Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen moeten kiezen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Tempelier
04-04-2004, 20:27

Volgens mij is een van de grootste struikelblokken bij de integratie het feit dat Marokkanen nooit bewust gekozen hebben voor Nederland. Toen de gastarbeiders besloten hier te blijven zagen ze het slecht als een verlening van het verblijf in Nederland. Het was voor hun geen bewuste keuze om hun toekomst in Nederland op te bouwen. Daarom gebeurde alles maar half, de taal leren? Waarom ik ga over een paar jaar vast nog wel eens terug, mijn kinderen moeten berbers leren want zij gaan dan misschien wel mee. Ik moet de Marokkaanse tv bekijken want ik moet op de hoogte blijven van de gebeurtenissen in Marokko. Mijn kinderen moeten trouwen met een Marokkaan of Marokkaanse zodat ze niet teveel aarden hier in Nederland want misschien ja, heel misschien gaan we met zijn alle nog wel eens terug. Zelfs de 2e generatie leeft met dit idee, zij willen niet in Nederland begraven worden, gaan elk jaar terug naar hun thuisland (waar ze zich eigenlijk niet thuis voelen) en blijven krampachtig vasthouden aan hun Marokkaanse identiteit en nationaliteit. Hoe kun je ooit integreren als je geen bewuste keuze maakt dat je hier je toekomst opbouwt, als je altijd in je achterhoofd het idee houd dat je thuisland 3000 km hiervandaan in Noord-Afrika ligt. Volgens mij moeten Marokkanen die keuze nog maken. OK ik blijf hier, ik voed mijn kinderen hier op om zo succesvol mogelijk te zijn in de Nederlandse maatschapij, natuurlijk hebben ze een Marokkaanse achtergrond maar de prioriteit moet Nederland zijn, Nederlandse taal en Nederlandse opleiding. Wat denk je zit hier iets in?

islamicgirl3
04-04-2004, 20:39
Moet ik je eerlijk zeggen wat de integratie nou echt tegenhoud? Zoals je weet wordt er de laatste tijd veel over allochtonen gezegd, in negatieve zin dan. Maar als Marokkaans-islamitisch alloctoon is het nog veel erger. We krijgen beledigende dingen te horen over allochtonen (ik dus), over Marokkanen (ik ook) en over moslims (en nog een keer me)! Nu hebt ik zoiets van, als mensen mij niet respecteren of mij anders zien dan wat ik eigenlijk daadwerkelijk ben, hoe te integreren?? de autochtonen hebben zoveel vooroordelen over Marokkanen/moslims (applaus voor de media), dat je dat ook gewoon in het dagelijks leven aanvoelt en meemaakt. Aanpassen in een samenleving (waar men zijn mening vormt door middel van vooroordelen) wordt dan op zich automatisch moeilijker.

Tempelier
04-04-2004, 20:46
De Fortuyn periode is 3 jaar geleden gekomen en dat was het resultaat van de mislukte integratie. Daarvoor waren de Marokkanen niet negatief in de publiciteit enz. En wees nou eerlijk sommige Marokkaanse gasten hebben het ook helemaal aan zichzelf te danken dat ze in het nieuws zijn. Die vooroordelen waren er niet maar die zijn ontstaan door een bepaald gedrag. Maar die negatieve publiciteit is niet de reden van de mislukte integratie, het feit dat de mensen geen geen nederlandes spreken, vaak een uitkering hebben enz. Dat is volgens mij vooral te wijten aan het feit dat mensen nog altijd dat droomidee hebben dat ze ooit weer terug zullen gaan. Ben je het daar mee eens? Dat veel mensen altijd in hun achterhoofd hebben dat dit niet hun land is en dat ze misschien ooit nog terug zullen gaan. Zelfs de tweede generatie wil hier niet worden begraven. need I say more? Dat is toch raar of niet. Als je hier niet wil worden begraven is dit blijkbaar niet JOUW land.

