Bekijk originele versie : Oorlog Tegen Coca Cola..lees dit!
01/11 Moslims maken zich op voor Coca Cola-oorlog
Terwijl de Verenigde Staten zich voorbereiden op een oorlog met Irak, maken Arabische landen zich op voor wat nu al de Coca Cola-oorlog heet. Behalve de boycot van Amerikaanse producten, zijn deze landen ook bezig met de productie van alternatieven.
Iran is begonnen met de productie met Zam Zam cola, een softdrink genoemd naar het heilige Zamzam-water in Mekka. Dat wordt gemaakt in een fabriek, die tot de islamitische revolutie in 1979 eigendom was van Pepsi Cola, meldt de Saudische krant al-Watan.
In de eerste week werden reeds vier miljoen blikjes Zam Zam cola verkocht in Saudi-Arabiƫ en andere Golfstaten.
Het succes van deze moslimcola bracht de Franse moslim Tawfiq Mathlouti ertoe volgende maand in Parijs Mecca Cola op de markt te brengen. Tien procent van de opbrengst gaat naar Palestijnse kinderen.
Oei Oei,
Geen prik ? Geen oul mass ?
Colo-boycot ? Dat zullen ze in de VS amper voelen aan hun omzet.
Maar ben wel benieuwd naar de smaak. Zal es vragen aan collega's in parijs een paar flesjes op te sturen :)
Origineel gepost door Fargh
Oei Oei,
Geen prik ? Geen oul mass ?
Colo-boycot ? Dat zullen ze in de VS amper voelen aan hun omzet.
Maar ben wel benieuwd naar de smaak. Zal es vragen aan collega's in parijs een paar flesjes op te sturen :)
Ze zullen het zeker voelen..ik weet niet hoeveel de Arabische landen samen jaarlijks wat Coca-Cola betreft consumeren..maar dat zullen zeker meer dan honderd bakken zijn..
Maar het belangrijkste..is het psychologisch effect van zo'n boycot..laat de Amerikanen eens voelen hoe dat voelt..om je producten als ongewenst te behandelen..dit effect zal zeker doorwerken.
Als je niet sterk bent..dan moet je zeker creatief zijn.. ;)
KI_kracht
01-11-2002, 22:24
mensen dit begint ergens op te lijken.
het is tijd dat de hersens worden gebruikt.
en amerika zal het echt goed voelen.
er zijn bedrijven die zeggen dat ze niks met israel of amerika te maken hebben omdat ze verlies lijden of omdat ze bang zijn om verlies te lijden.
ik hoop dat er nog meer van zulke stappen zullen worden genomen en ik wil het ook graag proeven.
Denk maar niet dat ook maar een kans op slagen heeft.
Een paar goede marketing campagnes en elk vooroordeel/motief is weer van de baan. Denk niet dat een nieuw product kan opboxen.
Bovendien de VS kent ook de vuile kneepjes. Zie maar naar de handelsoorlogen die constant uitbreken. En economisch gezien staan ze er nu eenmaal beter voor.
Ik ben wel benieuwd.
Amira010
01-11-2002, 23:52
Ga maar naar Marokko kijken de Drank bestaat alleen maar uit Coca Cola producten
nou nou,
er is niets beter dan de marokaanse whiskey ....
... thee dus.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.