Bekijk originele versie : Wraakactie in Irak
Groot offensief Irak mariniers VS
Amerikaanse mariniers zijn in de Iraakse stad Fallujah een groot offensief begonnen. De Amerikanen zijn op jacht naar de daders van de brute verminking van vier Amerikaanse bewakers.
Wraakactie in Irak
Coalitietroepen
Er zouden al zeven Irakezen zijn omgekomen. Ook werden er tien huizen vernield. Dat zeggen woordvoerders van de coalitietroepen. De actie zal naar verwachting drie tot vier dagen duren.
Opdracht
"We hebben een preciese opdracht. We willen de kerels krijgen naar wie we op zoek zijn. We willen er niet al schietend naar binnen gaan'', aldus een luitenant.
Fallujah
Door de straten van Fallujah rijden tanks. Scholen en openbare gebouwen zijn gesloten. Alle toegangswegen tot de stad, een broeinest van soennitische opstandelingen, zijn afgesloten. Alleen inwoners van Fallujah, circa vijftig kilometer ten westen van Bagdad, mogen de stad in of uit.
Verminkt
In Fallujah werden vorige week vier Amerikaanse bewakingsmedewerkers gedood. Twee van hen werden verminkt en hun verkoolde lichamen werden opgehangen aan een brug. De Amerikanen zwoeren vervolgens wraak.
kloppendhartje
05-04-2004, 21:49
Nerrie.... Wollah egt erg joh...
Als ik jou topic's zie Ga ik ze gelijk lezen!!! Je bent een beetje mijn idool geworden!!!
OneTouch
05-04-2004, 21:52
Wie denken die schoften wel niet dat ze zijn??? Het is nog altijd hun land NIET!!
Ohhh...ik kan niet wachten totdat de volgende Amerikaanse dode valt!! Allemaal afmaken....wat mij betreft komen ze Irak niet meer levend uit!!! Stelletje smeerlappen!!!
(sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben nu zooooo ongelooflijk kwaad !!)
Oemel_Nawawi
05-04-2004, 21:58
Moge ALLAH hen leiden naar de Islam, amien!
Origineel gepost door OneTouch
Wie denken die schoften wel niet dat ze zijn??? Het is nog altijd hun land NIET!!
Ohhh...ik kan niet wachten totdat de volgende Amerikaanse dode valt!! Allemaal afmaken....wat mij betreft komen ze Irak niet meer levend uit!!! Stelletje smeerlappen!!!
(sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben nu zooooo ongelooflijk kwaad !!) Je bent niet de enige die kwaad is :kwaad: HEt lijkt of het leven van een Amerikaan meer waard is dan die van een Irakees :confused: Als we allemaal wraak gaan nemen op de amerikanen voor wat ze in de wereld hebben aangeriegt dan loopt er straks geen een nog rond :(
Origineel gepost door Blond
Geweldige zaak als dat stel laffe terroristische eunuchen, die alleen maar ongewapende burgers durven te vermoorden, nu worden uitgemoord door de Amerikanen. Dat ongedierte mogen ze van mij aan hun darmen opknopen.
onschuldige burgers :giechel:
Ex-Marinier een onschuldige burger !
k vraag me af wat een Ex-Marinier daar te zoeken heeft ;)
Over een tijd, als alle troepen weg getrokken zijn uit Irak zul jij jezelf afvragen waarom het westen niet helpt in Irak, als alle groepen daar tegen elkaar zullen optrekken om elkaar uit te moorden. Want één ding is zeker, de soenieten zullen zich niet neerleggen bij overheersing door de shi'ieten, en de Koerden zullen zich niet bij overheersing van voornoemde groepen zijn, en willen autonomie.
Origineel gepost door an3sdej
Over een tijd, als alle troepen weg getrokken zijn uit Irak zul jij jezelf afvragen waarom het westen niet helpt in Irak, als alle groepen daar tegen elkaar zullen optrekken om elkaar uit te moorden. Want één ding is zeker, de soenieten zullen zich niet neerleggen bij overheersing door de shi'ieten, en de Koerden zullen zich niet bij overheersing van voornoemde groepen zijn, en willen autonomie.
lieve schat geloof jij ook al in de fabeltjeskrant !
Tussen de Soennieten en Sji' ieten zal er niet zoveel strijd zijn.
Maar de koerden zullen wel willen afscheiden !
Tussen de Soennieten en Sji' ieten zal er niet zoveel strijd zijn.