CitriC
04-04-2004, 20:48
Mensen gedragen zich zoals ze worden behandeld, maar je hebt wel gelijk en ik heb geen keuze gemaakt omdat ik die simpelweg niet had. Hier wordt ik oud en hier groeien mijn kinderen op insahallah.

sahira
04-04-2004, 20:53

Origineel gepost door Tempelier need I say more? Dat is toch raar of niet. Als je hier niet wil worden begraven is dit blijkbaar niet JOUW land. Dat is niet zo, daar ligt het niet aan. Het is nu eenmaal zo dat een islamitisch graf 'voor altijd' is, en dat is hier in Nederland niet zo. Vandaar dat moslims kiezen om in land van herkomst begraven te worden. Ik zie het niet zo, ik leg me erbij neer, en vertrouw er op dat mijn naasten weten en respecteren hoe ik begraven wil worden, hier dus, want dit wel mijn land.

islamicgirl3
04-04-2004, 20:54
Origineel gepost door Tempelier De Fortuyn periode is 3 jaar geleden gekomen en dat was het resultaat van de mislukte integratie. Daarvoor waren de Marokkanen niet negatief in de publiciteit enz. En wees nou eerlijk sommige Marokkaanse gasten hebben het ook helemaal aan zichzelf te danken dat ze in het nieuws zijn. Die vooroordelen waren er niet maar die zijn ontstaan door een bepaald gedrag. Maar die negatieve publiciteit is niet de reden van de mislukte integratie, het feit dat de mensen geen geen nederlandes spreken, vaak een uitkering hebben enz. Dat is volgens mij vooral te wijten aan het feit dat mensen nog altijd dat droomidee hebben dat ze ooit weer terug zullen gaan. Ben je het daar mee eens? Dat veel mensen altijd in hun achterhoofd hebben dat dit niet hun land is en dat ze misschien ooit nog terug zullen gaan. Zelfs de tweede generatie wil hier niet worden begraven. need I say more? Dat is toch raar of niet. Als je hier niet wil worden begraven is dit blijkbaar niet JOUW land. Maaruh, zal ik eens effe de negatieve kanten van de autochtonen in kaart brengen....Oh I've forgot, Marokkanen hebben geen macht op media-gebied. De tweede generatie is hier geboren! Blijkbaar zijn ze nog niet verwelkomd. Dat is denk ik ook de reden dat velen zich nog niet thuis voelen. Maar jah, daar kunnen ze ook niets aan doen. En over het worden begraven in het buitenland: Pim Fortuyn is ook in het buitenland begraven, dus dan was Nederland ook niet zijn land?!!

Sensabillah
04-04-2004, 20:55
Origineel gepost door Abu_Aymane De 2de generatie is al genoeg ingeburgerd. Spreken dezelfde taal, gaan naar dezelfde winkels,volgen dezelfde lessen,rijden met hetzelfde openbaar vervoer,... Dat is genoeg, het enige wat ons onderscheid is ons geloof en dat, is niet voor integratie vatbaar. Precies, de 2e generatie is zo geïntegreerd als het maar zijn kan. Volgen een opleiding, spreken Nederlands (sommige nog beter dan een Nederlander), hebben een goede baan, nemen appelmoes en rode kool in potjes mee op vakantie naar Marokko omdat het daar niet te krijgen is, nodigen hun Nederlandse buren uit voor een bakkie en zo kan ik nog wel even doorgaan. En nog moet de Marokkaan het constant blijven aanhoren.. integreren integreren integreren. Maar goed, dat is niet hetgeen waar het om draait. Nee het is ons geloof dat we aan de kant moeten zetten, om zo een medaille als volledig geïntegreerde Marokkaan te mogen ontvangen. Integratie.... hou toch op, de 2e generatie is zo geïntegreerd als het maar zijn kan.

Tempelier
04-04-2004, 20:58
Origineel gepost door sahira Dat is niet zo, daar ligt het niet aan. Het is nu eenmaal zo dat een islamitisch graf 'voor altijd' is, en dat is hier in Nederland niet zo. Vandaar dat moslims kiezen om in land van herkomst begraven te worden. Ik zie het niet zo, ik leg me erbij neer, en vertrouw er op dat mijn naasten weten en respecteren hoe ik begraven wil worden, hier dus, want dit wel mijn land. Dat kan hier in Nederland ook, je hebt ook Joodse begraafplaatsen met dezelfde regels als islamitische begraafplaatsen. Volgens mij is dit echter niet de werkelijke reden, dat is dat veel Marokkanen Nederland nog steeds zelf na 2 generaties nog als een tijdelijke verblijfplaats zien. Ik hoor zo vaak: ik ga nog wel een keer terug, misschien als ik geld heb enz. Als je dat blijft denken ga je er niet voor, dan integreer je niet want dat is dan niet nodig. Maaruh, zal ik eens effe de negatieve kanten van de autochtonen in kaart brengen....Oh I've forgot, Marokkanen hebben geen macht op media-gebied Och Nederlanders hebben natuurlijk negatieve kanten, maar ja dit is Nederland dus daar moet je helaas voor jou maar aan wennen. Over het algemeen hebben Nederlanders echt geen problemen met Marokkanen of buitenlanders. Ik heb het gevoel dat jij niet echt veel Nederlanders persoonlijk kent.

