Bekijk originele versie : Spaanse Kruisvaarders vermoordden 20 Irakese burgers..
Coalitietroepen openen vuur op betogers in Najaf
NAJAF - Spaanse militairen van de internationale troepenmacht in Irak hebben zondag het vuur geopend op betogende sjiieten in de heilige stad Najaf. Er zouden zeker drie doden en tientallen gewonden zijn gevallen. Het ging om aanhangers van de radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr, die uitgesproken anti-Amerikaans is.
De betogers waren op weg naar een Spaanse basis van de internationale troepenmacht nabij de stad. Aanhangers van al-Sadr betogen al dagen in Najaf, maar ook in Bagdad en Basra. Directe aanleidingen voor de demonstraties zou het door de coalitietroepen opgelegde verschijningsverbod zijn voor de krant al-Hawza en de arrestatie van een geestelijke, een vertrouweling van al-Sadr, zaterdag.
De betrokkenheid van de Spaanse militairen bij het geweld komt op het moment dat aankomend premier Zapatero van Spanje van zins is de troepen weg te halen uit het Arabische land.
Nu niet gaan huilen als er weer een trein in Spanje explodeert. .
AAAbracadaver
04-04-2004, 16:51
De enige die hier huilt ben jij tot nu toe. Je kan verwachten dat de spaanse militairen verharden na de aanslag. En daarvan zie je hier nu het resultaat.
daarom vind ik het GOED voor die Spanjaarden dat ze nu ook met aanslagen in EIGEN land te maken krijgen ! alsmaar stoer doen met hun k.utlegertje in Irak, een beetje de Amerikanen en Israeli's nadoen, showen met hun pantservoertuigen en schietend op demonstrerende menigtes... dat vonden ze allemaal 'leuk en wel' en gewoon 'oorlogs-acties'... en nu ze in hun EIGEN land aangevallen worden schreeuwen ze moord en brand en verwachten ze dat heel de wereld medelijden met ze gaat hebben. een beetje huichelaars stijl a la Amerika !
deze actie zal ook weer worden gewreken... goed voor ze...
ik hoop dat met die Spaanse militairen die dit op hun geweten hebben hetzelfde zal gebeuren als met die Amerikaanse militairen afgelopen week... gesleurd over straat en opgehangen ! :)
L3amrani
04-04-2004, 17:19
De volgende keer gaan de irakezen nog harder te werk wanneer ze die zionitische militairen tegen het lijf lopen. Ditmaal krijgen we beelden te zien van zionitische militairen die tussen 2 auto's worden vastgebonden en volgas in de tegengestelde richting uit elkaar gereten! :boogie:
Amien amien amien!
MELILLENSE
04-04-2004, 17:54
Het is best dat de Spaanse regering zo snel mogelijk haar troepen wegtrekt uit Irak; 90% van de Spanjaarden is tegen de oorlog in Irak en elke minuut dat het Spaanse leger daar doorbrengt is er een teveel.
Spanje heeft in het verleden altijd goede verstandhoudingen gehad met de moslimbuurlanden en deelt zelfs een groot deel van haar geschiedenis mee met de Arabieren.
Spanje heeft geen enkele baat bij het voeren van een oorlog met een land waar ze cultureel noch geschiedkundig geen enkele band mee heeft. Hopelijk zullen deze incidenten ertoe leiden om de Spaanse troepen vlugger dan voorzien terug uit Irak te halen. Het is geen toegift aan het terrorisme, maar een teken dat Spanje zich distantieert van de havikpolitiek van de Verenigde Staten die op 4 jaar tijd alleen maar meer onrust, meer oorlog, meer onveiligheid, meer onrechtvaardigheid heeft bereikt.
Voorts is het ook zo dat die Iraki's die zich hebben bezondigd aan het oneerbiedwaardig behandelen van de Amerikaanse doden, een onislamitische daad hebben verricht. Met de doden, wie het ook weze, drijf je geen spot en mishandel je niet...als je dan toch de Amerikaanse regering wil vernederen, dan vang je haar soldaten en verneder je ze voor de televisie, opdat gans Amerika kan zien hoe veel een soldaat waard is voor het Witte Huis....kanonnenvlees.
Neemt niet weg dat de Iraki's inderdaad verharden en de Amerikanen meer dan ooit weg willen uit hun land; meer zelfs, ze zullen er voor strijden totdat de laatste Yankee met zijn staart tussen zijn benen het Iraakse grondgebied verlaat. Saddam was een dictator en een beest...de amerikaanse regering moet er zeker niet aan onderdoen.
Het wordt hoog tijd dat alle Arabieren en moslims en al diegenen die voor vrede te vinden zijn, de handen in elkaar steken en het Midden-Oosten terug het aanzien geven van weleer; alleen het wegnemen van de voedingsbodem van oorlog en geweld, zijnde onrechtvaardigheid en armoede, zal weer rust kunnen brengen in het Midden-Oosten en de wereld in het algemeen....dat is de énige echte strijd dat resultaat zal opleveren.