De soenies hebben de shi'iten jarenlang onderdrukt, 30 jaar zelfs, denk je dat ze dat zomaar ongewroken willen laten? Droom maar lekker verder.
De soenies hebben de shi'iten jarenlang onderdrukt, 30 jaar zelfs, denk je dat ze dat zomaar ongewroken willen laten? Droom maar lekker verder.
Nee Nee
Je hoort op Tv alleen de sappige verhaaltjes
De Baath partij heeft heel Irak onderdrukt
In de Baath partij zaten veel "soennieten" maar ook "Sji' ieten" Christenen Koerden etc. etc. etc.
De Baath partij heeft veel "Sji'ieten" vermoord en onderdrukt
evenwel hebben ze ook veel "Soennieten" vermoord en onderdrukt !
Dus waar hebben we het eigenlijk over ? een verzonnen strijd in Irak ?
DonAgewan
06-04-2004, 10:50
Origineel gepost door Blond
Geweldige zaak als dat stel laffe terroristische eunuchen, die alleen maar ongewapende burgers durven te vermoorden, nu worden uitgemoord door de Amerikanen. Dat ongedierte mogen ze van mij aan hun darmen opknopen.
Zo onschuldig waren ze niet. Ze waren bewapend en in leger kleding maar dat stuk zag je heel toevallig bij geen enkele westerse nieuwszender. Zogenaamde censuur omdat de beelden niet ethisch te verantwoorden zijn maar tegelijkertijd onzin vertellen als het waren "ondernemers". Nou als een ondernemer er in Nederland zo bij zou lopen dan denk ik dat hij gelijk de AT op zijn dak zou hebben en ergens in het pieter baan centrum zou belanden.
Tja, ik ben nooit voor de inval van Amerika in Irak geweest. Niet dat ik voor het beleid van vriend Saddam was, per slot van rekening heeft hij nog altijd meer doden op z'n geweten dan de Amerikaanse bezetter, maar ik heb twijfels over de zuiverheid van de argumentatie van Amerika, en bovendien vind ik principieel niet dat een land zoiets zonder VN goedkeuring mag doen.
Alleen, wat nu? De Amerikanen zitten er nu eenmaal, wat is de oplossing? Ik denk zelf dat de Amerikanen liever vandaag dan morgen in Irak de deur achter zich dicht trekken: elke dode Amerikaan betekent weer minder stemmen voor Bush.
Maar wees eerlijk, wat denk je dat er gaat gebeuren in Irak als de buitenlandse troepen verdwijnen? Plotseling zal er weer vrede zijn? Plotseling stopt het geweld, de plunderingen? Plotseling worden er goed georganiseerde vrije verkiezingen gehouden om tot een nieuwe breed gedragen regering te komen? Plotseling schikken de soennieten zich in een rol als minderheid in Irak? Plotseling zal er een land komen waarin alle groeperingen in vrede kunnen leven, en waar mensenrechten worden gerespecteerd?
Ik denk dat als je heel eerlijk bent, het niet waarschijnlijk is dat je op al deze vragen een volmondig "ja" kan antwoorden. Immers, wat kan je verwachten van een land wat al zo veel decennia lang te maken heeft met oorlog, onderdrukking, martelingen, genocide (op de koerden), gelegen in een regio die ook al geen groot track record heeft als het gaat om vrijheid en naleving van de mensenrechten...
Ik heb ook geen oplossing, maar ik houd wel mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren als de Amerikanen Irak verlaten. En dan heb ik het met name over de "gewone" burger, die al zó lang heeft moeten lijden onder Saddam Hoessein, en nu zijn dromen over vrede en vrijheid alweer in duigen ziet vallen. Ik hoop met heel mijn hart en ziel dat ze ooit écht vrede zullen zien.
AlHoceima_Leila
06-04-2004, 16:44
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
Moge ALLAH hen leiden naar de Islam, amien!
AmieN
OneTouch
06-04-2004, 16:51
Wees gerust, ik zal me dit zeker niet afvragen. Zolang de coalitie Irak bezet gaat het alleen maar averechts met het land. Eerst hadden ze de sji' ieten nog als achterban maar wie hebben ze nu nog?? Zelfs de sji' ieten kotsen ze nu uit. Ze lijken de boodschap maar niet te willen begrijpen ..... ZE ZIJN NIET GEWENST!!
De oplossing ligt bij de VN. Zodra Amerika ophoudt met haar terroristische daden en het land verlaat kan de VN werken aan een stabiliteit voor het land.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.