sahira
04-04-2004, 20:59
Origineel gepost door islamicgirl3 En over het worden begraven in het buitenland: Pim Fortuyn is ook in het buitenland begraven, dus dan was Nederland ook niet zijn land?!! Touché! ;)

Tempelier
04-04-2004, 21:00
Origineel gepost door Sensabillah Precies, de 2e generatie is zo geïntegreerd als het maar zijn kan. Volgen een opleiding, spreken Nederlands (sommige nog beter dan een Nederlander), hebben een goede baan, nemen appelmoes en rode kool in potjes mee op vakantie naar Marokko omdat het daar niet te krijgen is, nodigen hun Nederlandse buren uit voor een bakkie en zo kan ik nog wel even doorgaan. En nog moet de Marokkaan het constant blijven aanhoren.. integreren integreren integreren. Maar goed, dat is niet hetgeen waar het om draait. Nee het is ons geloof dat we aan de kant moeten zetten, om zo een medaille als volledig geïntegreerde Marokkaan te mogen ontvangen. Integratie.... hou toch op, de 2e generatie is zo geïntegreerd als het maar zijn kan. Onzin, veel zijn er geintegreerd en succesvol. Veel presteren ook niet goed. kijk alleen al naar die importhuwelijken. Als dat geen teken is van mislukte integratie weet ik het niet meer. Kijk naar schoolprestaties (30% stopt met middelbare school), kijk naar criminaliteit enz. Er zijn helaas nog veel problemen ook met de tweede generatie.

Tempelier
04-04-2004, 21:02
Origineel gepost door islamicgirl3 En over het worden begraven in het buitenland: Pim Fortuyn is ook in het buitenland begraven, dus dan was Nederland ook niet zijn land?!! Fortuyn was gewoon een exentrieke gozer, dat is niet te vergelijken met hele bevolkingsgroepen die hier niet willen worden begraven.

pumba20
Wij moeten helemaal niks!!! Wij leven in een MULTI-CULTURELE samenleving. Wat er van ons verwacht MAG worden, is dat wij de nederlandse taal spreken en enige respect tonen voor de nederlandse normen en waarden. Aangezien het merendeel aan deze eisen voldoet, zie ik het probleem niet. Ons GELOOF en CULTUUR is in geen enkel opzicht, in strijd met de nederlandse normen en waarden. Dus kun jij mij het probleem even uitleggen????

islamicgirl3
Origineel gepost door sahira Dat is niet zo, daar ligt het niet aan. Het is nu eenmaal zo dat een islamitisch graf 'voor altijd' is, en dat is hier in Nederland niet zo. Vandaar dat moslims kiezen om in land van herkomst begraven te worden. Ik zie het niet zo, ik leg me erbij neer, en vertrouw er op dat mijn naasten weten en respecteren hoe ik begraven wil worden, hier dus, want dit wel mijn land. Juist, dat is de reden waarom moslims in het buitenland begraven willen worden. Hier in Nederland wordt je na tien jaar opgegraven, tenzij je ieder jaar een bepaald bedrag betaalt om te voorkomen dat het graf opgegraven wordt. In Marokko, blijft het graf voor altijd liggen.

sahira
04-04-2004, 21:03
Origineel gepost door Tempelier Dat kan hier in Nederland ook, je hebt ook Joodse begraafplaatsen met dezelfde regels als islamitische begraafplaatsen. Volgens mij is dit echter niet de werkelijke reden, dat is dat veel Marokkanen Nederland nog steeds zelf na 2 generaties nog als een tijdelijke verblijfplaats zien. Ik hoor zo vaak: ik ga nog wel een keer terug, misschien als ik geld heb enz. Als je dat blijft denken ga je er niet voor, dan integreer je niet want dat is dan niet nodig. Gelukkig komen er ook steeds meer islamtische begraafplaatsen! Molukkers zeggen dat ook hoor, en wij zijn hier het langst...sterker nog: er zijn al heel wat terug gegaan, niet omdat ze het hier niet goed hadden, maar omdat ze naarmate ze ouder worden toch heimwee krijgen naar de Molukken. Dat is niet meer dan logisch.

DonAgewan
04-04-2004, 21:06

Origineel gepost door Tempelier Fortuyn was gewoon een exentrieke gozer, dat is niet te vergelijken met hele bevolkingsgroepen die hier niet willen worden begraven. Die mensen zijn ook exentriek op hun manier.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6