Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe kan dit gebeuren?

sahira
05-04-2004, 15:59

Tilburger 2 weken dood thuis door zieke begeleider TILBURG - Een 43-jarige Tilburger die vrijdag dood werd gevonden in zijn woning aan de Tilburgse Noordstraat, is ruim twee weken niet opgemerkt door hulpverleners. De man woonde in een huis waar mensen onder begeleiding wonen. Een woordvoerder van het Buro Begeleid Wonen in Tilburg sprak maandag van 'een ongelukkige samenloop van omstandigheden'. Tegen de man was gezegd dat hij bij problemen telefonisch contact kon opnemen. De begeleidster van de man was echter al drie weken ziek. De man is volgens de politie een natuurlijke dood gestorven. Wethouder H. Backx van maatschappelijke zorg heeft maandag een gesprek met het Buro Begeleid Wonen. ,,Het is vreselijk wat er is gebeurd, maar het is onmogelijk te voorkomen. Het is een incident. De wethouder gaat praten met de begeleiders, hij wil ze een hart onder de riem steken: het is hard aangekomen'', aldus een woordvoerder van Backx. In het pand aan de Noordstraat wonen elf mensen. De medebewoners merkten de dood van de Tilburger niet op. Ook op het werk van de man werd geen alarm geslagen. Hier was hij drie weken geen weken geleden ziek gemeld. Buro Begeleid Wonen heeft de zorg over zeventig individuelen en eenoudergezinnen. In de panden van de organisatie is geen permanente begeleiding aanwezig. 05 april 2004, Dagblad van het Noorden Vreemd toch, dat niemand het opgemerkt heeft dat deze man al drie weken (!!) ziek was, niemand die zich afvroeg of deze man iets nodig had. En dan drie weken GEEN begeleiding, deze man woonde toch niet voor niets bij een woongroep begeleidend wonen?? Ikke, ikke en nog eens ikke, de rest kan stikken....dat is dus ook gebeurd.

AlHoceima_Leila
05-04-2004, 17:15
Erg man zo zielig man twee ****ing weken :jammer:

esiyaa
05-04-2004, 17:21
hij was wel eenzaam zeg :kwaad: het is wel heel erg goed geregeld he die huisjes :kwaad: als er een hulpverlener ziek is doen ze toch altijd een ander in laten vallen??? of heb ik het verkeerd?

ffeiza
05-04-2004, 17:36
Zo dit bewijst dan de mate van hulpverlening. Ouderen krijgen die wel genoeg aandacht in zo een bejaardehuis/woongroep? Zeker jammer, ik vind het eerder schokkend. Supervreemd dat je drie weken lang iemand niet opmerkt. :confused:

sahira
05-04-2004, 19:26

Origineel gepost door esiyaa hij was wel eenzaam zeg :kwaad: het is wel heel erg goed geregeld he die huisjes :kwaad: als er een hulpverlener ziek is doen ze toch altijd een ander in laten vallen??? of heb ik het verkeerd? Hij had niet voor niets een begeleider, wanneer deze door ziekte of anders niet aanwezig kan zijn, dan is het logisch dat zij een vervanger voor hem zoeken. Na één week zou dat toch mogelijk kunnen zijn, dacht ik zo, niet dus!

sahira
05-04-2004, 19:29
Origineel gepost door ffeiza Zo dit bewijst dan de mate van hulpverlening. Ouderen krijgen die wel genoeg aandacht in zo een bejaardehuis/woongroep? Zeker jammer, ik vind het eerder schokkend. Supervreemd dat je drie weken lang iemand niet opmerkt. :confused: Je mag het verwachten dat ouderen genoeg aandacht krijgen, maar ik denk niet dat het zo is. Te weinig personeel die bovendien niet genoeg betaald krijgen is denk ik de oorzaak. Waarom denk je dat ik NOOIT mijn ouders in een tehuis wil zien? Het idee dat ze daar verpieteren als een plantje is al genoeg om ze in huis te nemen.

ffeiza
05-04-2004, 23:44
Inderdaad Sahira Ouders in een bejaardenhuis lijkt mij ook niks. Mijn ouders zouden eerder terug gaan naar land van herkomst, en daar hun laatste daagjes meemaken ipv. ergens in een hoekje hier. Zielig voor die mensen...

sahira
05-04-2004, 23:49
Origineel gepost door ffeiza Inderdaad Sahira Ouders in een bejaardenhuis lijkt mij ook niks. Mijn ouders zouden eerder terug gaan naar land van herkomst, en daar hun laatste daagjes meemaken ipv. ergens in een hoekje hier. Zielig voor die mensen... En dan nog te bedenken dat deze 'oudjes' mee hebben geholpen aan de maatschappij van nu...stank voor dank!

Deliana
06-04-2004, 00:18
Heel verdrietig, en mens onwaardig. En dan drie weken lang binnen zo'n project, ongemerkt dood op je bed liggen???? Er zijn een hoop dingen die ik niet snap binnen deze maatschappij.

Aislin
06-04-2004, 00:30
Wat ik begrijp uit het bericht is dat de man begeleid woonde, in vele gevallen is iemand die begeleid woont een een psychiatrisch patiënt en juist die mensen moet je in de gaten houden en niet drie weken zonder begeleiding laten. Weer een heel grove nalating van onze zorg in NL.

sahira
06-04-2004, 13:37
In het Belgische Laak is een man gevonden die al een jaar dood in huis lag. Hij is tijdens het t.v. kijken door de dood overvallen. De televisie stond nog steeds aan toen men hem vond. Triest, hier wordt ik nou triest van.. :(