Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Boerenjodenhaat

sahira
05-04-2004, 17:00

Dit wordt niet uitgezonden!! (Bericht #) NCRV verwijdert interview uit oorlogsdocumentaire GRONINGEN/JERUZALEM - De NCRV heeft op aandringen van de familie een interview met een Groningse ex-agent uit een documentaire over de jodenvervolging in Nederland gehaald. Dat heeft de omroep maandag bevestigd. In de documentaire Holland, vaarwel! van filmmaker Willy Lindwer laat de inmiddels 93-jarige Groninger zich positief uit over het meedogenloze vervolgingsbeleid van de met de nazi's sympathiserende Groningse hoofdcommissaris Philip Blank. Bovendien plaatst de vrouw van de ex-agent tijdens het gesprek een aantal zeer kwetsende antisemitische opmerkingen. Hoewel de man geheel vrijwillig zijn medewerking aan de documentaire verleende, dreigde de familie achteraf met een rechtszaak als de scène niet uit de film verwijderd zou worden. Het voorstel van de NCRV de man anoniem in beeld te brengen wees de familie af. De omroep stelt dat de drie minuten durende scène uit de documentaire is gehaald, omdat de uitspraken door filmmaker Lindwer uit zijn context zouden zijn gerukt. Waarheid ,,Als je een onderzoeker op het scherpst van de snede de wereld instuurt om de waarheid te zoeken, moet je altijd de grenzen van die waarheid bewaken'', zegt eindredacteur J. Ruiter. Dat de dreigende rechtszaak de reden voor het verwijderen van de scène zou zijn, spreekt hij met stelligheid tegen. Filmmaker Willy Lindwer is het niet eens met het besluit van de NCRV, maar legt zich er wel bij neer. Holland, vaarwel! wordt op 3 en 10 mei in twee delen uitgezonden. De Israëlische televisie, die de documentaire ook begin mei uitzendt, weigert de gewraakte scène te verwijderen. 05 april 2004, Dagblad van het Noorden Zo...een andere titel. Met dank aan Scottie, blijkbaar vind hij dat deze topic gelezen moet worden, en dat vind ik eigenlijk ook, mijn titel was niet 'pakkend' genoeg, vandaar de titel 'boerenjodenhaat'...Scottie, ;)

AlHoceima_Leila
05-04-2004, 17:05
Nou ik vind het nep als ze a zeggen moet ze ook b 'zeggen'

amused
05-04-2004, 17:14
Ik begrijp ook niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Bij je vorige posting had je ook nog het duimpje omlaag??? Op dringend verzoek van de familie is er een passage geschrapt uit een interview met een seniele man die er een ziekelijke mening op na houdt. De gewraakte opmerkingen van hem (en van zijn vrouw) hebben naar alle waarschijnlijkheid de grenzen van vrijheid van meningsuiting ruimschoots overschreden... So what's your point?

Deliana
05-04-2004, 17:20
Gewoon ff schoteltje naar Israel draaien, kun je het wel zien.

esiyaa
05-04-2004, 17:24

Origineel gepost door Deliana Gewoon ff schoteltje naar Israel draaien, kun je het wel zien. :D

livies
06-04-2004, 14:06
mag ik iets zeggen over de joden , joden sliepen vroeger met de doden op het graf en tegewoordig als je een jood tegen komt heeft hij een bepaalde geur een apartheidsgeur je weet als iemand komt te overlijden gaat de lichaam bepaalde geurtjes afgeven vandaar dat die joden een apartheidsgeur hebben ( ik heb niks tegen joden maar het zijn wel de vevloekde volk in de tijd dat ze godstekens negeerde en het beloofde land wat in de bijbel staat is niet waar ik geloof daar niet in palestijnen hebben daar vroeger gewoond dus laat die mensen met rust de joden worden gewoon geholpen door amerika om de volk die daar eeuwen hebben gewoond te verdrijven ) men zegt boontje komt op zijn loontje nou iedereen zal nog krijgen wat ze verdienen

AlHoceima_Leila
06-04-2004, 16:35
Origineel gepost door Oppasser Wanneer sluiten ze jou op de psychiatrie, en gooien dan de sleutel weg? wellicht zodra ze jou ook hebben opgsloten ? :p

naoual1985
06-04-2004, 20:27
Ik vind het wel grappig...