Bekijk originele versie : trouwen?!
nlsoraya
05-04-2004, 22:11
wa salaamalaikuum wa rahmatullah wa barakatuh!
ik zit met een probleempje...ik ben een nl moslima. ik had h2,5jaar lang een relatie met een jongen! die relatie verliep slecht! veel ruzie, hij met een ander meisje en ga maar door! zelfs toen ik moslim werd zag ik hem maar niet meer als mijn vriend maar gewoon als vriend!hij zou me hand komen vragen als we allebei ouder waren en geld hadden gespaard enzo. nu blijkt dat hij weer contact had gezocht met dat ene meisje... dat heb ik van haar begrepen maar hij zei van niet! ik was kwaad geworden! toen heeft hij mij een paar keer geslagen.(niet de 1e keer) mijn m oeder verbied mij om met hem om tegaan. maar nu is het probleem ik hou dheeeeeeel veeeeel van hem...ik heb al dagen niks gegeten! mijn wereld bestond gewoon uit hem ofja uit een bouwen van een toekomst met hem! nu zie ik hem een tijd niet...krijg ik dus een soort van aanzoek van de broer van de imam in onze stad! maar ik heb gehoord van andere meisjes dat die ze ook al heeft gevraagd enzo..maar iedereen zegt nee! hij is heel goed en praktiserend(die andere jongen niet) hij is lief volgens de vrouw van de imam, ze hebben zijn familie in marokko al verteld over mij...wat moet ik doen..ik kan me gevoel voor die slechte jongen niet weg doen! dat is sjaitaan...hoe kan ik die liefdesverdriet weghalen zodat ik verder misschien kan gaan met iemand anders!?! ik word echt gek van mezelf.....kunnen jullie reacties geven!?!
salaam
Lady_moi
05-04-2004, 22:13
Naar de koran luisteren
Een echte moslima gaat geen haramrelatie aan.
En bekeren doe je voor Allah (swt ) nooit voor een jongen.
Wil je niet bekritiseren ofso, maar je hoort altijd van die verhalen over nl meiden die verliefd worden op een mocro boy en vervolgens zoveel voor hem over gaan houden dat ze zich 'desnoods'tot de islam bekeren.
Jammer genoeg vaak zonder zich in de islam verdiept te hebben.
Maar als je echt serieus bezig bent met de islam, dan moet je hem vergeten. Hij is zelf geen oprechte moslim, laat staan dat ie jou wat zinnigs heeft mee te geven over de islam.
success ermee.
p.s over die illegaal, tsjah het is wel een halalmanier, maar ik zou het niet doen, omdat je je zo van het een op het ander stort. En al helemaal niet aangezien je gevoelens hebt voor die ander
stop met die eerste jongen want als hij serieus was geweest dan waren jullie nu al getrouwd.
richt je beter op je geloof dan aan een player en inshallah krijg je wat beters. Het is toch niet dat je moet kiezen tussen 1 van die 2? kies voor jezelf als eerst !daarna kan je aan een goede toekomst werken met een man die jou gelukkig maakt inshallah!
gr. khalid
Origineel gepost door hawly
stop met die eerste jongen want als hij serieus was geweest dan waren jullie nu al getrouwd.
richt je beter op je geloof dan aan een player en inshallah krijg je wat beters. Het is toch niet dat je moet kiezen tussen 1 van die 2? kies voor jezelf als eerst !daarna kan je aan een goede toekomst werken met een man die jou gelukkig maakt inshallah!
gr. khalid
Hey, waar is je avatar?
Origineel gepost door Sabryne
Hey, waar is je avatar?
opgeslagen in mijn pc:maf:
beetje afwisseling kan geen kwaad :)
Hij heeft je geslagen....doet zeg toch al genoeg!!
delila_23
06-04-2004, 08:14
denk aan je zelf en maak wat van je toekomst zonder die sukkel.....
2,5 jaar relatie >>> veel ruzie en problemen + regelmatig geslagen
wat gebeurt er dan als jullie getrouwd zijn ???? denk je dan dat je wel gelukkig met hem wordt ?? hij sloeg je toen je niet eens zijn vrouw was, laat staan als jullie samen onder 1 dak leven !
Open je ogen, laat ze niet verblinden door puberale liefde.
als je niet met de broer van de imam wil trouwen, dan doe je dat niet. Wacht gewoon af. Mannen zat. Neem geen overhaastte beslissingen.
Richt je tot ALLAH swt en hij zal je al je (liefdes) verdriet verzachten.
Je moet jezelf af vragen hou ik meer van hem of meer van ALLAH de verhevene????
Als je daar een antwoord op hebt dan kan je verder met je leven...
Veel succes...
nlsoraya
07-04-2004, 09:06
salaamaleikom! bedankt voor jullie reacties! ik weet heel goed ik moet me ogen openen...maar hoe doe ik dat! ik ben nooit voor hem bekeerd! altijd en alleen voor mezelf, hamdoelilah met genoeg kennis van zaken! ik heb gister met zijn oudere zus gepraat echt een super meid! ze zegt mijn moeder en ik hebben zo graag jouw als zijn vrouw gezien! maar nu ze dit wisten en nogmeer wat ik liever nietop internet zeg willen ze alleen maar dat ik ook voor mezelf kies! iedereen zegt ik ben veel meer waard enzo.ze moest er zelfs van huilen. mijn leven bestond uit hem hem en hem en om dan opeens dat niet meer te hebben is het alsof ik geen leven meer heb...alles wat ik deed had wel iets met hem te maken, naar de stad om voor hem te kopen, en ga maar door! het enigste wat ik voor mezelf had was bidtijd en slaaptijd. maar zelfs dat nog niet echt want als ik wilde bidden zegt hij wacht dat ik weg ben...ik weet ik praat nu stom over hem maar ik heb het mezelf aangedaan...omdat ik blind was en ben! maar wat moet ik doen!? het is zo een soort tik van mij om hem maar te smsen...ik kan hem niet vergeten het doet zoveel pijn. maar insha allah het komt goed! en krijg ik een beter leven zonder hem! insha allah!
salaam
straks heb je nog veel meer pijn als je nog langer met hem omgaat.
En misschien heb je letterlijk geen leven meer (doodgeslagen of zelfmoord door wat hij je aandoet).
Hij weet dat jij gek op hem bent en niet zonder hem kent. Daardoor zal hij geen enkele moeite doen om te veranderen. Hij klinkt ook als het niet type dat onveranderlijk is.
Zoek een echte leven. Of wil je graag vernederd en mishandeld worden ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.