Bekijk volle/desktop versie : Tientallen doden door gevangenisbrand Marokko



01-11-2002, 16:43
MAROKKO - Door een brand in een gevangenis in de stad El Jadida in Marokko zijn in de nacht van donderdag op vrijdag zeker vijftig mensen om het leven gekomen en veertig anderen gewondgeraakt. Dat heeft het Marokkaanse persagentschap MAP vrijdag gemeld.

Van acht gewonden is de situatie kritiek. Volgens de eerste berichten is de brand mogelijk het gevolg van kortsluiting.

De gevangenis Sidi Moussa in de kustplaats El Jadida, tweehonderd kilometer ten zuiden van hoofdstad Rabat, heeft een capaciteit voor duizend gevangenen. Op het moment van de brand zaten er ruim 1300 gedetineerden in het complex.

Ontstaan brand

Het vuur begon in een van de negen paviljoens van de gevangenis, en verspreidde zich zeer snel. Cipiers zouden wel geprobeerd hebben om meer deuren te openen, maar kregen te weinig tijd. Veel slachtoffers stikten door de rook.

Honderden familieleden verzamelden zich vrijdag bij de gevangenis, op zoek naar informatie over hun geliefden. De autoriteiten gaven echter niet de namen prijs van de mensen die waren overleden.

01-11-2002, 19:52


OPGERUIMD STAAT NETJES.....denken die mocro's daar in marokko vast. 7sen, le gla iey darboem zeggen ze daar vast

01-11-2002, 20:26

Citaat:
Origineel gepost door mimi3000
OPGERUIMD STAAT NETJES.....denken die mocro's daar in marokko vast. 7sen, le gla iey darboem zeggen ze daar vast
Nou denk t niet hoor. Als je een beetje nieuws kijkt dan heb je jankende famillie gezien voor de gevangenispoort.

Allah ie koen fel 3own

Ali Z

01-11-2002, 21:47
Gaan mensen echt zo reageren??
Ik bedoel, zoals lemarocain zegt.
Wat vreselijk.

02-11-2002, 10:03



Citaat:
Origineel gepost door karima_lal
Gaan mensen echt zo reageren??
Ik bedoel, zoals lemarocain zegt.
Wat vreselijk.
zijn we echt zo kortzichtig als marokaanse bevolking??????????


ik denk het niet

02-11-2002, 10:43
is echt erg wat er is gebeurt
allah rahmon

02-11-2002, 15:57
hoe kunnen jullie nou weten hoe ze gaan reageren?? sorry hoor maar die mensen hebben ook een hart