Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weer wirelessen, hoe?

ProtectedPearl
20-03-2009, 09:17

Ik heb geprobeerd om mijn internet te beveiligen maar nu heb ik wat verkeerds gedaan en heb ik geen wireless meer. Wie kan mij helpen? :o

ProtectedPearl
20-03-2009, 09:39
Bij start uitvoeren ipconfig staat: medium ontkoppeld.

Spammer
20-03-2009, 10:54
start, configuratiescherm, netwerkverbindingen. En waarschijnlijk staat je wireless op 'uitgeschakeld', veranderen door 'inschakkelen' aan te klikken, succes.

ProtectedPearl
20-03-2009, 20:21
Nee dat was het niet. Het moest zijn: Start uitvoeren, cmd, ipconfig, wireless enabled inschakelen. Dan weet je dat nu ook :o

Spammer
20-03-2009, 21:28

Dat is een ongeldige commando binnen 'command', en als het wel geldig is, dan concludeer ik uit deze commando precies wat ik heb verteld. Je enabled gewoon je wireless verbinding ;)

ProtectedPearl
20-03-2009, 23:11
Nee wat jij me vroeg te doen bestaat nu via een knop op je toetsenbord Wireless aan en Wireless uit. Wat jij doet is Wireless inschakelen op de laptop maar wat ik doe is wireless inschakelen via de provider....i think althans, ik kom dan toch terecht op de pagina van mijn provider. Weer wat bijgeleerd :o

Khataarlijk
21-03-2009, 02:26
Nee wat jij me vroeg te doen bestaat nu via een knop op je toetsenbord Wireless aan en Wireless uit. Wat jij doet is Wireless inschakelen op de laptop maar wat ik doe is wireless inschakelen via de provider....i think althans, ik kom dan toch terecht op de pagina van mijn provider. Weer wat bijgeleerd :o je provider biedt het je via de kabel , en jij maakt er wireless van ga naar uitvoeren>cmd>arp -a kijk dan naar links zie je een IP begint met 192.168 ....... ga naar je browser en type dit in http://192.168.xxx.xxx en vul die xjes in met wat je in je dos (zwarte scherm) hebt gekregen . ga dan naar wireless op je pagina (allah weet hoe je pagina eruit ziet elke router is anders) en schakel die dan aan succes

Fargh
21-03-2009, 08:51
Als je wireless niet werkt, heb je geen IP en kan je dus ook niet bij de modem. Probeer met een kabel te connecteren op je router, herstel de configuratie en haal dan de kabel terug weg.

cotedor
21-03-2009, 20:47
reset je modem/router en opnieuw instellen, je klinkt ervaren genoeg om eruit te komen.

ProtectedPearl
22-03-2009, 21:53
Het is terug in orde hoor. Ik vroeg me wel het volgende af: Ik heb wireless maar ik heb geen router :confused: Echt waar :confused: En neeeeeeen ik zit niet op andermands internet. Ik zit op mijn eigen internet. Ik heb internet via een telefoonlijn maar hoe krijg ik verbinding met het internet?? Ik begrijp er niets van.

cotedor
22-03-2009, 22:03
Het is terug in orde hoor. Ik vroeg me wel het volgende af: Ik heb wireless maar ik heb geen router :confused: Echt waar :confused: En neeeeeeen ik zit niet op andermands internet. Ik zit op mijn eigen internet. Ik heb internet via een telefoonlijn maar hoe krijg ik verbinding met het internet?? Ik begrijp er niets van. met een utp-kabel vanuit je modem naar je computer.

ProtectedPearl
22-03-2009, 22:08
met een utp-kabel vanuit je modem naar je computer. Maar ik heb geen kabel die verbonden is van mijn modem naar mijn pc? Of bedoelde je iets anders?

cotedor
22-03-2009, 22:16
Maar ik heb geen kabel die verbonden is van mijn modem naar mijn pc? Of bedoelde je iets anders? kijk: laptop kan draadloos internet signaal ontvangen van een Draadloos modem of een router. dus als jij geen router hebt, dan zul je een Draadloos Modem hebben. er zijn ook PC's die ook draadloos internet signaal kunnen ontvangen zoals de laptop. dus dan zal je pc dat ook hebben, als jij zegt dat die niet met kabel is aangesloten. OF in je pc zit een Draadloos Adapter (soort van USB-stick/ USB-muis"achtig" ) apparaatje zijn aangesloten of een KAART. daarmee kan je ook draadloos signaal ontvangen.

ProtectedPearl
22-03-2009, 22:19
kijk: laptop kan draadloos internet signaal ontvangen van een Draadloos modem of een router. dus als jij geen router hebt, dan zul je een Draadloos Modem hebben. er zijn ook PC's die ook draadloos internet signaal kunnen ontvangen zoals de laptop. dus dan zal je pc dat ook hebben, als jij zegt dat die niet met kabel is aangesloten. OF in je pc zit een Draadloos Adapter (soort van USB-stick/ USB-muis"achtig" ) apparaatje zijn aangesloten of een KAART. daarmee kan je ook draadloos signaal ontvangen. Adapter dus! :goedzo: Gelezen MOONWALKER. Hij dacht namelijk dat ik van de buurman jatte :ego:

cotedor
22-03-2009, 22:22

Adapter dus! :goedzo: Gelezen MOONWALKER. Hij dacht namelijk dat ik van de buurman jatte :ego: :hihi: dat kan ook uiteraard. maar dat weten we niet. dat weet jij denk ik zelf wel :D