!!!!!!!????????? :confused:
:zwaai: :zwaai:
misstomatisch
06-04-2004, 10:14
Roebla oppassende burgers die zich opblazen als er agenten komen om hun flat even te onderzoeken? Een flat opblazen waar ook andere mensen in wonen?
Waarom spreek je ROEBLA daarop aan????????????? Echt iets van een "NLer" IEDEREEEEEEENNN OVER EEEEEEN kam SCHEREN!
:giechel: :giechel: :giechel:
en nu ? is het onderzoek al afgerond ?
zover ik weet kunnen degene die zich hebben opgeblazen
niet diegene zijn die in de gevangenis zitten !
of ze kunnen zich splitsen maar dat heb ik niemand zien doen !
en de bom die men langs het spoor heeft gevonden is ook niet gedaan door degene die vast zitten.
Of diegene die vastzitten wel hebben meegewerkt of niet !
Ze zijn nu alleen verdacht !
misstomatisch (mooie naam trouwens) ik zie dat je vraagt of ik je snap en dat doe ik dus niet...
En Nederlanders scheren over een kam ja. Maar dat komt ook doordat er zo weinig aanleiding is om dat niet te doen. Integendeel, er is steeds meer aanleiding dat WEL te doen.
Wat zei ik je Misstomatisch
lees hierboven !
en ik geloofde nog in goede bedoelingen
gaat ff een endje spelen Arthur :zwaai:
en jij bent onderzoeksrechter in Spanje
en je hebt de verdachten stuk voor stuk verhoord !
Kortom je hebt ze al veroordeeld
MissTomaat mijn opmerking was een reaktie op de vraag van Roebla.
Dit waren Marokkaanse terroristen, met een cover-up als nette oppassende burgers. Niet te herkennen tussen andere Marokkanen. Deze mensen hadden ook ontzag voor de mujahids die strijdden tegen het westen, en hier in Nederland zitten ook dit soort fanaten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.