Haat is een slechte drijfveer om als militaire strategie te hanteren; het mist meestal aan efficiëntie en veelal werkt het averechts. Men kan beter, met gezond verstand en de nodige koelbloedigheid, een strategie uitwerken dat de bezetter echte schade toebrengt zonder burgers te treffen....een echte vrijheidsstrijder doodt geen onschuldigen, maar enkel militairen, hoewel collateral damage altijd wel een spijtig fenomeen zal blijven bij conventionele oorlogsvoering.
MELILLENSE :belgie:
Een regel valt mij wel het meest op,en ik krijg er ook een nare nasmaak van in mijn mond.
"Directe aanleiding voor de demonstraties zou het door de coalitietroepen opgelegde verschijningsverbod zijn voor de krant Al-Hawza"
Ze komen Irak inderdaad vrijheid en democratie brengen.
MELILLENSE
04-04-2004, 19:23
Origineel gepost door Blond
Voor mijn part wordt Koerdistan onafhankelijk, uiteraard met een sterk Amerikaans leger daar om de buurlanden te beletten de Koerden uit te moorden (of nog beter: de Koerden voorzien van de modernste wapens en fikse training) en gaan de soennieten en sji'ieten elkaar maar lekker uitmoorden. De Koerden lijken de enige groep daar te zijn met gezond verstand.
Dat doen die soennieten en shi'ieten blijkbaar graag en we moeten respect hebben voor hun cultuur - dat gezeur over mensenrechten is westers imperialisme en arrogantie. Mensenlevens zijn daar nu eenmaal niets waard. Er is daar maar een recht en dat is onrecht. Misschien moeten de Amerikanen maar flink wat Irakezen neermaaien, met gifgas bombarderen en hun vrouwen massaal verrkrachten, net als Saddam deed. DAT zou pas respect zin voor de locale cultuur. Dan zouden de Arabieren eindelijk de Amerikanen aanvaarden als mede-Arabieren.
Wat dat betreft zijn Marokkanen ook maar een stelletje nep-Arabieren. Ze hebben geen eer. Stel je voor, ze laten hun zuster gewoon leven als ze met een andere man praat. Nou, een Arabier, dat is tenminste een echte man. Die steekt haar tenminste meteen overhoop, en anders wordt haar moeder wel geprest om haar te vergiftigen.
Wat ben je toch een zielig hoopje mens, dom Blondje...Stel je toch niet zo aan. De Marokkaantjes blijven in dit kikkerlandje, of je het nu leuk vind of niet; anderzijds ben je steeds welkom in Marokko...mits je je aanpast aan de cultuur, welteverstaan.
Voor de rest nog iets nuttigs te vertellen? Iets dat nog een nuttige bijdrage kan betekenen voor dit topic?
MELILLENSE :belgie:
Voor mijn part wordt Koerdistan onafhankelijk, uiteraard met een sterk Amerikaans leger daar om de buurlanden te beletten de Koerden uit te moorden (of nog beter: de Koerden voorzien van de modernste wapens en fikse training) en gaan de soennieten en sji'ieten elkaar maar lekker uitmoorden. De Koerden lijken de enige groep daar te zijn met gezond verstand.
Dat doen die soennieten en shi'ieten blijkbaar graag en we moeten respect hebben voor hun cultuur - dat gezeur over mensenrechten is westers imperialisme en arrogantie. Mensenlevens zijn daar nu eenmaal niets waard. Er is daar maar een recht en dat is onrecht. Misschien moeten de Amerikanen maar flink wat Irakezen neermaaien, met gifgas bombarderen en hun vrouwen massaal verrkrachten, net als Saddam deed. DAT zou pas respect zin voor de locale cultuur. Dan zouden de Arabieren eindelijk de Amerikanen aanvaarden als mede-Arabieren.
Wat dat betreft zijn Marokkanen ook maar een stelletje nep-Arabieren. Ze hebben geen eer. Stel je voor, ze laten hun zuster gewoon leven als ze met een andere man praat. Nou, een Arabier, dat is tenminste een echte man. Die steekt haar tenminste meteen overhoop, en anders wordt haar moeder wel geprest om haar te vergiftigen.
Ik heb het nu al drie keer gelezen, maar wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken :confused:
Origineel gepost door Deliana
Ik heb het nu al drie keer gelezen, maar wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken :confused:
Lees de ironie tussen de regels Deliana... :D waar die ook maar mag staan... :rolleyes:
@Deliana: het volgende.
Op dit moment hebben Irakezen een beter leven dan ze ooit in hun geschiedenis sinds de Sassanieden gehad hebben.
Er wordt hard gewerkt aan een door de Irakezen gekozen bestuur. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de Irakezen. De Amerikanen en andere militairen doen hun uiterste best om doden en dergelijke te voorkomen.
Denk je dat de Irakezen dankbaar zijn? Nee mevrouw.
Dus ik begrijp al dat gescheld op de Amerikanen niet. Dat is maar op een manier te begrijpen, namelijk door aan te nemen dat de Amerikanen de Irakezen beledigen door geen martelaars van ze te maken.
Eerste alinea begrijp ik, ben het er zelfs mee eens. Tweede alinea, raak ik de weg een beetje kwijt. De Amerikanen zouden er nooit martelaren van maken, dat doet de locale bevolking wel. En waarom zouden de Amerikanen de Irakezen beledigen, ze kwamen daar toch vrede stichten, en helpen het land opnieuw op te bouwen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.